Gå til innhold

Reise som fullvaksinert til høsten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått den første vaksinen nå og vil ta den andre i midten av september. Jeg vil ikke reise før jeg er fullvaksinert pga risiko og alt for mye styr med tester o.l så venter.

Noen som har noen planer om å reise til høsten når de er fullvaksinert.

Anonymkode: f7f7d...ff5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
On 7/18/2021 at 4:23 PM, AnonymBruker said:

Jeg har fått den første vaksinen nå og vil ta den andre i midten av september. Jeg vil ikke reise før jeg er fullvaksinert pga risiko og alt for mye styr med tester o.l så venter.

Jeg tror dessverre ikke et sekund på at vi får reise som normalt selv om vi blir fullvaksinert. 

Anonymkode: 0f8b1...9b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Reiser ganske som normalt allerede nå, selv med en dose.

Mannen er fullvaksinert, men testes nesten like mye. Og må bruke maske like mye som meg. 

Utover det er eneste forskjellen hvor lang karantene som kreves om landet blir rødt eller mørkerødt. Men har fleksibel retur, så det ordner seg alltids. 

Anonymkode: b1ac3...e2c

Gjest Linny111
Skrevet

Ja, skal reise til Norge for å treffe familie til høsten (har ikke sett dem på to år). Jeg er faktisk fullvaksinert om et par uker, men ville forsikre meg at alt var i orden da jeg booket turen. Gleder meg skikkelig! Jeg skal spise så mye Grandiosa og Salma-laks 😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fullvaksinert og reiser sørover til høsten. Husk at det gjelder 2-3 uker etter at du har tatt siste vaksinesprøyta. 

Anonymkode: 71a5a...84d

AnonymBruker
Skrevet

Det tryggeste tidspunktet å reise på er faktisk akkurat nå, når alle har ferske vaksiner innabords og det er mindre deltasmitte. Til høsten begynner vaksineeffekten å avta samtidig som smittsomme deltaversjonen nok har overtatt og dominerer overalt. 

Anonymkode: 32c2c...bfb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2021 den 16.23):

Får du andre dose i midten av september hvis du fikk første dose nå?? Hvorfor har ikke du 12 ukers intervall som oss andre?

Anonymkode: 26467...415

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får du andre dose i midten av september hvis du fikk første dose nå?? Hvorfor har ikke du 12 ukers intervall som oss andre?

Noen får andre dose etter 6 uker, andre etter 12. Det kommer helt an på hvilken prioriteringsgruppe du tilhører.  Slapp helt av!

Anonymkode: d68d0...f98

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Noen kommuner er nå nede i 3 ukers intervall.

Her jeg bor kan jeg melde meg opp på restdoser fra 4 uker etter første dose, eller jeg vil bli kalt inn etter ca 6-8 uker. Men basert på de jeg snakker med er perioden normalt kortere. Så jeg er fullvaksinert om 1-5 uker.

Er en frisk 30-åring, og med det i tredje siste gruppe her i kommunen. 

Anonymkode: b1ac3...e2c

Skrevet

Jeg hadde reist nå. Tror det blir restriksjoner også for vaksinerte fra høsten, når man ser at det å slippe så voldsomt opp nå, skaper økt smittespredning.

Se bare i Frankrike, der myndighetene går helt av hengslene og stiller krav om vaksinepass for å gå på handlesenter, kino, offentlig transport osv. Har det skjedd ett sted, så flytter det seg snart til andre land. 

Helt til høsten og vinteren kommer, og man oppdager at heller ikke dette fungerer etter intensjonen. For viruset muterer, vaksinens effekt avtar og de vaksinerte, som har fått gå fritt omkring, er smittebærere uten å vite det. 

Så skal du reise, reis nå. For til høsten/vinteren blir det mest sannsynlig enda mer styr, også for de vaksinerte. Eller finn et fint sted å feriere i Norge. Det er mest sannsynlig det tryggeste, både nå og senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...