Gjest emilie-- Skrevet 16. september 2005 #1 Skrevet 16. september 2005 I går var jeg på besøk hjemme hos mamma. Vi begge nøt litt for mye vin til maten, og det endte med at mamma satt og fortalte om hvordan hun møtte pappa osv.' hun la ut i det vide og det brede. plutselig forteller hun også: "det var egentlig ikke ment at du skulle bli født. vi brukte denne metoden som dere unge holder på med nå til dags hele tiden (hoppe av i svingen) og svosssjj...der var jeg gravid" sa mamma. Hun lo mens hun sa det og tullet litt med meg og sa at jeg egentlig ikke var ment til å være født. syns det var trist jeg. at jeg er et "hoppe-av-i-svingen-barn"
Gjest Bellatrix Skrevet 16. september 2005 #2 Skrevet 16. september 2005 Det er det mange som er, men du er nok elsket for det.
Gjest Xavia Skrevet 16. september 2005 #3 Skrevet 16. september 2005 Det er nok tusenvis som deg! Ikke noe å være lei seg for. Jeg vet det ikke for sikkert, men jeg har en følelse av at jeg også er et sånt barn.
Gjest jan Skrevet 16. september 2005 #4 Skrevet 16. september 2005 hehe...det er nok flere av oss. Men forstår meg ikke på folk som bruker den metoden. Det er da som russisk rulett. Man er kanskje heldig et par ganger..men putselig så sier det pang. At folk ikke klarer å beskytte seg bedre? Særlig i disse opplyste dager med så masse forskjellig prevantiver...forstår ikke hvordan "uønskede" barn skjer i dag. Det må da være folk som er totalt blottet for all slags info...eller kanskje for mye alkohol, som igjen tror at man klarer å hoppe av i svingen...hehe
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2005 #5 Skrevet 16. september 2005 Sønnen miner et resultat av alt for mye alkohol... Men han kunne ikke vært bedre og mer elsket en han er! For å siter dr Phil: "Man får de barne man skal få, uansett hvordan man får dem"
Gjest Milah Skrevet 16. september 2005 #6 Skrevet 16. september 2005 Jeg leste en undersøkelse en gang, hvor det kom frem at ca halvparten av alle barn som blir født ikke var planlagte. Selv om du i utgangspunktet ikke var planlagt, var du jo tydeligvis i aller høyeste grad ønsket.
La Guapa Skrevet 16. september 2005 #7 Skrevet 16. september 2005 Datteren til mannen min er et "hopp av i svingen-barn". Men det å ikke være planlagt betyr ikke at du ikke er ønsket!!! Vi har lurt mye på hva vi skal svare når hun legger sammen to og to og spør. Har kommet til at dette er det beste svaret.
Gjest Xavia Skrevet 16. september 2005 #8 Skrevet 16. september 2005 Vi har lurt mye på hva vi skal svare når hun legger sammen to og to og spør. ← Hva mener du med at hun kommer til å legge sammen to og to? Jeg har aldri tenkt på å spørre mine foreldre om jeg var et uhell, eller ikke. Det bryr jeg meg faktisk veldig lite om. Jeg er elsket uansett.
Xora Skrevet 16. september 2005 #9 Skrevet 16. september 2005 Jeg skulle heller ikke vært til egentlig......... Mamma skulle begynt på sykepleien - men i løpet av en ferietur med kjæresten (altså pappa ja... ) så endte hun opp med å bli gravid og måtte gifte seg istedenfor skole den påfølgende høsten. Jeg vet ikke hva jeg er resultat av da, om det er hoppe-av-i-svingen, sprukket kondom eller p-pille-svikt. Har visst dette i mange mange år, var i tenårene og opprørsperioden da jeg klarte å regne meg til når jeg ble unnfanget. Så bilder fra ferien deres samme året, og altså - de ble gift 2 måneder senere. Ikke bare tilfeldigheter der nei! Og jeg var i en periode fryktelig slemme med dem - brukte det mot dem for alt det var verdt - for meg da. Med at jeg egentlig ikke skulle vært født osv. Men i dag er det jo bare gøy å vite. Tenke på at våre foreldre kanskje var like uansvarlige som mange er idag. Men beste av alt - DE valgte jo faktisk å få oss til verden
Gjest jan Skrevet 16. september 2005 #10 Skrevet 16. september 2005 det er vel heller motsatt..tenkt at det er så mange som er like uforsiktige i dag, som dem var før i tiden. DU skal ha en stor klapp på skuldera om du blir uønsket gravid i dag...da er du flink. så dem ble gift 2 mnd etterpå...hehe. Slik er det nok også menge giftemål som har blitt til...hehe
Gjest spinnvil| i i Skrevet 16. september 2005 #11 Skrevet 16. september 2005 Min eldste er et "hoppe av i svingen" prosjekt. Men hun var utrolig hjertelig velkommen. Jeg fortalte henne om en politiker i en debatt om abort som jeg så før hun ble født. Han mente at abort etter voldtekt heller ikke var akseptabelt "for alle vet jo at en kvinne kan ikke bli gravid uten at hun får orgasme, og får hun det kan det ikke kalles voldtekt" Så hun sier nå "jeg var ikke velkommen, og i tillegg er jeg en fake". Det er bare på tull. For hun har alltid vært velkommen og elsket. Min yngste er resultat av "sikker periode", men sikre perioder finnes heller ikke. Men hjertelig velkommen og elsket var hun også. Selv om man kanskje ikke er planlagt er man ikke mindre ønsket eller elsket. Tror nok ikke moren din mente det på den måten, ordene ble nok feil når de kom ut av munnen..
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2005 #12 Skrevet 16. september 2005 Hva mener du med at hun kommer til å legge sammen to og to? Jeg har aldri tenkt på å spørre mine foreldre om jeg var et uhell, eller ikke. Det bryr jeg meg faktisk veldig lite om. Jeg er elsket uansett. ← Har skrevet et innlegg om det før! Hun har allered lurt på hvorfor foreldrene fikk henne når de flyttet fra hverandre rett før hun hadde fyllt et år. Hvorfor de ikke giftet seg først. Hun har spurt mye om hvorfor hun bare har halvsøsken og ikke helsøsken osv... Så det er derfor jeg skrev det. Har du sett reklamen:" Æ vakkje planlagt æ"...(VG) Alle ungene går tundt å siterer de reklamene og jeg bare venter på spørsmålet. Men mange kloke hoder her inne kom jo med svaret: Det er ingen sammenheng mellom ikke å være planlagt å det å være ønsket! :-) La Guapa
Gjest Gitte Skrevet 16. september 2005 #13 Skrevet 16. september 2005 kjedelig å få høre det, men du er/var nok like mye elsket uansett om det var planlagt eller ikke.. de valgte jo å få deg, gjorde de ikke? En kompis av meg fikk høre at "du skulle egentlig vært en flekk på lakenet", syns den er verre
Gjest Lilleulv Skrevet 16. september 2005 #14 Skrevet 16. september 2005 jøss, reagerte du sånn på det? Jeg var absolutt ikke planlagt (mamma var 18, og hadde nok ikke vært sammen med pappa så lenge). gjør meg ingen verdens ting det betyr jo ikke at de ble noe mindre glad da jeg ble født for det.
Gjest Sukkerert Skrevet 16. september 2005 #15 Skrevet 16. september 2005 Jeg fortalte henne om en politiker i en debatt om abort som jeg så før hun ble født. Han mente at abort etter voldtekt heller ikke var akseptabelt "for alle vet jo at en kvinne kan ikke bli gravid uten at hun får orgasme, og får hun det kan det ikke kalles voldtekt" ← Kan ikke fordra aa hoera slik vranglaere. Han maa ha vaert et virkelig uopplyst menneske.
Caramba Skrevet 16. september 2005 #16 Skrevet 16. september 2005 He he he, det er nok maaaaaaange uhell rundt om i Norges land. Jeg kom altfor tett på min søster, og er også et uhell. Det synes jeg bare er morsomt, og gjør meg aldeles ikke trist:-)
Gjest lurven Skrevet 16. september 2005 #17 Skrevet 16. september 2005 jeg var heller ikke så veldig påtenkt, mamma brukte spiral hun, tror 1980 var et dårlig spiral år
Nella Skrevet 16. september 2005 #18 Skrevet 16. september 2005 kjedelig å få høre det, men du er/var nok like mye elsket uansett om det var planlagt eller ikke.. de valgte jo å få deg, gjorde de ikke? ← Har aldri spurt mine foreldre om noen av oss tre søsken ikke var planlagt (selv om lillebror på 12 kom seint;) jeg er 26). Men vi er alle behandlet likt og er elsket og blir tatt vare på. Tror ikke jeg hadde tatt det ille opp og jeg hadde fått vite at jeg egentlig ikke var planlagt.
Gjest Gjesta Skrevet 16. september 2005 #19 Skrevet 16. september 2005 Selvom man ikke var planlagt, så var man nok ikke mindre ønsket av den grunn - og HELT SIKKERT ikke mindre elsket!
Gjest filosofia Skrevet 16. september 2005 #20 Skrevet 16. september 2005 Jeg tror jeg er et sånt "I sofa på hybel klokka fire på morran med sju i promille barn" jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå