Gå til innhold

Hva betaler du barnevakten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal få hjelp av en ungdom av og til, for å passe barnet vårt på to år på kveldstid. Hva ligger barnevaktprisene på, hva betaler man en syttenåring for en kveld med pass? 

Anonymkode: c179c...33e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge kvinneguiden er det passende å betale ungdom som sitter barnevakt det samme som mellomledere i privat næringsliv tjener.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

I følge kvinneguiden er det passende å betale ungdom som sitter barnevakt det samme som mellomledere i privat næringsliv tjener.

:ler: Ja, det har jeg observert. Hadde håpa på noen litt mer edruelige svar i denne tråden. 

Anonymkode: c179c...33e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte 150kr for 1 t til to barn

Anonymkode: c1c9d...c77

AnonymBruker
Skrevet

75- 100 kr timen? 

Anonymkode: fae5f...6a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg betalte 150kr for 1 t til to barn

*for 2 barn

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

75- 100 kr timen? 

?? Gidder folk å jobbe for den timelønnen?

150kr gir vi

Anonymkode: f6f0c...313

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1000,- for en kveld (18-23/00) 

Anonymkode: 8fa58...10a

AnonymBruker
Skrevet

130 kr timen

Anonymkode: 128e5...128

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk sitly.com sitly.no appen for veiledning, der har barnevaktene selv lagt inn ønsket betaling.

En jeg bruker ønsket selv 100kr timen, hen er 23 år og faktisk erfaring fra barnehage. Hen begynte jeg selv å foreslå 110 kr i timen etter å ha kjent hen i ca ett år.

Jeg har også hatt noen som er au pairer, men som trenger extra jobb ved siden av de familiene de bor hos til å passe mitt barn, de tok imellom 130 og 150..disse er også å finne på greataupair.com 

Anonymkode: b0bdc...ded

AnonymBruker
Skrevet

En ungdom med ekstrajobb tjener 130-190 i timen, trekker ( kanskje) skatt. Passe unger, med mat/snacks ved siden av, 100-120 i timen. 500 kr for noen timer, der ungene sover halvparten av tiden. Herregud, jeg hadde takket ja selv jeg som voksen med god lønn😂

Anonymkode: ab5fe...598

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

75- 100 kr timen? 

En 17-åring kan fint tjene 150kr timen i en ekstrajobb, så jeg ville gått for 130kr times ish

Anonymkode: 348ed...499

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

100

Anonymkode: 92aa5...c01

AnonymBruker
Skrevet

50kr pr påbegynte time. De er lagt og sover rolig hele natta. Ingen «arbeid» ut over å ikke forlate huset. Barnevakten får mat, snacks, brus og fri tilgang til strømmetjenester/tv/internett mens hun er her. Ser ingen grunn til å betale mer for at noen chiller på min sofa istedet for foreldrenes i nabohuset. Verdien av innkjøpt mat, snacks og brus blir gjerne over 200 bare det. 

Anonymkode: 0474f...463

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor er det vanlig å ta 200 kr per time.

Anonymkode: eac24...bee

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

50kr pr påbegynte time. De er lagt og sover rolig hele natta. Ingen «arbeid» ut over å ikke forlate huset. Barnevakten får mat, snacks, brus og fri tilgang til strømmetjenester/tv/internett mens hun er her. Ser ingen grunn til å betale mer for at noen chiller på min sofa istedet for foreldrenes i nabohuset. Verdien av innkjøpt mat, snacks og brus blir gjerne over 200 bare det. 

Den latterlige lave prisen der hadde hvertfall ikke jeg jobbet for! Når jeg har vært barnevakt så har jeg tatt 150 kr timen,også har foreldre kjøpt inn pizza;godteri og brus itellegg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk 75-100 kr i timen for over 20 år siden da jeg var under 15. Tenker 130+ i timen er det minste en burde betale en 17 åring. 

Anonymkode: f60b9...2c9

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har ungdom selv. Og jeg ville ikke lagt meg på timepris.

Når jeg spør mine 3 sier de;

300kr for en kveld, 500kr for kveld + tidlig natt. 750-1000kr for overnatting.

Så ville jeg kjøpt mat og litt godteri, og sørget for taxi hjem om det var sent.

Endret av Snupps66
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kvepp skrev (9 timer siden):

Den latterlige lave prisen der hadde hvertfall ikke jeg jobbet for! Når jeg har vært barnevakt så har jeg tatt 150 kr timen,også har foreldre kjøpt inn pizza;godteri og brus itellegg.

«Latterlig lav»? Kaller du å chille påsofaen hos naboen med babycallen for «jobb»? Så fint for deg, skaff deg en butikkjobb som gir deg 150kr timen netto, så skal du få se hva det vil si å «jobbe». Da må du i tillegg betale for pizza, brus og godteri, om du planlegger å nyte det i din 30 min lange lunsjpause. Det er ikke jobb å passe nabobarna på 3 og 5 som sover fra 19.00-06.00 noen timer mellom kl 20-01. 250 kr for å chille på sofaen med «all inclusive» er ikke dårlig betalt. Alternativet hjemme på foreldrenes sofa inkluderer ikke 250kr pluss mat og snacks… Hva forventer dagens ungdom for å gjøre nada i et privathus med alt inkludert egentlig? Lykke til i det virkelige arbeidsliv sier jeg bare…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Betaler 75-100 kr timen. 

Anonymkode: f2626...e67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...