Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har komt på venteliste i Fredrikstad, og er nå på 32 plass. Studiet er bachelor i sykepleie fulltid. Er det helt usannsynlig å komme inn?

Greit å vite, så jeg allerede kan takke ja i den byen jeg har komt inn i, og vær kjapt ute med å finne et bra kollektiv / hybel.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ikke for å være et rasshøl men mange skoler overbooker på antall studieplasser. Mitt universitet tar inn veldig mange flere enn de plassene de egentlig skal fylle opp, fordi endel faller fra de første dagene og ukene. Det betyr selvsagt ikke at det trenger å være slik i dette tilfellet. 

Anonymkode: 2cc88...401

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ikke for å være et rasshøl men mange skoler overbooker på antall studieplasser. Mitt universitet tar inn veldig mange flere enn de plassene de egentlig skal fylle opp, fordi endel faller fra de første dagene og ukene. Det betyr selvsagt ikke at det trenger å være slik i dette tilfellet. 

Takk for svar! Så lite sannsynlig at jeg vil klare å komme inn når jeg er så langt bak... ? :/

AnonymBruker
Skrevet

Muligheten er der, Fredrikstad er kanskje ikke den mest populære skolen, kan hende at mange venter på å få komme inn på studiet andre steder…

Anonymkode: 14e8a...5d1

• Liker 2
Skrevet

Eg var på plass 43 då eg kom inn på sjukepleie, kom inn på restopptaket 

Skrevet
Emas skrev (Akkurat nå):

Eg var på plass 43 då eg kom inn på sjukepleie, kom inn på restopptaket 

Gøy å høre!! Då signerer jeg ikke kontrakt på hybel i Gjøvik, så får jeg vente til suppleringen og krysse fingrene!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Warhol skrev (8 minutter siden):

Takk for svar! Så lite sannsynlig at jeg vil klare å komme inn når jeg er så langt bak... ? 😕

Jeg ville kontaktet opptakskontoret på skolen, det er de som kan si noe om hvor mange de VANLIGVIS pleier å ta inn 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det ligger statestikk på samordna opptak over hvor mange som har fått tilbud i suppleringsopptak tidligere år, i fjor var det på spl i fredrikstad 9 stk, i 2019 var det 7. Sjansen for at du får tilbud er dermed veldig liten. 

Anonymkode: 79de8...283

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg studerte sykepleie (NTNU) så var det studenter som ble tatt opp 1-2 uker etter studiestart da noen falt fort fra av forskjellige grunner. De møtte da opp daglig og fikk tildelt frafalt plass. Så ville forhørt meg om det er en mulighet :)

Anonymkode: 336b1...184

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da jeg studerte sykepleie (NTNU) så var det studenter som ble tatt opp 1-2 uker etter studiestart da noen falt fort fra av forskjellige grunner. De møtte da opp daglig og fikk tildelt frafalt plass. Så ville forhørt meg om det er en mulighet :)

Anonymkode: 336b1...184

Vi følger ventelista, så du kan ikke bare møte opp og få tildelt en plass.

Anonymkode: 0be63...abb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Det ligger statestikk på samordna opptak over hvor mange som har fått tilbud i suppleringsopptak tidligere år, i fjor var det på spl i fredrikstad 9 stk, i 2019 var det 7. Sjansen for at du får tilbud er dermed veldig liten. 

Hvor finner du den? Jeg finner ikke statistikk for et spesifikt studie, bare fagfeltet?☺️

Anonymkode: b27de...df1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvor finner du den? Jeg finner ikke statistikk for et spesifikt studie, bare fagfeltet?☺️

Anonymkode: b27de...df1

Ligger under statestikkene for søkertall -> 2020 -supplering -> spesifikt studie

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ligger under statestikkene for søkertall -> 2020 -supplering -> spesifikt studie

Dette viste jeg ikke, takk! Skal ta en titt selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...