Gå til innhold

Bryllup i utlandet, ny ektefelle med eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg velger å lufte tankene mine her og be om meninger.

Jeg er gift med en mann som har 2 barn fra før. I august giftet eldste mann seg med sin kjære og jeg har kjent han og broren siden de var små.

så kom saken. Jeg  og  moren til gutta har hele tiden hatt et godt forhold til hverandre, vært på jenteturer osv… men helt ut av de blå sa hun nå at hvis jeg blir med så blir det ikke at hun blir med.

Hun skulle ordne bolig for oss, da hun kjenner folk i området( hun har søsteren sin i området) men da får ikke jeg være med. Jeg sier at det er helt greit at jeg er hjemme selv om det skjærer i hjertet mitt men mannen min vil ikke reise alene og også guttene vil ha meg med.

Det samme gjelder bruden. Hun ville gjerne ha meg der. Men mor nekter. Jeg og mannen har derfor vært hos mor i dag og sagt at vi ordner oss egen overnatting, og at jeg blir med på reisen uansett men at jeg skal stå over selskapet og vielsen men at vi tar med oss brudeparet å spiser middag alene med de 2 dager før. Hun ble sint men jeg overser det bare. 
Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1974bloggen skrev (1 minutt siden):

Jeg velger å lufte tankene mine her og be om meninger.

Jeg er gift med en mann som har 2 barn fra før. I august giftet eldste mann seg med sin kjære og jeg har kjent han og broren siden de var små.

så kom saken. Jeg  og  moren til gutta har hele tiden hatt et godt forhold til hverandre, vært på jenteturer osv… men helt ut av de blå sa hun nå at hvis jeg blir med så blir det ikke at hun blir med.

Hun skulle ordne bolig for oss, da hun kjenner folk i området( hun har søsteren sin i området) men da får ikke jeg være med. Jeg sier at det er helt greit at jeg er hjemme selv om det skjærer i hjertet mitt men mannen min vil ikke reise alene og også guttene vil ha meg med.

Det samme gjelder bruden. Hun ville gjerne ha meg der. Men mor nekter. Jeg og mannen har derfor vært hos mor i dag og sagt at vi ordner oss egen overnatting, og at jeg blir med på reisen uansett men at jeg skal stå over selskapet og vielsen men at vi tar med oss brudeparet å spiser middag alene med de 2 dager før. Hun ble sint men jeg overser det bare. 
Hva hadde dere gjort?

Jeg ville gjort som brudeparet ønsker, det er deres dag!

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Når brud og brudgom ønsker at du er der, så trumfer det andres ønsker. 

Anonymkode: d561a...89e

• Liker 13
Skrevet

Brudeparet ønsker deg der så du kan fint gå i bryllupet uten å føle seg slem. Det er jo ikke slik at du og mor har ligget i krig i alle år, denne uvennskapen er noe mor har skapt nå nylig ettersom jeg forstår. Hva er det som gjør ting så vrangt for henne nå? Er hun redd du skal fremstå som en bedre mamma enn henne i selskapet? At gjester skal missforstå og tro du er mor? 

• Liker 6
Skrevet
Duff skrev (13 minutter siden):

Brudeparet ønsker deg der så du kan fint gå i bryllupet uten å føle seg slem. Det er jo ikke slik at du og mor har ligget i krig i alle år, denne uvennskapen er noe mor har skapt nå nylig ettersom jeg forstår. Hva er det som gjør ting så vrangt for henne nå? Er hun redd du skal fremstå som en bedre mamma enn henne i selskapet? At gjester skal missforstå og tro du er mor? 

Nei akkurat det er ikke et problem fordi jeg er afrikansk utseende og gutten er blond og blåøyd og tro kopi av moren sin

AnonymBruker
Skrevet

Dra i bryllupet. Du er invitert og velkommen av de som betyr mest på denne dagen 

Anonymkode: 6b85c...30d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket med henne om dette? Dere to sammen? Vet du hva konflikten går ut på?

Hvis ikke foreslår jeg at dere setter der nede og at du lytter til hva hun stiller seg vrang i, finner ut hva behovene hennes er samt hva dine behov er og at dere samarbeider om å finne en enighet.

Selvsagt skal du gå i bryllupet når du er invitert og ønsker å feire sammen med de du er glad i. Men hadde jeg vært deg ville jeg ha snakket ut først med ekskonen til mannen din slik at det ikke blir unødvendig konflikt. Kan jo hende det er en misforståelse som kan løses med kommunikasjon/samarbeid.

Anonymkode: 6e4ba...a94

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Brudeparet bestemmer, ikke gjestene. 

Høres rart ut at dere har vært på "jenteturer" tidligere og at vennskapet har surnet uten forklaring?

Hvor i utlandet er dette, har mor familie der?

Anonymkode: c4e13...b9d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1974bloggen skrev (5 timer siden):

Nei akkurat det er ikke et problem fordi jeg er afrikansk utseende og gutten er blond og blåøyd og tro kopi av moren sin

Da var akkurat det problemet utelukket. Tenker jeg viser til svaret under her ⬇️ da for jeg tenker du skal gå I bryllupet men at det allikevel bør frem hvorfor hun er så steil på at du ikke skal være med.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du snakket med henne om dette? Dere to sammen? Vet du hva konflikten går ut på?

Hvis ikke foreslår jeg at dere setter der nede og at du lytter til hva hun stiller seg vrang i, finner ut hva behovene hennes er samt hva dine behov er og at dere samarbeider om å finne en enighet.

Selvsagt skal du gå i bryllupet når du er invitert og ønsker å feire sammen med de du er glad i. Men hadde jeg vært deg ville jeg ha snakket ut først med ekskonen til mannen din slik at det ikke blir unødvendig konflikt. Kan jo hende det er en misforståelse som kan løses med kommunikasjon/samarbeid.

Akkurat hva jeg også tenker. 

Anonymkode: b8e40...1e9

• Liker 1
Skrevet

Jeg har snakket med henne nå o kveld men hun ønsker meg ikke der rett og slett. Lenger enn det kommer jeg ikke

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Brudeparet bestemmer, ikke gjestene. 

Høres rart ut at dere har vært på "jenteturer" tidligere og at vennskapet har surnet uten forklaring?

Hvor i utlandet er dette, har mor familie der?

Jepp som Lyn fra klar himmel. Polen og mor har søsteren sin der

AnonymBruker
Skrevet
1974bloggen skrev (6 minutter siden):

Jepp som Lyn fra klar himmel. Polen og mor har søsteren sin der

Er mor fra Polen? Og resten bor i Norge?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er mor fra Polen? Og resten bor i Norge?

Nei. Søsteren hennes traff en polakk så det er brudens familie og da denne søsteren til moren dom bor i Polen 

Skrevet
1974bloggen skrev (7 minutter siden):

Nei. Søsteren hennes traff en polakk så det er brudens familie og da denne søsteren til moren dom bor i Polen 

Men hva begrunner hun det med da? At hun ikke ønsker deg der altså. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dersom hun skal få respekt for sitt syn så må hun gi en grunn for det. Å ikke møte i bryllup til stebarn er ett såpass offer at du skal vite hvorfor. Men, hennes valg. Jeg hadde bare skaffet overnatting selv og latt henne bite i eplet når dagen kommer og dere begge står i bryllupet.

Anonymkode: b8e40...1e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1974bloggen skrev (14 timer siden):

Jeg har snakket med henne nå o kveld men hun ønsker meg ikke der rett og slett. Lenger enn det kommer jeg ikke

Men dette er jo ikke noe du skal blande deg i. Det blir helt feil. Denne diskusjonene får brudeparet selv ta med henne. Det er vel brudeparet som er vertskap og som har invitert? Da er det de som skal gi mor beskjed om at du kommer, så får hun komme eller la være. Så enkelt. 

Anonymkode: 7df23...170

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men dette er jo ikke noe du skal blande deg i. Det blir helt feil. Denne diskusjonene får brudeparet selv ta med henne. Det er vel brudeparet som er vertskap og som har invitert? Da er det de som skal gi mor beskjed om at du kommer, så får hun komme eller la være. Så enkelt. 

Bryllup eller ikke. Det er en konflikt mellom ts og moren til barna. De er i familie og det er til alles beste at de løser den. Selv om ts ikke vet hva konflikten går ut på så er hun uansett involvert i den. Den kan mest sannsynlig løses fredelig, men ingen av partene forsøker å snakke ut ordentlig.

På måten du foreslår, ville det fortsatt å være sure miner. Det tjener ingen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Bryllup eller ikke. Det er en konflikt mellom ts og moren til barna. De er i familie og det er til alles beste at de løser den. Selv om ts ikke vet hva konflikten går ut på så er hun uansett involvert i den. Den kan mest sannsynlig løses fredelig, men ingen av partene forsøker å snakke ut ordentlig.

På måten du foreslår, ville det fortsatt å være sure miner. Det tjener ingen.

Nei, det er ikke en konflikt mellom dem i følge TS. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke en konflikt mellom dem i følge TS. 

At en part motsetter seg andres behov og ønsker er en konflikt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke kommer noen vei med moren, så tar du kontakt med brudeparet. Forklar at hun truer med å ikke komme dersom du kommer. Spør dem om råd. Si at du kan stå over dersom de ønsker det, så kan de ta avgjørelsen. 

Når du sier at dere har reist på jenteturer osv, var dette før du giftet deg med eksen hennes eller etterpå?

Anonymkode: e38b6...b41

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...