Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne ringer ofte.. alt handler om henne. Hun kan snakke i et kvarter uten at jeg har sagt et ord. Jeg kommer ikke til. Alt handler om problemer på kjærlighetsfronten. De gangene jeg kommer gjennom å snakker litt om meg og mine ting sier hun ofte… pfff.. ikke bruk energi på det, det ordner seg. Det er alt jeg får når det gjelder meg. 
vanskelig å ta det opp. Har tatt tlf mindre og mindre. Hun sender snaper hvor hun prater inn leeeeenge om probl sine. 
hun kom på besøk i sommer, og vi skulle ha en fest. Vi var 6 damer. Det var kun hun som pratet, og alt handler om typen, eksen, tinder, dating osv. 

føler meg brukt 

Anonymkode: 2fb1e...deb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukt? Er jo din egen feil at du ikke sier ifra

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ei venninne ringer ofte.. alt handler om henne. Hun kan snakke i et kvarter uten at jeg har sagt et ord. Jeg kommer ikke til. Alt handler om problemer på kjærlighetsfronten. De gangene jeg kommer gjennom å snakker litt om meg og mine ting sier hun ofte… pfff.. ikke bruk energi på det, det ordner seg. Det er alt jeg får når det gjelder meg. 
vanskelig å ta det opp. Har tatt tlf mindre og mindre. Hun sender snaper hvor hun prater inn leeeeenge om probl sine. 
hun kom på besøk i sommer, og vi skulle ha en fest. Vi var 6 damer. Det var kun hun som pratet, og alt handler om typen, eksen, tinder, dating osv. 

føler meg brukt 

Det kan vær at hun sliter og er langt nede. Det var ei som mente at jeg kun snakket om meg selv og jeg prøvde å forklare at jeg sliter og då sa hun « mja,tja» som at hun ikke trodde på meg. Sletta meg på snap pga dette. 

Anonymkode: 07565...450

AnonymBruker
Skrevet

føler meg brukt 

Du kan jo gi beskjed på en fin og grei måte. Ikke sånn som jeg blei. 

AnonymBruker
Skrevet

føler meg brukt 

Mener du at du har tatt det opp på en ordentlig måte og hun blir vanskelig? Eller at du har valgt å unnlate å ta det opp fordi du personlig synes konfrontasjoner er vanskelige?

Det første er et problem med hennes adferd. Det siste et problem med din adferd. 

Anonymkode: 3465a...a1c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det kan vær at hun sliter og er langt nede. Det var ei som mente at jeg kun snakket om meg selv og jeg prøvde å forklare at jeg sliter og då sa hun « mja,tja» som at hun ikke trodde på meg. Sletta meg på snap pga dette. 

Hun har det sikkert bedre.

Anonymkode: 3a6e2...a93

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun har det sikkert bedre.

Anonymkode: 3a6e2...a93

Poenget mitt er at jeg prøvde å snakke med henne. Tenker også at alle snakker om seg selv når man har det tøft. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

pfff.. ikke bruk energi på det, det ordner seg.

Da svarer du dette når hun legger ut om sine problemer. 

Anonymkode: 5ef8d...1f3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har hun veldig mange venner? Jeg har inntrykk av at folk som holder på sånn der har nok å ta av når det kommer til vennskap. Kanskje er de til og med den snilleste og mest omtenksomme venninen for noen. Folk som er så bortskjemte med venner har også råd til å miste venner. Noen legger kanskje ikke engang merke til at andre får nok og går. 

Det er slett ikke alltid sånn at folk liksom ikke er klar over at de snakker mye, at de ikke er flink til å lytte. Ikke for å være slem her nå, men det kan godt hende du er en av de vennene hvor hun ikke gidder ta slike hensyn eller forbedre seg på det. Kanskje har hun andre "viktigere" venner hvor hun skjerper seg. 

Jeg har hatt to slike venner som det der selv. 

Anonymkode: aa7cf...2b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har hun veldig mange venner? Jeg har inntrykk av at folk som holder på sånn der har nok å ta av når det kommer til vennskap. Kanskje er de til og med den snilleste og mest omtenksomme venninen for noen. Folk som er så bortskjemte med venner har også råd til å miste venner. Noen legger kanskje ikke engang merke til at andre får nok og går. 

Det er slett ikke alltid sånn at folk liksom ikke er klar over at de snakker mye, at de ikke er flink til å lytte. Ikke for å være slem her nå, men det kan godt hende du er en av de vennene hvor hun ikke gidder ta slike hensyn eller forbedre seg på det. Kanskje har hun andre "viktigere" venner hvor hun skjerper seg. 

Jeg har hatt to slike venner som det der selv. 

Anonymkode: aa7cf...2b1

Er du sikker på at grunnen til det er at de ikke gidder? Eller bare at det er lettere for dem å være gode lyttere med andre venner

Jeg har selv problemer med å regulere hvor mye jeg prater og hva jeg prater om. Og det er noen det er lettere med enn andre - de som selv er tydeligere, de som også "avbryter" (altså de som lar samtaler flyte frem og tilbake i herlige digresjoner heller enn å vente på tur), og de som prater om problemer på en måte jeg forstår og kan bidra med noe til. Jeg forsøker såklart å være en god lytter for alle vennene mine, for jeg bryr meg like mye om de også, men jeg klarer ikke det like lett når jeg må vente veldig lenge i stillhet for at de skal si mer.

Anonymkode: ee3b4...000

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en venninne som var sånn. Hun bare pratet uavbrutt hele tiden, og jeg slapp aldri til. Kanskje et ja eller nei innimellom. Holdt på å bli gal av det og kuttet henne ut etter noen år. Hun er utenlandsk (ikke at det er noe galt med det), men snakker gebrokkent norsk og er veldig intens. Hun fortsetter å ta kontakt med ujevne mellomrom selv tre år etter at jeg sluttet å ta noe kontakt. Vet ikke hvordan man skal si noe om det? Er hun overhodet ikke klar over hvordan hun virker på andre når hun bare snakker uavbrutt om sine ting? Jeg skjønner heller ikke at hun ikke forstår at jeg ikke ønsker kontakt når jeg aldri svarer? Kanskje det er feigt, men jeg aner ikke hvordan jeg skal si dette. Og jeg tror ikke hun vil endre sin væremåte heller.

Anonymkode: 2d865...058

AnonymBruker
Skrevet

Sånne folk kutter jeg ut. Orker bare ikke, men det rare er at de ikke forstår hvorfor kontakten kuttes. 

Anonymkode: e2364...8c0

AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (23 timer siden):

Brukt? Er jo din egen feil at du ikke sier ifra

Er det ts sin feil at venninnen ikke har sosiale antenner?

Anonymkode: e2364...8c0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en slik venninne. Pratet kun om seg og sitt, og jeg måtte hjelpe henne med alt mulig mellom himmel og jord. Jeg synes det var litt mye, men tenkte jeg kunne være raus. 
Men da deg var null rom for at jeg hadde en vanskelig periode, så droppet jeg etterhvert å stille opp. 

Anonymkode: f0328...476

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...