Gå til innhold

Er jeg sensetiv eller var det gale av han?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en diskusjon i gangen ang en jakke og barnselig tulle diskusjon. Jeg blir opprørt til slutt og viser jakken imenst jeg sier hva jeg mener. Da hadde jeg tilfeldigvis kommet anig han med jakken eller noe. Vi diskuterer videre tiø jeg blir dritt lei og trist. Jeg ligger meg ned på benken og griner. Han går da bort og slenger jakken i ansiktet mitt imenst jeg ligger å griner. Fordi jeg hadde kommet anig han når jeg viste jakken som han vet var uhell. Men han tar med vilje jakken og tsr den mot fjeset mitt når jeg griner.

Er det ikke alvorlig sykt at han gjorde det? Eller er jeg for sensetiv? Jeg sa at det var slutt fordi han gjorde det og ble veldig mye mer lei meg. 

Anonymkode: 11d58...b8d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Atte hæ?

Jeg skjønner lite av teksten, men å legge seg ned på en benken å grine over ei jakke er bra dramatisk, ja.

Anonymkode: 6bd69...3a3

• Liker 30
Skrevet

Forsto ikke helt, men du gjorde det slutt? Uten å mene det, eller er det slutt i mellom dere nå? Sier aldri at det er slutt jeg med mindre jeg er 100% sikker på at forholdet er over, av respekt for partneren. 

Vanskelig å si, dere overreagerte vel begge to her.

• Liker 5
Skrevet

Hva betyr «angi»? Jeg skjønner ingenting, er som en episode av Teletubbiene…

• Liker 16
Skrevet

Det som er alvorlig her er at du gråter over en jakke

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi hadde en diskusjon i gangen ang en jakke og barnselig tulle diskusjon. Jeg blir opprørt til slutt og viser jakken imenst jeg sier hva jeg mener. Da hadde jeg tilfeldigvis kommet anig han med jakken eller noe. Vi diskuterer videre tiø jeg blir dritt lei og trist. Jeg ligger meg ned på benken og griner. Han går da bort og slenger jakken i ansiktet mitt imenst jeg ligger å griner. Fordi jeg hadde kommet anig han når jeg viste jakken som han vet var uhell. Men han tar med vilje jakken og tsr den mot fjeset mitt når jeg griner.

Er det ikke alvorlig sykt at han gjorde det? Eller er jeg for sensetiv? Jeg sa at det var slutt fordi han gjorde det og ble veldig mye mer lei meg. 

Slutt å grin for tulleting. 

Anonymkode: f5f36...0a1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det ga ingen som helst mening.

Anonymkode: 30c6c...45d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er du den samme som står bak det der «dama klager så kommer til å forlate ho»-trolleinnlegget? Kjenner igjen skrivemåten din. Holder nå. 

Anonymkode: 2bc5d...146

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Heisenberg skrev (5 minutter siden):

Hva betyr «angi»? Jeg skjønner ingenting, er som en episode av Teletubbiene…

ang er en vanlig forkortelse for angående…

Anonymkode: 9e67a...d29

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ang er en vanlig forkortelse for angående…

Det gir fortsatt null og niks mening i denne sammenhengen 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper dere begge er tidlig i tenårene. For umodne og overdramatiske er dere tydeligvis begge to.

Anonymkode: 9b91f...8cc

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper dere begge er tidlig i tenårene. For umodne og overdramatiske er dere tydeligvis begge to.

Jeg tror ts bare er litt full :)

• Liker 4
Skrevet

Hm? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ts bare er litt full :)

Må være mer enn bare litt full for å gå tilbake til barnestadiet 😆

• Liker 2
Skrevet

Anig kan muligens bety ‘komme borti’ i denne teksten, slik eg tolker det. Vet at bl.a i Bergen sier mange det. ‘Sorry, eg kom anig deg’. Har aldri sett det skrevet før.. er vel mer en dialekt -talemåte. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om du hadde grunn til å gråte av krangelen eller ikke. Men det er unødvendig å hevne seg på et uhell slik han gjorde. Kanskje trodde han at du gjorde det med vilje? Men hvis du generelt er ulykkelig i dette forholdet og dere krangler mye, så er det like greit at du gjorde det slutt.

Anonymkode: 4b841...1f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Komme anig/ani = komme borti

Det uttrykket har jeg hørt mye, ja. Har heller aldri sett det skrevet. Ihvertfall ikke med g. Det er sikkert dialekt. Kan sikkert stemme at det er bergensk, for min mor er derfra 😀

AnonymBruker
Skrevet
Tarzani skrev (4 minutter siden):

Anig kan muligens bety ‘komme borti’ i denne teksten, slik eg tolker det. Vet at bl.a i Bergen sier mange det. ‘Sorry, eg kom anig deg’. Har aldri sett det skrevet før.. er vel mer en dialekt -talemåte. 

Det skrives uten -g. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det uttrykket har jeg hørt mye, ja. Har heller aldri sett det skrevet. Ihvertfall ikke med g. Det er sikkert dialekt. Kan sikkert stemme at det er bergensk, for min mor er derfra 😀

Dialekt er regelbrudd, nettopp fordi ikke alle snakker samme dialekt. Jeg har aldri hørt det ordet. For meg betyr det ordet noe annet. F.eks at man angir noen, altså - går til politiet og informerer om kriminalitet. 

Angi på bokmål betyr opplyse, oppgi. 

• Liker 4
Skrevet

Takk for oppklaringen, da ga det litt mer mening. Så langt det går an å gi mening til HI. Jeg skal prøve en kortversjon på bokmål. «Vi krangler en teit krangel om en jakke. Jeg slår til ham med jakken og vi fortsetter å krangle om tidligere nevnte jakke. Jeg legger meg gråtende ned på en benk og han tar da  jakken mot ansiktet mitt. Jeg velger da å gjøre det slutt og da ble jeg ennå mer trist» Hva bør TS nå føle og gjøre?

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...