AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 Jeg har fått den første vaksinen nå og vil ta den andre i midten av september. Jeg vil ikke reise før jeg er fullvaksinert pga risiko og alt for mye styr med tester o.l så venter. Noen som har noen planer om å reise til høsten når de er fullvaksinert. Anonymkode: f7f7d...ff5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #2 Skrevet 19. juli 2021 On 7/18/2021 at 4:23 PM, AnonymBruker said: Jeg har fått den første vaksinen nå og vil ta den andre i midten av september. Jeg vil ikke reise før jeg er fullvaksinert pga risiko og alt for mye styr med tester o.l så venter. Noen som har noen planer om å reise til høsten når de er fullvaksinert. Anonymkode: f7f7d...ff5 Jeg tror dessverre ikke et sekund på at vi får reise som normalt selv om vi blir fullvaksinert. Anonymkode: 0f8b1...9b1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #3 Skrevet 19. juli 2021 Reiser ganske som normalt allerede nå, selv med en dose. Mannen er fullvaksinert, men testes nesten like mye. Og må bruke maske like mye som meg. Utover det er eneste forskjellen hvor lang karantene som kreves om landet blir rødt eller mørkerødt. Men har fleksibel retur, så det ordner seg alltids. Anonymkode: b1ac3...e2c
Gjest Linny111 Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 Ja, skal reise til Norge for å treffe familie til høsten (har ikke sett dem på to år). Jeg er faktisk fullvaksinert om et par uker, men ville forsikre meg at alt var i orden da jeg booket turen. Gleder meg skikkelig! Jeg skal spise så mye Grandiosa og Salma-laks 😂
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Jeg er fullvaksinert og reiser sørover til høsten. Husk at det gjelder 2-3 uker etter at du har tatt siste vaksinesprøyta. Anonymkode: 71a5a...84d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 Det tryggeste tidspunktet å reise på er faktisk akkurat nå, når alle har ferske vaksiner innabords og det er mindre deltasmitte. Til høsten begynner vaksineeffekten å avta samtidig som smittsomme deltaversjonen nok har overtatt og dominerer overalt. Anonymkode: 32c2c...bfb
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 18.7.2021 den 16.23): Jeg har fått den første vaksinen nå og vil ta den andre i midten av september. Jeg vil ikke reise før jeg er fullvaksinert pga risiko og alt for mye styr med tester o.l så venter. Noen som har noen planer om å reise til høsten når de er fullvaksinert. Anonymkode: f7f7d...ff5 Får du andre dose i midten av september hvis du fikk første dose nå?? Hvorfor har ikke du 12 ukers intervall som oss andre? Anonymkode: 26467...415
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får du andre dose i midten av september hvis du fikk første dose nå?? Hvorfor har ikke du 12 ukers intervall som oss andre? Anonymkode: 26467...415 Noen får andre dose etter 6 uker, andre etter 12. Det kommer helt an på hvilken prioriteringsgruppe du tilhører. Slapp helt av! Anonymkode: d68d0...f98
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #9 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Får du andre dose i midten av september hvis du fikk første dose nå?? Hvorfor har ikke du 12 ukers intervall som oss andre? Anonymkode: 26467...415 Noen kommuner er nå nede i 3 ukers intervall. Her jeg bor kan jeg melde meg opp på restdoser fra 4 uker etter første dose, eller jeg vil bli kalt inn etter ca 6-8 uker. Men basert på de jeg snakker med er perioden normalt kortere. Så jeg er fullvaksinert om 1-5 uker. Er en frisk 30-åring, og med det i tredje siste gruppe her i kommunen. Anonymkode: b1ac3...e2c
MorTil2 Skrevet 21. juli 2021 #10 Skrevet 21. juli 2021 Jeg hadde reist nå. Tror det blir restriksjoner også for vaksinerte fra høsten, når man ser at det å slippe så voldsomt opp nå, skaper økt smittespredning. Se bare i Frankrike, der myndighetene går helt av hengslene og stiller krav om vaksinepass for å gå på handlesenter, kino, offentlig transport osv. Har det skjedd ett sted, så flytter det seg snart til andre land. Helt til høsten og vinteren kommer, og man oppdager at heller ikke dette fungerer etter intensjonen. For viruset muterer, vaksinens effekt avtar og de vaksinerte, som har fått gå fritt omkring, er smittebærere uten å vite det. Så skal du reise, reis nå. For til høsten/vinteren blir det mest sannsynlig enda mer styr, også for de vaksinerte. Eller finn et fint sted å feriere i Norge. Det er mest sannsynlig det tryggeste, både nå og senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå