AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #1 Del Skrevet 18. juli 2021 Jeg tror jeg hadde lagt veldig merke til at flertallet av folk var veldig tynne, jeg hadde lagt merke til at det hang klokker over alt, hvor lite varer de hadde i butikker og ingen kjøpesentre, restauranter, kino, utesteder... Nesten ingen biler og ingen gatelys. Anonymkode: a1a75...8c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 19. juli 2021 #2 Del Skrevet 19. juli 2021 Hadde lagt merke til hvor kort legevitenskapen hadde kommet. Ingen effektive kreftbehandlinger, ingen barnevaksiner eller antibiotika og generelt et dårlig tilbud for de syke og svake. Mange barn døde under oppveksten på grunn av barnesykdommer vi vaksinerer mot i dag. Hadde sikkert lagt merke til at mennesker av den grunn ikke tok livet for gitt kanskje? Siden det var litt random hvem som vokste opp og ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgeline Skrevet 19. juli 2021 #3 Del Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg tror jeg hadde lagt veldig merke til at flertallet av folk var veldig tynne, jeg hadde lagt merke til at det hang klokker over alt, hvor lite varer de hadde i butikker og ingen kjøpesentre, restauranter, kino, utesteder... Nesten ingen biler og ingen gatelys. Anonymkode: a1a75...8c0 De hadde restauranter, kinoer og utesteder i 1921. Gatelys også, hvertfall i byene. Hadde nok lagt merke til hestemøkk og kjerrer. Og mindre trafikkstøy. Hadde sikkert lagt merke til at det var flere unger i gatebildet. Leking midt i gata, aking på vinteren… 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smeltemann Skrevet 19. juli 2021 #4 Del Skrevet 19. juli 2021 Hadde lagt merke til at verden var et bedre sted,hvor menn var menn og kvinner var kvinner. Sluppet mobiltelefoner og pc'er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #5 Del Skrevet 26. juli 2021 At de fleste luktet svette. Og at det var skikkelig mørkt om natten selv midt i byen. Anonymkode: f6712...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 26. juli 2021 #6 Del Skrevet 26. juli 2021 Om tiden plutselig ble skrudd 100 år tilbake her jeg befinner meg nå, midt i byen, så tror jeg at klesstilen til alle rundt meg ville vært det jeg aller først hadde oppfattet som annerledes. Det, og lydbildet generelt. Fraværet av motoriserte kjøretøy og maskiner (de eksisterte, men i fåtall). Lyden av mennesker, vær og vind, og hester og kjerrer over brostein ville dominert. Deretter ville jeg lagt merke til forskjellen på butikkfasadene. Fraværet av lysende skilt og fargesprakende plakater. Hadde husket på å kjøpe en hel haug med dritbillig eiendom før jeg ble sendt tilbake til nåtid igjen😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #7 Del Skrevet 27. juli 2021 Hadde lagt merke til hvor mange usikre menn det var Anonymkode: 31ae7...8e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #8 Del Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-7-26 den 3.59): At de fleste luktet svette. Og at det var skikkelig mørkt om natten selv midt i byen. Anonymkode: f6712...234 For 100 år siden som tråden sier, altså 1921, var det ikke "skikkelig mørkt" i de fleste byer her i landet, da elektrisitet var både oppfunnet og innført. "Norges første kommunale kraftverk var i drift i Hammerfest fra 1891. Hammerfest var også den første byen i hele Nord-Europa som hadde elektrisk gatebelysning. Her ble gnisten tent i 1891, og strømmen ble hentet fra et 40 meters vannfall utenfor byen. I hovedstaden fikk man elektrisk gatebelysning i desember 1892." Anonymkode: 81bd8...1d1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #9 Del Skrevet 27. juli 2021 Jeg ville lagt merke til langt færre bøyde nakker. Anonymkode: 73038...bd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå