AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 Hvis du takker ja til både tilbud om studieplass og tilbud om ventelisteplass, mister du automatisk studieplassen fra hovedopptaket dersom du får et nytt tilbud i suppleringsopptaket. Hva betyr det? Anonymkode: f12c2...88a
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #2 Skrevet 18. juli 2021 Ja, gjorde det da jeg gikk skole. Måtte si ja til tilbudet jeg fikk, samtidig så satt jeg på venteliste på 1. ønsket. Fikk tilbud om plass i løpet av første skoleuke. Måtte møte opp som normalt på den plassen jeg sa ja og fikk tilbud om. Aner ikke om det er annerledes i dag. Anonymkode: 7f703...c67
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #3 Skrevet 18. juli 2021 Så en mister ikke venteliste plassen om en takker ja på tilbud nr 2? Anonymkode: f12c2...88a
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #4 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så en mister ikke venteliste plassen om en takker ja på tilbud nr 2? Anonymkode: f12c2...88a Nei, men hvis du takker ja til ventelisteplassen, og får tilbud om nr 1 etter hvert, mister du plassen ved nr 2. Anonymkode: dd291...755 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #5 Skrevet 18. juli 2021 Personen kom ikke inn på valget nr 1 og der stod det at han er på venteliste. Han kom inn på valg nr 2. Han skal takke ja til venteliste. Men han er redd om han takker ja på valg nr to, at samordna tenker nei men han sa ja til nr to så da får han gå videre der. HVis dere skjønner! Han vil ha nr 1 Anonymkode: f12c2...88a
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #6 Skrevet 18. juli 2021 Altså dette står jo klart og tydelig på siden til samordna opptak. https://www.samordnaopptak.no/info/om/sporsmal-og-svar/ Kan jeg takke ja til både tilbud og ventelisteplass? Ja, men vær klar over at hvis du takker ja til venteliste i hovedopptaket og får tilbud om studieplass i suppleringsopptaket, mister du automatisk plassen fra hovedopptaket. Hvis du ikke får et nytt tilbud i suppleringsopptaket, beholder du tilbudet du takker ja til i hovedopptaket. Får du nytt tilbud i suppleringsopptaket må du huske å takke ja til dette tilbudet innen svarfristen. Sier han nei til nr 2 (det tilbudet han får) så risikerer han å stå uten skoleplass hvis han ikke kommer inn på nr 1 som han står på venteliste til. Så det smarteste om man ikke har noe imot å gå nr 2, er å si ja til nr 2 mens man står på venteliste til nr 1. Anonymkode: 7f703...c67
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #7 Skrevet 18. juli 2021 Mange lange svar her, skal gjøre det enkelt: Det betyr at du takker ja til f.eks. 2. plass mens du står på venteliste. Rykker du opp i venteliste og får plass, og takker ja, mister du studiet fra 2. plass. Kort sagt: Takk ja, ellers står du uten studieplass noen steder. Anonymkode: ef814...978
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå