AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 Hvilke venner tapper deg for energi? Anonymkode: a244d...5fe
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #2 Skrevet 18. juli 2021 De som krever oppmerksomhet hele tiden, og shamer deg om du ikke har samme behovet. De som er kontrollerende og lever av drama. Jeg trenger et rolig liv; har en skrantende helse og klarer ikke å stille opp som psykolog/pårørende, dessverre😌har lite venner, men lite valg nå. Prøver bare å overleve🤷♀️ Anonymkode: e611d...ffb
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #3 Skrevet 18. juli 2021 Mennesker i offerrollen. Jeg blir utmattet av dem pluss sint. Jeg har ikke bedt omå være ubetalt psykolog, så hensynsløst av dem å bruke meg som søppelbøtte. Har et motto, alle har sitt, så den du klager til kan ha langt større problemer enn en selv, dette er det mange som glemmer. Anonymkode: ff033...c8d 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #4 Skrevet 18. juli 2021 Martyrer, som nyter å være offer og aldri løfter en finger for å endre egen situasjon. Kutter dem ut så snart jeg skjønner tegninga. Anonymkode: e548b...537 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #5 Skrevet 18. juli 2021 De som er negativ, klager KONSTANT og som går i offerposisjon. Helt greit å ha dårlige dager og sutre litt innimellom, men jeg blir irritert og sliten når det blir for mye av det. Tidligere taklet jeg ikke de som var ekstra utadvente, som snakket høyt og i munnen til andre hele tide, og krevde oppmerksomhet hele tiden. Men da var jeg sjenert og introvert selv. Turde ikke å ta så mye plass. Etterhvert som jeg har fått mer selvtillitt plages jeg ikke like mye av det. Anonymkode: 44b7a...23e 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #6 Skrevet 18. juli 2021 De som ikke tar initativ til å gjøre noe/vise at man bryr seg. Og når man først treffes så er det meg, meg og atter meg - nei takk, da kan det bare være, det gir ikke meg noe som helst om man ikke kan være engasjert andre veien og 🤪 Vær mot andre som du vil at de skal være mot deg er det noe som heter 🤓 Anonymkode: 9932a...59a 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #7 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): De som ikke tar initativ til å gjøre noe/vise at man bryr seg. Og når man først treffes så er det meg, meg og atter meg - nei takk, da kan det bare være, det gir ikke meg noe som helst om man ikke kan være engasjert andre veien og 🤪 Vær mot andre som du vil at de skal være mot deg er det noe som heter 🤓 Anonymkode: 9932a...59a Hvorfor er du venner med de? Og tapper de deg for krefter ved å ikke ta kontakt? beklager om jeg spør dumt🤭men det er et interessant tema. Noen personer er jo også så ulike at personkjemien kræsjer. Anonymkode: e611d...ffb 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #8 Skrevet 18. juli 2021 Jeg fikser ikke slike "yohoo! Jenter" sånne som alltid skal kjøre party å alt skal være bare morro hele tiden.. Sånne som vil det skal skje noe spennende hele tiden og ikke evner å sitte å snakke sammen som voksne folk uten at vi gjør noe annet. Ikke fikser jeg drama damer heller, orker ikke sånt styr jeg. Livet er da spennende nok om man ikke skal lage drama ut av ittno.... Og sist, men ikke minst: de man må hale ut en samtale fra som er så tomme at jeg blir helt matt av å i det heletatt prøve å blåse på glørne for å se om det er liv. Anonymkode: b29f3...588 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #9 Skrevet 18. juli 2021 Jeg har en venninne som jeg er temmelig sikker på har en personlighetsforstyrrelse og jeg må ha en pause fra henne i blant. Hun er veldig usikker på seg selv og kopierer smaken min og meningene mine i veldig stor grad. Da hun pusset opp siste ble alle rommene malt i samme farger som jeg har, og det er ikke typiske motefarger. Noen ganger gjør jeg ting som jeg egentlig ikke vil bare for at hun ikke skal kopiere meg. Jeg kan f eks gå med høye hæler for det vet jeg at hun ikke klarer. Føler at jeg mister meg selv litt pga dette. Hun blir også veldig stresset hvis hun havner i en ny situasjon og ikke vet hva hun skal gjøre. Da får hun sterk angst. Det er også en del andre utfordringer hun har med relasjoner og forskjellige ting som trigger angsten hennes. Jeg må ha pauser fra henne innimellom, men jeg kommer aldri til å kutte henne ut. Vi har vært venner i mange år og jeg er veldig glad i henne. Anonymkode: ceb67...b85 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #10 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor er du venner med de? Og tapper de deg for krefter ved å ikke ta kontakt? beklager om jeg spør dumt🤭men det er et interessant tema. Noen personer er jo også så ulike at personkjemien kræsjer. Anonymkode: e611d...ffb De tapper fordi energi når man først sees ved at det kun handler om dem..Og når kontakten bare går en vei så ender det med et lite energisluk for min del, for da ender det jo med at jeg tar kontakt og det er jeg lei av 😆 Prøver å kutte de ut kan man si, men vanskelig når jeg bryr meg for mye 😔 Bare at du spurte hvorfor jeg er venn med de bekrefter jo at jeg burde klare meg uten, fint å se det fra andres vinkler og. Anonymkode: 9932a...59a 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #11 Skrevet 18. juli 2021 De som konstant klager, konstant tolker alt i negativ retning, som konstant er «ofre», og som kun prater om seg selv. De kvitter jeg meg med. Husker en som av og til klarte å spør «hvordan går det med deg?»(bare av og til!!), personen fikk svar og fortsatte å prate om seg og sitt. Sjalusi er heller ikke en særlig god egenskap i vennskap. Anonymkode: 450f7...9b3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #12 Skrevet 18. juli 2021 De som egentlig ikke er interessert i det du sier, men bare bruker det som springbrett for å si noe om seg selv. Da blir det ikke en dialog, men en toveis monolog. Anonymkode: c608f...6bf 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #13 Skrevet 18. juli 2021 Jeg skal gå litt motstrøms her og si at de som absolutt ikke gir noe av seg selv tapper meg for energi. Mutte, litt " livløse" som aldri stiller spørmål og får samtalen til å flyte. Ikke misforstå, jeg liker godt å være stille selv. Men med noen blir det " klein" stillhet. Jeg tappes og så klart av folk som er " over the top og" som alltid skal ha oppmerksomhet. En mellomting er fint, folk som gir av seg selv og er interesserte i andre. Anonymkode: fe888...745 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #14 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De som egentlig ikke er interessert i det du sier, men bare bruker det som springbrett for å si noe om seg selv. Da blir det ikke en dialog, men en toveis monolog. Anonymkode: c608f...6bf Haha har hatt flere sånne😅nesten komisk å tenke på i dag🥴 Anonymkode: e611d...ffb
Silva Pluvialis Skrevet 18. juli 2021 #15 Skrevet 18. juli 2021 Mennesker med svært dårlige sosiale antenner som aldri forstår hint, eller når nok er nok. De kan gjerne ringe til alle døgnets tider, snakke kun om seg selv og rote seg opp i masse drama som de ber om at man skal løse for dem - uten at man kjenner de involverte. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #16 Skrevet 18. juli 2021 Gjenferdet skrev (1 minutt siden): Mennesker med svært dårlige sosiale antenner som aldri forstår hint, eller når nok er nok. De kan gjerne ringe til alle døgnets tider, snakke kun om seg selv og rote seg opp i masse drama som de ber om at man skal løse for dem - uten at man kjenner de involverte. Folk med autisme/Asperger og pf, altså. Anonymkode: ceb67...b85 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #17 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): De tapper fordi energi når man først sees ved at det kun handler om dem..Og når kontakten bare går en vei så ender det med et lite energisluk for min del, for da ender det jo med at jeg tar kontakt og det er jeg lei av 😆 Prøver å kutte de ut kan man si, men vanskelig når jeg bryr meg for mye 😔 Bare at du spurte hvorfor jeg er venn med de bekrefter jo at jeg burde klare meg uten, fint å se det fra andres vinkler og. Anonymkode: 9932a...59a Hva med å slutte å ta kontakt? det gjorde jeg med en som jeg trodde var en veldig god veninne. Har ikke hørt noe på 7 mnd nå🥴tar du ofte kontakt? av og til kan det jo bli litt mye for folk. Jeg har måttet gått i meg selv med en venn jeg likte så godt å prate med. Hender at de sosiale antennene mine dras baklengs bak i fuglekassa😅har noen herlige veninner jeg snakker med/treffes et par ganger i året. Og det føles helt naturlig selv om vi har liten kontakt ellers. Hun ene har sagt rett ut at hun orker ikke å sitte 2 timer i tlf i dagliglivet med jobb, mann, barn, trening osv. Det respekterer og forstår jeg veldig godt. Anonymkode: e611d...ffb
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #18 Skrevet 18. juli 2021 Folk som lever i offerrollen og hele tiden skal snakke om ting som er vanskelig, tungt, legge skylden på alle andre og setter seg selv i vanskelige situasjoner/dyrker offerrollen - og itillegg ikke evner å se det selv. Folk som man ikke kan ha en samtale med som blir distrahert hele tiden. Kun kan konsentrere seg når de prater om seg selv. Anonymkode: d0b5b...50c 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #19 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med å slutte å ta kontakt? det gjorde jeg med en som jeg trodde var en veldig god veninne. Har ikke hørt noe på 7 mnd nå🥴tar du ofte kontakt? av og til kan det jo bli litt mye for folk. Jeg har måttet gått i meg selv med en venn jeg likte så godt å prate med. Hender at de sosiale antennene mine dras baklengs bak i fuglekassa😅har noen herlige veninner jeg snakker med/treffes et par ganger i året. Og det føles helt naturlig selv om vi har liten kontakt ellers. Hun ene har sagt rett ut at hun orker ikke å sitte 2 timer i tlf i dagliglivet med jobb, mann, barn, trening osv. Det respekterer og forstår jeg veldig godt. Anonymkode: e611d...ffb Ja jeg har tenkt å slutte å ta kontakt med ei hvertfall..Syns ikke jeg tar ofte kontakt selv, vet hun trenger mye tid til å sove - det er faktisk grunnen hennes 😆 Men det er aldri snakk om å finne på noe fra hennes side, om ikke jeg foreslår noe, så det gidder jeg ikke mer - hun skaper bare frustrasjon og mye klaging. En ting er når man kjenner hverandre så godt og forstår behovene til hverandre ☺️ Det er jo det beste, men ikke alle man klarer å ha et slikt vennskap til heller ☺️ Anonymkode: 9932a...59a
Silva Pluvialis Skrevet 18. juli 2021 #20 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Folk med autisme/Asperger og pf, altså. Anonymkode: ceb67...b85 Nei, ikke nødvendigvis. Jeg kjenner flere med Asperger og, blant annet, emosjonelt ustabil pf, og ingen av de oppfører seg sånn i det hele tatt. Mennesker med diagnoser er like forskjellige som de uten diagnoser. Mye er også personavhengig. Noen er mye mer energitappende enn andre, diagnose eller ei. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå