Gå til innhold

Stresset over barneønske og det at jeg ikke har funnet en kjæreste ennå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 27 år og er veldig stresset over det at jeg ikke har funnet meg en kjæreste ennå. Jeg ønsker meg barn og tenker på at tiden begynner å renne ut. La oss si jeg finner en kjæreste om 1 år, så skal vi gjerne bli godt kjent og være samboere en stund før vi begynner å prøve. Da er jeg kanskje 35 år og det kan jo være for sent. Også er det jo en sjanse for at det blir brudd etter noen år og da kan det være at det aldri blir noe av. 

Noen som har noen gode råd eller som kanskje føler på det samme? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hender at noen kommer i overgangsalderen som 35 åringer. Men det er sjelden. For øvrig så er det ingen garanti  at man kan få barn som ung heller.

Anonymkode: 0de23...1f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du finner en kjæreste ila neste året... Da er du 28. 

Dere ønsker begge barn og flytter sammen etter 6-12 måneder. Da er du 28-29. 

Dere begynner å prøve etter å ha vært sammen 1,5 år? La oss si du blir gravid ila 6 måneder, altså når du er 29. Første barn er på plass innen du fyller 30. Bli gravid igjen to år senere, så har du hele familiepakka innen du er 33. 

Hører forresten at folk uten barn har det ganske okay også. De driver visst med egne hobbyer og har tid til å både reise og finne på ting med andre voksne i hverdagen. Sikkert ikke så galt det heller. 

Anonymkode: 887b9...f62

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Scarlet skrev (6 minutter siden):

Jeg er 27 år og er veldig stresset over det at jeg ikke har funnet meg en kjæreste ennå. Jeg ønsker meg barn og tenker på at tiden begynner å renne ut. La oss si jeg finner en kjæreste om 1 år, så skal vi gjerne bli godt kjent og være samboere en stund før vi begynner å prøve. Da er jeg kanskje 35 år og det kan jo være for sent. Også er det jo en sjanse for at det blir brudd etter noen år og da kan det være at det aldri blir noe av. 

Helt vanlig i din alder å kjenne på det. ALLE jeg kjenner har gått gjennom det samme.

Når man bikker 30 går ting derimot jævlig mye fortere, for man vet ofte hva man vil. Kan fort gå fra første date til foreldre på 2-3år. Også HEEELT vanlig.

Anonymkode: ae945...6f1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det ordner seg for de aller fleste. Jeg kjenner nesten ingen single. Hvis du er stresset for fertiliteten kan du sjekke det hos en privat gynekolog. Selv fikk jeg barn da jeg var 39 uten at det var noe problem, men sjekket stadig vekk om det var egg igjen i løpet av 30-årene. 

Anonymkode: 15e37...318

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal dere være sammen så lenge før dere får barn? Og nå kan jo kvinner få barn uten mann også..

Anonymkode: c92a3...e8a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg traff kjæresten da jeg var 28, tre år senere er vi nylig forlovet og skal begynne å prøve. Vi kunne begynt for et år siden også, men det var andre omstendigheter som endret det.

Du har tid. Slapp av. Jeg har venninner på 38 som er single og ønsker barn, og det stresset forstår jeg. 27 er ingen alder.

Anonymkode: 36497...353

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg utrolig godt. Jeg var der selv. Lett å sitte på sin høye hest om man allerede har barn eller ikke har det samme intense ønsket. Mitt råd er at du dropper regler for deg selv. Barn etter 2 år er helt ok. Danmark er helt ok. Alt er ok.

Anonymkode: 145b3...f3b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da er det bare å begynne å lete, så ordner det seg helt sikkert. Vær målbevisst. Jeg data ei på din alder en periode som stressa over det samme, og hadde hun vært litt mer engasjert hadde hun kanskje vært gravid nå. Jeg vet at hun er singel enda, men hun hadde virkelig muligheten. Finner du en mann som virker bra må du ta sjansen, ellers vil årene gå.

Anonymkode: 64f0e...c03

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2021 den 22.13):

Helt vanlig i din alder å kjenne på det. ALLE jeg kjenner har gått gjennom det samme.

Når man bikker 30 går ting derimot jævlig mye fortere, for man vet ofte hva man vil. Kan fort gå fra første date til foreldre på 2-3år. Også HEEELT vanlig.

Litt uenig , lettest å finne noen når man er rundt 25-27. Mye pakkeløsninger når man har bikket 30.

26-27åringer har derimot mye krav hjemmefra Utdanning , penger,kjemi,kjekk osv. 

Anonymkode: fe7f5...ea9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn var jeg også når jeg var 32 år. Nå er jeg 34 år å har kjæreste å vi snakker om å prøve å få barn ❤️

Anonymkode: 9270c...d59

AnonymBruker
Skrevet

Jeg traff min samboer når jeg var 28, og fødte mitt første barn når jeg var 30. Det er ikke for sent 😊

Anonymkode: 6248b...5cc

AnonymBruker
Skrevet
Scarlet skrev (På 2021-7-18 den 22.05):

Jeg var 34 og 36 da jeg fikk barna våre. Ro ned. Gynekologen bare lo da jeg var gammel og sa at vi kan snakkes om 10 år - da kanskje hun var enig. Grensin for IVF forsøk mener jeg går ved 42 år. Så seriøst, du er 27. Stress ned.

Anonymkode: a5417...670

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo eldre man blir jo fortere bestemmer man seg for å få barn. Når man er på din alder så trenger man ikke være sammen 10 år før man prøver.. 

Anonymkode: d6749...e61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte mannen i mitt liv rett før jeg fylte 27 år, og fikk mitt første barn som 32 åring. Det gikk helt fint, og jeg er glad for de årene vi fikk sammen kun jeg og han. Du trenger ikke stresse før du nærmer deg 35 og evt fortsatt er singel. 

Anonymkode: f1963...d98

AnonymBruker
Skrevet

Litt naivt å fortsette i samme sporet og tro ting forandrer seg. 

AnonymBruker
Skrevet

27 sa du? Ro heeelt ned!! Jeg traff min når jeg var 30. gravid med nr 1 som 34, med nr 2 som 37. I min vennegjeng er dette helt normalt alder å få barn i. Du har god tid😊 men jeg kjenner meg igjen, å skulle ønske jeg ikke stressa så mye med å tenke på dette i 20-åra! Ordner seg-30 is the new 20!

Anonymkode: 02774...ca0

• Liker 1
Skrevet

Jeg var 33 år, singel og med en stor drøm om å få barn. Nå er jeg 36, gift og har snart termin med barn nr 2. 27 år er ingen alder, kjære deg! Slapp av og nyt livet, plutselig ramler du over drømmepartneren🥰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2021 den 1.04):

Litt uenig , lettest å finne noen når man er rundt 25-27. Mye pakkeløsninger når man har bikket 30.

26-27åringer har derimot mye krav hjemmefra Utdanning , penger,kjemi,kjekk osv. 

Pakkeløsninger? Få mannlige 30-35-åringer som har barn i dag. Med mindre de bor i Finnmark.

AnonymBruker
Skrevet

Altså, du trenger ikke være samboer i 7 år før dere begynner å prøve da? 

Jeg møtte han som ble mannen min når jeg var 27. Flyttet sammen når jeg var 29, og har akkurat giftet oss (er 31). Jeg har helseproblemer, men hvis ikke hadde vi nok prøvd nå. Syns 3-4 år er mer enn nok å vite om man passer sammen :) 

Anonymkode: 43372...297

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...