Gjest Lilleulv Skrevet 16. september 2005 #1 Skrevet 16. september 2005 Jeg har blått og turkis i stua, på kjøkkenet og badet (sofa, gardiner, puter, pynteting, håndkler osv osv, alt er blått eller turkis). Derfor har jeg bestemt meg for å ha en helt annen farge på soverommet!! Veggene er helt hvite, jeg har en svart rullgardin. Vil ha en farge på gardiner, sengetøy, sengeteppe og sånt der inne, kanskje noe lys og lysestaker også. Lurer på vinrødt jeg... blir det fint tro? kan man ha sånn rødt på soverom? hvilke andre muligheter har jeg som kan bli fint?
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2005 #2 Skrevet 16. september 2005 Ville ikke hatt rødt på sovrommet. Farger påvirker humøret og sinntilstanden og rødt er ikke noe avslappende farge. Hvis du MÅ ha rødt ville jeg malt en annen farge på veggene og heller hatt rødt tilbehør. Grønt og blått er avslappende farger. Grønt vil jo stå til de øvrie fargene du har (blått og turkis).
Mora di Skrevet 16. september 2005 #3 Skrevet 16. september 2005 Det er sant at rødt blir betegnet som en ugunstig farve på ett soverom, men vi valgte vinrødt, og det har fungert veldig bra. Det blir mørkt og lunt. Vi har hengt opp en hvit sengehimmel, og pyntet opp med matt messing. Syns det er kjempekoselig!!
Gjest Lilleulv Skrevet 16. september 2005 #4 Skrevet 16. september 2005 Uff jeg orker ikke grønt jeg... evt hadde kanskje limegrønt blitt kult? hm... jeg tror vinrødt kan bli fint, men veldig kaldt med hvitt, svart og vinrødt? kanskje ha noe i gult\gull?
Gjest Splitter Pine Skrevet 16. september 2005 #5 Skrevet 16. september 2005 Ville ikke hatt rødt på sovrommet. Farger påvirker humøret og sinntilstanden og rødt er ikke noe avslappende farge. Hvis du MÅ ha rødt ville jeg malt en annen farge på veggene og heller hatt rødt tilbehør. Grønt og blått er avslappende farger. Grønt vil jo stå til de øvrie fargene du har (blått og turkis). ← Man kan fint ha rødt på et soverom, men det kommer an på hvilke type rødfarge det er, alle duse farger går jo kjempeflott på et soverom. Liker tipset fra gjest med grønt som går til det andre du har valgt i huset uten at det blir de samme fargene om igjen. men tror ikke jeg ville blandet rødt med grønt.....
Gjest Splitter Pine Skrevet 16. september 2005 #6 Skrevet 16. september 2005 Uff jeg orker ikke grønt jeg... evt hadde kanskje limegrønt blitt kult? hm... jeg tror vinrødt kan bli fint, men veldig kaldt med hvitt, svart og vinrødt? kanskje ha noe i gult\gull? ← Synes også at farger som lys lilla eller lys blå er fine farger på et soverom. ellers er jo som du sier gult fint, men ikke knallgult.... en litt "matt" gulfarge kanskje? Det er jo mange farger du kan bruke, men siden veggene dine er hvite (jeg forsto det som at du ikke skal male de, men bare skaffe tilbehør til rommet), er jo skarpe farger fint om du ikke har for mye av en og samme farge. Tror det hadde blitt fint om du hadde gjort som på stua jeg, valgt to farger som du hadde gått med hele veien. To skarpe farger som ikke ligner tror jeg kanskje hadde blitt fint. Men på den andre siden så hadde du vel også svart rullegardin? Da er det kanskje ikke så fint med skrape farger likevel, bare lyse og duse farger, men du kan jo bytte ut gardinen også... det tror jeg at jeg hadde gjort... Finnes rullegardiner i mange fine farger.
Gjest Lilleulv Skrevet 16. september 2005 #7 Skrevet 16. september 2005 hehe ja kanskje :D rullgardinen er helt ny. valgte svart fordi jeg tenkte det går til alt, kanskje ikke så gjennomtenkt after all... litt lyst på rødt og gult jeg altså. eller blått og lilla kanskje. typisk meg å ende opp med blått da. alt jeg har er blått...
Gjest Splitter Pine Skrevet 16. september 2005 #8 Skrevet 16. september 2005 Skjønner du gjerne vil ha en annen farge på soverommet enn over alt ellers i huset, det ville vel jeg også. Det er sant som du sier at svart går til alt... Det samme gjør jo hvitt! Men om du skal ha både hvitt og svart sammen med en annen fargene tror jeg utvalget blir litt mer bergenset.... Men du kan jo ta deg en tur i butikker og sjekke hva de har der og kjøpe de fargene du synes passer best til rommet. Det er jo ingen fasit på hvilke farger det lønner seg å kjøpe, går jo litt etter din egen smak også. Men om rullegardinen er helt ny går det jo kanskje ant å bytte den i en annen farge fortsatt om du vil det?
Gjest Lilleulv Skrevet 16. september 2005 #9 Skrevet 16. september 2005 Skjønner du gjerne vil ha en annen farge på soverommet enn over alt ellers i huset, det ville vel jeg også. Det er sant som du sier at svart går til alt... Det samme gjør jo hvitt! Men om du skal ha både hvitt og svart sammen med en annen fargene tror jeg utvalget blir litt mer bergenset.... Men du kan jo ta deg en tur i butikker og sjekke hva de har der og kjøpe de fargene du synes passer best til rommet. Det er jo ingen fasit på hvilke farger det lønner seg å kjøpe, går jo litt etter din egen smak også. Men om rullegardinen er helt ny går det jo kanskje ant å bytte den i en annen farge fortsatt om du vil det? ← jepp, jeg får kikke litt... rullgardinen har hengt der et par uker... men den kosta en slikk og ingenting så det er ikke noe problem
Gjest Gjesta Skrevet 16. september 2005 #10 Skrevet 16. september 2005 Jeg hadde mørkerødt soverom før, det var dritstilig. Med riktig belysning er det ikke noe problem, og rødt er jo kjærlighetens farge..... Nå er det vel limegrønt som er det hotteste....
Gjest Splitter Pine Skrevet 16. september 2005 #11 Skrevet 16. september 2005 Lykke til! Regner med det blir fint! Du får la oss høre hvilke(n) farge® du bestemte deg for da
Gjest GreenSky Skrevet 16. september 2005 #12 Skrevet 16. september 2005 Rødt skal virke oppkvikkende og dermed ikke så egnet på soverom, men samtidig skal det visst øke sexlysten, også.
Gjest Gjesta Skrevet 16. september 2005 #13 Skrevet 16. september 2005 Rødt skal virke oppkvikkende og dermed ikke så egnet på soverom, men samtidig skal det visst øke sexlysten, også. ← Ja, jeg har hørt noe om det...........
Gjest Lilleulv Skrevet 16. september 2005 #15 Skrevet 16. september 2005 tror kanskje ikke rødt blir så galt jeg... tihi. men vinrødt er vel ikke så galt på et soverom, er vel mer signalrødt man ikke skal ha?
Gjest GreenSky Skrevet 16. september 2005 #16 Skrevet 16. september 2005 Tror definitivt at signalrødt ikke er tingen på soverommet.
Lillesøster Skrevet 16. september 2005 #17 Skrevet 16. september 2005 Synes dere er dristige som har kvikke farger på soverommet. Selv har jeg gått for en dus stil. Har valgt meg ut LYS JORD som jeg matcher med samme farge på gardiner og lamper, samt velger ut sengtøy i samme duse farger. Neste gang jeg maler velger jeg eggskallhvitt.
Gjest Lilleulv Skrevet 16. september 2005 #18 Skrevet 16. september 2005 Synes dere er dristige som har kvikke farger på soverommet. Selv har jeg gått for en dus stil. Har valgt meg ut LYS JORD som jeg matcher med samme farge på gardiner og lamper, samt velger ut sengtøy i samme duse farger. Neste gang jeg maler velger jeg eggskallhvitt. ← Oj det var veldig dust da... det er jo det med at alt er knallhvitt da, må ikke bli kjedelig og kaldt heller...
Gjest Lilleulv Skrevet 16. september 2005 #19 Skrevet 16. september 2005 Da jeg flytta fra samboeren min skulle jeg få låne rommet til kusina til en kollega av meg i en periode mens hun var i USA. Jeg kom inn i rommet, og det var knall røde vegger, et svæææært speil i taket (skikkelig tungt, tenk å få det over seg a), skinnreimer knytt til sengekanten øverst og pisker og parykker på nattbordet. øh... det ordna seg visst, jeg skal ikke flytte enda jeg, sa jeg. at noen fikk sove der inne!
Gjest Gjesta Skrevet 16. september 2005 #20 Skrevet 16. september 2005 Jeg hadde rødt på veggene på soverommet før, og hadde hele tiden på følelsen av at jeg var i et "gledeshus" og ikke i et soverom. Helt klart sine fordeler innimellom, men det var deilig den dagen veggene ble hvite...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå