Gå til innhold

Fikk bare halvparten utbetalt i Aap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere enn meg som har opplevd dette?

Det skal opprinnelig være 8180,-, men denne gangen kom det bare 4090,-

Får man mindre i aap rundt ferietider?

Anonymkode: 606d5...789

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk meldekortet om du har fylt ut det riktig. 

Anonymkode: c5f4d...8ff

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flere enn meg som har opplevd dette?

Det skal opprinnelig være 8180,-, men denne gangen kom det bare 4090,-

Får man mindre i aap rundt ferietider?

høres ut som du har kun fylt ut for en uke. Du skal ha samme i AAP selv i ferietider. Men hvis du har ferie er det ikke alltid du får. Har du krysset av for det på kortet? I så fall kan det være det du er trukket for. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du skattekort? Juniutbetalingen er skattefri. Om du ikke har skattekort så trekkes det 50% i skatt. 

Anonymkode: 1a4f9...d4c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har du skattekort? Juniutbetalingen er skattefri. Om du ikke har skattekort så trekkes det 50% i skatt. 

Har ikke spesifikt ordnet meg skattekort nei, må man det? Trodde det var noe automatisk? 

AnonymBruker
Skrevet
Mokkilokki skrev (23 timer siden):

høres ut som du har kun fylt ut for en uke. Du skal ha samme i AAP selv i ferietider. Men hvis du har ferie er det ikke alltid du får. Har du krysset av for det på kortet? I så fall kan det være det du er trukket for. 

Fylte ut skjemaet som vanlig

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om jeg må kontakte nav jeg?

Har spart nesten alt av min aap de soste månedene for å ha nok til nytt depositum på leilighet, pluss første husleie, skulle liksom komme i mål akkurat denne måneden så det er så kjedelig å måtte vente enda lengre, har nesten ikke mulighet til det heller. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ikke spesifikt ordnet meg skattekort nei, må man det? Trodde det var noe automatisk? 

Skatteetaten.no 

Du bør sjekke skattekortet ditt hvert eneste år. Gjerne flere gang i året for å unngå evt skattesmell. Du er selv ansvarlig for dette. 

Anonymkode: a9969...0f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du må da sjekke skattekortet ditt. 

Anonymkode: 0e028...c47

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har spart nesten alt av min aap de soste månedene for å ha nok til nytt depositum på leilighet, pluss første husleie, skulle liksom komme i mål akkurat denne måneden så det er så kjedelig å måtte vente enda lengre, har nesten ikke mulighet til det heller. 

En annen ide er jo å gå inn på dine sider på nav.no og sjekke utbetalingen. Der står skattetrekk osv. der vil du se om noe ikke stemmer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Sjekke skatten din, er mitt råd. Gå inn på nav.no og se på utbetalingen, der står også skatten din.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hva har du levd av da?

Anonymkode: ec1b0...b83

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hvis du ikke har skattekort, og du skal motta ytelser fra NAV, må du bestille skattekort på skatteetaten.no/skattekort. Dersom du ikke har skattekort og mottar ytelser fra NAV vil NAV trekke 50 % skatt på utbetalingen inntil skattekortet foreligger.  

Anonymkode: 315fe...3d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis du ikke har skattekort, og du skal motta ytelser fra NAV, må du bestille skattekort på skatteetaten.no/skattekort. Dersom du ikke har skattekort og mottar ytelser fra NAV vil NAV trekke 50 % skatt på utbetalingen inntil skattekortet foreligger.  

Anonymkode: 315fe...3d5

Står at ts har fått aap i flere mnd, så vi kan anta at h*n har skattekort tror du ikke? Det blir ikke på magisk vis borte 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Står at ts har fått aap i flere mnd, så vi kan anta at h*n har skattekort tror du ikke? Det blir ikke på magisk vis borte 

Kan ha hatt frikort, også har det gått over grensen nå. Juniutbetalingene er skattefrie, så det kan ha gått noen måneder på frikort før det gikk over og personen må betale 50% skatt. Men hen finner det lett ut på sin side på nav.no

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har du ikke skattekort for i år? Hva har du levd av før AAP da?

Anonymkode: ce67b...be8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...