kvinne35+ Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 Besteforeldre som IKKE vil ta vaksine og som ønsker nærkontakt til barnebarn i risikogruppe... En ting er å ikke ville ta vaksinen selv men de ønsker ikke overholde anbefalinger verken på: -avstand, -fysisk kontakt og bryr seg heller ikke tilstrekkelig om -munnbind og -håndhygiene. De har et barnebarn i risikogruppe som veldig lett tar til seg smitte og blir svært mye sykere enn andre pga et syndrom med mer. Det har blitt gitt beskjed men de føler seg fornærmet. Noen flere som sliter med lignende ting? Det er svært skuffende. Det er jo ikke sånn at de ikke kan ta vaksinen, de er jo faktisk anbefalt å ta den selv. Årsaken vil de ikke si, men det er ikke umulig å ha noe med religiøse overbevisninger å gjøre (data chip eller så...).
Nysgjerrigpetrine Skrevet 18. juli 2021 #2 Skrevet 18. juli 2021 Synd å høre at du må slite med slike besteforeldre til ditt/dine barn. Her hadde jeg vært streng. Hvis de utsetter barnebarn for seriøs risiko er det deres valg. Din jobb er først og fremst å ta hensyn til egne barn. Ditt ansvar er å gjøre det som er barnets beste. Hvis besteforeldre ikke velger å ta hensyn velger de i mine øyne bort barnebarna i den perioden de kan risikere å smitte dem. De har valgt, nå må du velge. Vær en sterk og smart forelder! Lykke til! (Jeg har gått imot svigerforeldre til barnas beste før. Det har blitt konflikt, men ved å ta tiden til hjelp (noen år) og prøve å møte dem på andre måter har vi fått et godt forhold igjen. Jeg ville valgt det samme igjen. Barnas beste går foran besteforeldres ønsker/ meninger) 4
Anbefalte innlegg