Missk89 Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 Hvor lenge kan en 3åring overnatte borte i fra foreldrene sine? Jeg synes en uke er litt vel drøyt, mens andre sier en uke går fint. Prøvde å google, men ble ikke noe klokere av det.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #2 Skrevet 18. juli 2021 Det er store forskjeller på treåringer, så det er ikke noen fasit. Da vår var tre år overnattet hun kanskje opp til fem netter hos besteforeldre som hun kjente godt. Anonymkode: df68e...5fa 2
Blomsterpotta Skrevet 18. juli 2021 #3 Skrevet 18. juli 2021 En uke går nok helt fint så lenge barnet kjenner og er trygg på personen det skal overnatte hos. Ene min overnattet hos mine foreldre i 10 døgn da hun var 1 år og det gikk strålende. 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #4 Skrevet 18. juli 2021 Kommer vel an på barnet, og hvor godt barnet kjenner de de skal sove hos. Mitt barn har overnattet hos besteforeldre ved to anledninger tre netter, da var hen 1 år og 7 måneder, andre gangen var hen 2. Ellers har hen kun overnattet hos sin tante en natt, hos en komps nå i sommer en natt...og ellers fra fredag til søndag hos besteforeldre. Personlig ville nok en uke vært for lenge for mitt barn nå, men tre netter går nok fint.... Kanskje neste sommer da hen er 4 og et halvt år nesten at fem netter går fint... Anonymkode: 7e946...0b1
Svigermor Skrevet 18. juli 2021 #5 Skrevet 18. juli 2021 Alderen til barnet delt på alderen din ganger alderen til den som skal passe. 9
Missk89 Skrevet 18. juli 2021 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2021 Er snakk om overnatting hos bestemoren, barnet kjenner henne godt, men er første gang barnet faktisk overnatter så lenge borte fra oss. Er nok sikkert værre for meg enn det muligens er for barnet 😂
Missk89 Skrevet 18. juli 2021 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2021 1 minutt siden, Svigermor said: Alderen til barnet delt på alderen din ganger alderen til den som skal passe. Det er det dummeste jeg har lest på lenge 👌 4
Mooria Skrevet 18. juli 2021 #8 Skrevet 18. juli 2021 Det kommer jo veldig an på hvem barnet skal overnatte hos. Min 3-åring kunne overnattet hos besteforeldre i en uke uten problemer, men hadde nok følt seg veldig engstelig og utrygg hos andre venner/bekjente, eller slektninger som hun ikke kjenner like godt.
Svigermor Skrevet 18. juli 2021 #9 Skrevet 18. juli 2021 Missk89 skrev (Akkurat nå): Det er det dummeste jeg har lest på lenge 👌 Ikke si sånt, jeg fant det på selv. 24
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #10 Skrevet 18. juli 2021 Kommer an på hva det er vant til. Maks 3 dager hadde jeg sagt, men vi har aldri vært borte fra barnet mer enn ei natt, så 3 dager blir til og med da litt i overkant. og forvent deg en enorm reaksjon når barnet kommer hjem. Utløp for alle tilbakeholdte følelser og savn Anonymkode: 51766...64d
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #11 Skrevet 18. juli 2021 Jeg følger alder = antall døgn. 1 måned = 1 time 1 år = 1 døgn 2 år = 2 døgn osv. Når barna er 6 år +, avhengig av barnet, ville jeg sagt at en til to uker er ok. Anonymkode: 4a21e...c1a 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #12 Skrevet 18. juli 2021 Min på 1,5 år har vært på overnatting hos bestemoren i 3 dager i strekk. 1 uke når han er 3 år hadde ikke blitt noe problem! Men nå har de er supergodt og nært forhold og han ser også på henne som en omsorgsperson. Men nå har hans bestemor vært en stor del av hans liv siden fødsel, og vært masse med oss og de alene. Hadde ikke kunnet levert 1 uke om han ikke var vant til å være der nå og da! Så kommer jo an på barnet og hvor nære de er. Anonymkode: 23d55...39f
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #13 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg følger alder = antall døgn. 1 måned = 1 time 1 år = 1 døgn 2 år = 2 døgn osv. Når barna er 6 år +, avhengig av barnet, ville jeg sagt at en til to uker er ok. Anonymkode: 4a21e...c1a Jeg mener det er ganske feil å følge sånne fasiter da alle barn er forskjellige. Samme med relasjoner! Anonymkode: 23d55...39f 7
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #14 Skrevet 18. juli 2021 Min på 2,5 år kom nettopp hjem fra ferie hos sin mormor. Hun var borte fra mandag morgen til i dag moren min bor en snau halv time herfra, så hvis hun ville hjem før hadde det ikke vært noe problem, men hun hun har storkost seg, og det har vært helt supert både for henne og mormoren hennes. Var godt å få henne hjem i dag, men jeg har hele tiden følt meg veldig trygg på at hun har det tipp topp Anonymkode: 4fb4f...e45
Lorieen Skrevet 18. juli 2021 #15 Skrevet 18. juli 2021 Tre dager max, vil jeg si, men det kommer litt an på situasjonen. Sjøl har jeg ikke vært komfortabel med å forlate mine mer enn noen timer før de var rundt to år.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #16 Skrevet 18. juli 2021 Min var hos besteforeldre i tre netter da hen var nesten 3 år. Blir det samme i sommer også. Snart 4 år. var nesten litt for lenge med tre netter under 3 år. Ble litt stille på slutten, iflg besteforeldrene. Anonymkode: 5c8c0...256
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #17 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg mener det er ganske feil å følge sånne fasiter da alle barn er forskjellige. Samme med relasjoner! Anonymkode: 23d55...39f Det må du gjerne mene. Jeg sender selvfølgelig ikke mine barn til noen de ikke kjenner godt og er trygge på. Mine barn passer fint inn i den fasiten jeg har beskrevet. Selv om de er veldig trygge på enkelte holder det med kort tid borte. Anonymkode: 4a21e...c1a 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #18 Skrevet 18. juli 2021 Jeg skal være hu kjipe som spør hvorfor i all verden man vil være borte en uke fra sitt barn på 3 år? Jeg ville aldri dratt på ferie uten at barnet mitt også fikk dele opplevelsene med meg. Et barn på tre år trenger foreldrene sine. Har du og partner et stort behov for egentid får man dra hver for seg og la en av primæromsorgspersonene være med barnet. Nei, det er ikke greit å trenge så mye egentid! Ta et par dager og kom dere hjem til barnet som ikke har valgt å bli satt til verden! Det har nemlig dere gjort. Anonymkode: 9879f...768 2
Vera Vinge Skrevet 18. juli 2021 #19 Skrevet 18. juli 2021 Kommer jo helt an på barnet og relasjonen til den som skal passe. Men jeg syns en uke er vel lenge for en 3-åring, da. De trenger jo stabilitet og de trygge rammene foreldrene gir, selv om besteforeldrene er aldri så flinke. En sånn situasjon ville for min del handlet om nødvendigheten av å dra også. Om det var snakk om en viktig jobbreise, å dra i begravelse langt borte eller lignende, blir for meg noe helt annet enn at jeg og mannen min skulle dratt på ferie en hel uke bare vi to. Da tenker jeg man kommer langt med en helgetur, om man vil reise et sted uten barn.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #20 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kommer vel an på barnet, og hvor godt barnet kjenner de de skal sove hos. Mitt barn har overnattet hos besteforeldre ved to anledninger tre netter, da var hen 1 år og 7 måneder, andre gangen var hen 2. Ellers har hen kun overnattet hos sin tante en natt, hos en komps nå i sommer en natt...og ellers fra fredag til søndag hos besteforeldre. Personlig ville nok en uke vært for lenge for mitt barn nå, men tre netter går nok fint.... Kanskje neste sommer da hen er 4 og et halvt år nesten at fem netter går fint... Anonymkode: 7e946...0b1 Off topic, men hvorfor anonymiserer du kjønnet på barnet ditt når du skriver som anonym på et forum? Det er ikke som om noen kommer til å kjenne deg igjen? Anonymkode: e08ea...9c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå