Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Burde jeg være optimistisk, og søke studielån, eller burde jeg vente til det siste opptaket nå. Synes det er så kjipt at jeg havnet på nr 1. Det er ikke så mange plasser på studiet, men 1 kan jo være sjanse for at noen sier opp plassen? 

Anonymkode: f1dc2...c45

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Burde jeg være optimistisk, og søke studielån, eller burde jeg vente til det siste opptaket nå. Synes det er så kjipt at jeg havnet på nr 1. Det er ikke så mange plasser på studiet, men 1 kan jo være sjanse for at noen sier opp plassen? 

avhenger om studiet har for vane å overbooke eller ikke

Anonymkode: 50a2b...e5a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Studielån får du ikke søkt om før du har fått plass og betalt semesteravgift, så det trenger du uansett ikke å tenke på enda. Nr 1 er beste mulighet av alle, så det er stor sjanse for at du får plass.

Anonymkode: 8a64a...0c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kommer an på hvor mange tilbud de har sendt ut. Om de har 100 studieplasser og vet at over halvparten bruker å takke nei, kan de for eks ha sendt ut 250 tilbud. Da er det en del som må takke nei før du får plass. Du kan sjekke fjordårets statistikk for å se hva de har gjort før.

Anonymkode: ed2a6...acd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...