AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 Jeg trodde hun var en veninne, men tydeligvis ikke. Hun rakker ned på meg for alt og kritiserer meg for alt. Da jeg fikk kjæreste sa hun at det garantert kom til å bli slutt snart. Da vi kjøpte leilighet så sa hun at vi blir nok ikke boende lenge og må nok leie igjen snart. Hun mente også at jeg hadde valgt feil utdanning osv. Hun blir like sur hver gang hun ikke får rett. Hun er alltid ute etter å ta meg på noe og har et enormt kontrollbehov overfor meg. Hun spør og graver om alt som omhandler privatlivet til meg og kjæresten og tror hun har rett på å få vite det. Jeg har sagt ifra et par ganger men da ble det bare mye verre og hun prøvde enda hardere å ha kontroll og overtaket på meg. Hva gjør jeg? Jeg er så lei. Anonymkode: aa9df...0a2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #2 Skrevet 18. juli 2021 Jeg var i en lignende situasjon for et par år siden. Hadde ei venninne som var negativ og hadde aldri noe positivt å si om livet sitt. Var sur hele tiden og klagde på alt. Hun ville at jeg skulle invitere henne til en annen venninne gjeng jeg er med i, og når jeg gjorde det var hun aldri aktivt med i samtalen eller tok spøkte om noe. Droppet henne tvert etter ar jeg begynte å få skikkelig angst for å møte henne. Anonymkode: b642b...22a
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #3 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva gjør jeg? Blokker henne på alle Sosiale medier inkl mobil. Ikke ha noen kontakt med henne. Anonymkode: 94c35...a2a
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #4 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blokker henne på alle Sosiale medier inkl mobil. Ikke ha noen kontakt med henne. Anonymkode: 94c35...a2a Det kan jeg gjøre. Men hun finner nok en måte å kontakte meg på igjen dessverre. Anonymkode: aa9df...0a2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #5 Skrevet 18. juli 2021 Ble så forbanna en gang vi skulle til dyrlegen med katten og hun sa at de kom nok til å avlive den. Hvem faen sier noe sånt liksom?! Hun fikk vite det da vi møtte henne på vei dit og hun så klart kom bort til oss. Anonymkode: aa9df...0a2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #6 Skrevet 18. juli 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan jeg gjøre. Men hun finner nok en måte å kontakte meg på igjen dessverre. Anonymkode: aa9df...0a2 Finnes grenser for hvor mange måter man kan lure seg forbi blokkeringer. Bare block og block til hun går lei. Det tar 1 sekund å blokkere. En person som er på denne måten, og som sier til en venninne at hennes katt vil bli avlivet - ingen ønsker å ha en slik person i livet sitt. Anonymkode: d6d72...1cd
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #7 Skrevet 18. juli 2021 Er en nødt å være venner med sånne folk? Dette er jo en form for selvplaging Anonymkode: 5fa55...43c 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #8 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Finnes grenser for hvor mange måter man kan lure seg forbi blokkeringer. Bare block og block til hun går lei. Det tar 1 sekund å blokkere. En person som er på denne måten, og som sier til en venninne at hennes katt vil bli avlivet - ingen ønsker å ha en slik person i livet sitt. Anonymkode: d6d72...1cd Takk for tips. Skal gjøre det. Det er sant, skjønner ikke hvordan hun kunne få seg til å si det. Anonymkode: aa9df...0a2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #9 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har sagt ifra et par ganger men da ble det bare mye verre og hun prøvde enda hardere å ha kontroll og overtaket på meg. Hva gjør jeg? Jeg er så lei. Mange eier ikke ekte empati, følelsene de viser handler bare om dem og kontrollbehovet. Gråter dem, er det stoltheten som er knekt og fordi de ikke føler for andre, så lever og ånder de gjennom å trigge andres følelser for å oppleve det. Oppleve makten av å styre andres følelser. Derfor er blokkering og ignorering det som "skader" dem mest. At sitt opphøyde jeg er ubetydelig. Og de har null kontroll over deg. Men trå forsiktig. Mange kan begynne å stalke. Du sier hun finner andre måter å kontakte deg på. Plutselig dukker hun opp der du er, selv om det er unaturlig for henne å være der. Og hun fortsetter (ikke fordi man er spesiell for dem, men fordi man responderer) til hun finner noen andre å forsyne seg fra, da blir det nok stille. Ja, det høres helt sykt og latterlig ut, og det er nettopp det det er, men de finnes. Det har vært en realitet for mange som dessverre kan ramme hvem som helst fordi de oppfører seg ordentlig av og til. Vær på vakt! Anonymkode: bc330...bb0
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #10 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Takk for tips. Skal gjøre det. Det er sant, skjønner ikke hvordan hun kunne få seg til å si det. Anonymkode: aa9df...0a2 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg trodde hun var en veninne, men tydeligvis ikke. Hun rakker ned på meg for alt og kritiserer meg for alt. Da jeg fikk kjæreste sa hun at det garantert kom til å bli slutt snart. Da vi kjøpte leilighet så sa hun at vi blir nok ikke boende lenge og må nok leie igjen snart. Hun mente også at jeg hadde valgt feil utdanning osv. Hun blir like sur hver gang hun ikke får rett. Hun er alltid ute etter å ta meg på noe og har et enormt kontrollbehov overfor meg. Hun spør og graver om alt som omhandler privatlivet til meg og kjæresten og tror hun har rett på å få vite det. Jeg har sagt ifra et par ganger men da ble det bare mye verre og hun prøvde enda hardere å ha kontroll og overtaket på meg. Hva gjør jeg? Jeg er så lei. Anonymkode: aa9df...0a2 For meg så virker hun også en manupulerende person også. Har vært borti manupulerende person i mange år. Ikke vær så «dum» som meg å vær dum grei mot vedkomne. Hun har brukt meg og mannen som bruk og kast. Angrer på at jeg ikke blokkerte og ignorerte personen for lenge siden. Nå har hun gitt meg skyld og ikke har empati eller sympati. Anonymkode: 020e6...bf4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå