AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 Er det alt fra Middelhavet og sør til Nord-Afrika? Anonymkode: 4d856...e0d
Milky Skrevet 18. juli 2021 #2 Skrevet 18. juli 2021 I mitt hode er «syden» der det er varmt mesteparten av året🤣
Gjest laPistola Skrevet 18. juli 2021 #3 Skrevet 18. juli 2021 Spørs vel hvem en spør. Egentlig ganske teit begrep.
enkefru Skrevet 18. juli 2021 #4 Skrevet 18. juli 2021 Språkrådet sier dette: https://www.sprakradet.no/Vi-og-vart/hva-skjer/Aktuelt-ord/syden/ 1
enkefru Skrevet 18. juli 2021 #5 Skrevet 18. juli 2021 Mens det norske akademis ordbok skriver dette: https://naob.no/ordbok/syden Ikke stor forskjell m.a.o
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #6 Skrevet 18. juli 2021 Syden betegner jeg som "sørover" i Europa. Men i all hovedsak i områdene Bulgaria, Hellas, Tyrkia, Italia, Spania, Gran Ca. og Portugal. Syden er til destinasjoner som typisk er charter-arrangert i stor skala. Det er et litt negativt swung over "syden" for min del. Lavklasseferie. Med kritthvite pensjonister fra Nord-Europa som bælmer innpå paraplydrinker. Salgsboder. Små partysamfunn. Maldivene og Mauritius anser jeg for fint og eksklusivt for å kalle syden. Thailand og Filippinene er ikke syden for min del. Anonymkode: c0f04...5cb 2
Gjest laPistola Skrevet 18. juli 2021 #7 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syden betegner jeg som "sørover" i Europa. Men i all hovedsak i områdene Bulgaria, Hellas, Tyrkia, Italia, Spania, Gran Ca. og Portugal. Syden er til destinasjoner som typisk er charter-arrangert i stor skala. Det er et litt negativt swung over "syden" for min del. Lavklasseferie. Med kritthvite pensjonister fra Nord-Europa som bælmer innpå paraplydrinker. Salgsboder. Små partysamfunn. Maldivene og Mauritius anser jeg for fint og eksklusivt for å kalle syden. Thailand og Filippinene er ikke syden for min del. Anonymkode: c0f04...5cb Jeg husker når jeg var barn så var det en « greie» med og ha vært i syden flest ganger. Vi pleide og reise til Florida ( som ikke var syden) og en vinter var vi på granca. Så jeg ble sett litt ned på, fordi jeg bare hadde vært i syden en gang 😅 som voksen har jeg blitt veldig glad i Spania da, men jeg sier jeg skal til Spania / Marbella ikke syden.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #8 Skrevet 18. juli 2021 Anonyminist skrev (6 minutter siden): Jeg husker når jeg var barn så var det en « greie» med og ha vært i syden flest ganger. Vi pleide og reise til Florida ( som ikke var syden) og en vinter var vi på granca. Så jeg ble sett litt ned på, fordi jeg bare hadde vært i syden en gang 😅 som voksen har jeg blitt veldig glad i Spania da, men jeg sier jeg skal til Spania / Marbella ikke syden. Hehe, slik var det heldigvis ikke når jeg var ung. Var ikke så fettnøye hva man hadde gjort i ferien. Du gjør lurt i å ikke si syden. Det er som sagt ingen eksklusiv swung rundt ordet syden. Marbella høres 10x bedre ut å si Anonymkode: c0f04...5cb 1
Brunello Skrevet 18. juli 2021 #9 Skrevet 18. juli 2021 Syden er der det er varmt. Som oftest der det er varmt og det går charter. De som reiser tilfeldige charterdestinasjon ut fra pris, sier de skal til Syden. De som reiser på kultur og vinreise til Piemonte sier de skal til Piemonte og ikke syden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå