Gå til innhold

Har flyttet inn i en leilighet der strøm ikke er inkludert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye strøm bruker dere i månden?

er redd for og ha på lys og varme her fordi jeg er redd for at jeg skal få sky høye regninger.

Anonymkode: 89250...b24

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor stor leiligheten er, hvilken etasje den ligger i, hvor godt den er isolert osv. Du må vel nesten bare se an hvor mye du bruker? Selv bor jeg i blokk fra 80tallet, med leiligheter både over og under. Ca 50kvm, betaler i snitt ca 500 per mnd. 

Anonymkode: 3544a...6f4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer jo helt an på hvor stor leiligheten er, hvilken etasje den ligger i, hvor godt den er isolert osv. Du må vel nesten bare se an hvor mye du bruker? Selv bor jeg i blokk fra 80tallet, med leiligheter både over og under. Ca 50kvm, betaler i snitt ca 500 per mnd. 

leiligheta er fra 91, 2 etasje, er ganske varmt her inne fra før av. 70 kvadrat.

AnonymBruker
Skrevet

Du må bare prøve, trenger sikkert ikke varme nå som det er sommer. Lys drar ikke så mye strøm. Husk at du må betale nettleie også. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må bare prøve, trenger sikkert ikke varme nå som det er sommer. Lys drar ikke så mye strøm. Husk at du må betale nettleie også. 

Det der er noe min hjelpe verger passer på 😃 

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig at du ikke har strøm inkludert i leiligheten, jeg har leid flere plasser hvor jeg har hatt egen strømregning.

Hvis du er alene er det ikke dyrt. Hvis du vil følge med på hvor mye strøm du bruker kan du registrere deg hos Tibber, de har en app der du kan se forbruket og det du har betalt hittil og hva strømmen koster. Da kan du følge med på om det blir for dyrt eller ikke, men det forutsetter at du har timesavlesning av strømmen :) evt. kan du bare lese direkte fra leseren din og bruke gjennomsnittsprisen.

Anonymkode: 56119...298

AnonymBruker
Skrevet

Lys tar omtrent ikke strøm, men oppvarming kan være dyrt hvis du har elektriske ovner. Varmtvann er noe du kan spare mye på.

Anonymkode: baaea...340

• Liker 1
Skrevet

I sommer er strømmen faktisk ganske mye dyrere enn vanlig. Jeg har fått strømregninger i sommer som er på nivå med det vinter-regningene pleier å koste (da bruker man mer strøm pga lys osv). Har ikke strøm til oppvarming, det er radiatorer her, men alt annet inkl varmekabler på badet drar jo strøm.

Jeg bor i blokk, leilighet på nesten 70 kvadrat, og fikk en strømregning her om dagen på nesten 500 kr. Det er det den pleier å være om vinteren. Så nå er strømmen veldig dyr.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (3 minutter siden):

I sommer er strømmen faktisk ganske mye dyrere enn vanlig. Jeg har fått strømregninger i sommer som er på nivå med det vinter-regningene pleier å koste (da bruker man mer strøm pga lys osv). Har ikke strøm til oppvarming, det er radiatorer her, men alt annet inkl varmekabler på badet drar jo strøm.

Jeg bor i blokk, leilighet på nesten 70 kvadrat, og fikk en strømregning her om dagen på nesten 500 kr. Det er det den pleier å være om vinteren. Så nå er strømmen veldig dyr.

70kvm og bare nesten 500kr i strømregning? Jeg bor på 50 kvm og har alt fra 350-400?? Hvilket strømselskap er det du har?

Anonymkode: d2011...c01

Skrevet (endret)

70kvm og bare nesten 500kr i strømregning? Jeg bor på 50 kvm og har alt fra 350-400?? Hvilket strømselskap er det du har?

LOS. Tror de holder til i Bergen. (jeg bor i Oslo)

Har du varmekabler i gulvet på badet? De trekker visstnok en del strøm har jeg hørt, og jeg har de på hele året.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lys tar neste ingen strøm, men varm, bruk av varmt vann og store husholdning apperat tar meir. 

Anonymkode: f6e64...be5

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (8 minutter siden):

LOS. Tror de holder til i Bergen. (jeg bor i Oslo)

Har du varmekabler i gulvet på badet? De trekker visstnok en del strøm har jeg hørt, og jeg har de på hele året.

Prisen stemmer og LOS er en god leverandør hvis du har Coop Strømavtale, den har veldig lavt påslag og lønner seg ofte for de med høyr forbruk siden månedsavgften er lav.

Jeg har 45 kvm og fikk regning i Juni for 350 kr siden jeg bare bruker rundt 200 kWh. Varmtvann har jeg gjennom sentralvarme :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Prisen stemmer og LOS er en god leverandør hvis du har Coop Strømavtale, den har veldig lavt påslag og lønner seg ofte for de med høyr forbruk siden månedsavgften er lav.

Jeg har 45 kvm og fikk regning i Juni for 350 kr siden jeg bare bruker rundt 200 kWh. Varmtvann har jeg gjennom sentralvarme :) 

Ja, jeg har strømavtalen med LOS gjennom Coop. Fikk 200 kr i bonus hos Coop da jeg meldte meg inn som strømkunde hos LOS :- ) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

er ganske varmt her inne fra før av

om vinteren?

Gjest Melise__87
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har 80 kvm leilighet og siste regningen kom på 200 kr i strøm og 300 kr i nettleie 🙂

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvor mye strøm bruker dere i månden?

er redd for og ha på lys og varme her fordi jeg er redd for at jeg skal få sky høye regninger.

Lys bruker ekstremt lite strøm. Varme bruker litt mer. Senk varmen om kvelden og når du ikke er hjemme. Det som koster er nettleien - den er ofte like høy som selve strøm forbruket og gjør det derfor vanskelig å spare på strøm. Ikke vær redd for å ha på lys og varme. For å bli energismart følger du med fra måned til måned og vurderer om du har et fornuftig forbruk. Les strømregningen og se hvor mange kilowatt du bruker. 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk første strømregningen sist uke å etter årevis av leie med inkludert strøm var jeg mildt sagt spent. Men 470kr for juni, riktigt nok har lysende vært på minimalt pga årstid men varmekabler i gulv står på 24grader i stue og gang. 28 på bad, vaskemaskin og oppvaskmaskin har blitt brukt normalt så hvis det ikke blir en smellkald vinter er jeg optimistisk. 

Anonymkode: 7a500...963

AnonymBruker
Skrevet

Fikk første strømregningen sist uke å etter årevis av leie med inkludert strøm var jeg mildt sagt spent. Men 470kr for juni, riktigt nok har lysende vært på minimalt pga årstid men varmekabler i gulv står på 24grader i stue og gang. 28 på bad, vaskemaskin og oppvaskmaskin har blitt brukt normalt så hvis det ikke blir en smellkald vinter er jeg optimistisk. 

Glemte å si at leiligheten er 80kvm, bruker ganske mye varmt vann da jeg både vasker opp å pusser tenner med rennende vann 🙄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Glemte å si at leiligheten er 80kvm, bruker ganske mye varmt vann da jeg både vasker opp å pusser tenner med rennende vann 🙄

Pusser du tenner i varmt vann? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor pusser du tenner med varmtvann?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...