AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 Jeg blir gal av å bo i ei bygd (vestlandet) det er langt til alt. Jeg savner hjembyen min, familie, alt er sentralt. Jeg er i sorg her. Det er fin natur, fint hus alt er på stell, men jeg er ulykkelig!!! Barna vill ikke flytte, mannen sier det er greit for ham. Nå vil mamma hjem. Er jeg helt urimelig om jeg tar det steget, flyttelass flere mil og forlanger at nå er det min tur å bo der jeg vill....??? Anonymkode: 41dd8...c13
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #2 Skrevet 18. juli 2021 Nja…. Jeg ønsker også å flytte hjem, men ungene vil ikke. For dem er dette hjem. Det er her de har skolen, venner, aktiviteter, barndomshjemmet, trivsel og trygghet. De kan sikkert også få det på min hjemolass, men jeg tar ikke sjangsen når mostanden er så stor. Hva om alt bare blir feil? At de vil mistrives, lengte tilbake og ikke finne seg til rette. Alt det fordi JEG ønsker noe annet. Så jeg velger å bli. Når sistemann flytter hjemmefra kan jeg gjøre som jeg vil. Det er gulroten😊 Anonymkode: e8e73...d80 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #3 Skrevet 18. juli 2021 For min del hadde jeg ikke rykket barna opp fra vennegjeng, område eller skole/barnehage. Jeg valgte å gi dem livet og valgte å bo der vi bor. Så hadde jeg hellet flyttet når de er voksne hvis det fremdeles er et ønske. Jeg ble selv rykket opp fra en flott barndom og vi startet på ny skole. Der hadde alle "klikker" og vi var de nye som ikke passet inn. Anonymkode: 09e09...c54 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #4 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For min del hadde jeg ikke rykket barna opp fra vennegjeng, område eller skole/barnehage. Jeg valgte å gi dem livet og valgte å bo der vi bor. Så hadde jeg hellet flyttet når de er voksne hvis det fremdeles er et ønske. Jeg ble selv rykket opp fra en flott barndom og vi startet på ny skole. Der hadde alle "klikker" og vi var de nye som ikke passet inn. Anonymkode: 09e09...c54 Samme her, vi flyttet også flere ganger slik at jeg var ny i klassen nesten hvert år. Et av stedene vi bodde ble jeg grovt mobbet. Hadde aldri flyttet barna mine om det ikke var fordi de trengte det selv. Anonymkode: 1f3ac...3ec
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #5 Skrevet 18. juli 2021 Ts her. Hvorfor ikke tørre å prøve da? Kan jo være det går kjempebra. Barna er 5 og 7 og tilpasser seg nok. Godt å komme hjem til den andre siden av familien også tenker jeg. Skal jeg holde ut til dem er 18-20 da blir det mye verre for dem tenker jeg da. Anonymkode: 41dd8...c13 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #6 Skrevet 18. juli 2021 Kommer litt an på alder til barna og hvor lett de har for å få venner. Er de på mellomtrinnet eller ungdomsskolen er det mer sårbar alder i forhold til venner er min erfaring. Ellers er det vanskelig for barn å se konsekvensen av forskjellige valg. De kjenner det de har, men ikke det de eventuelt får. Personlig hadde jeg også valgt by i stedet for et lite sted på Vestlandet. Er fra Vestlandet selv. Anonymkode: 08645...534
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #7 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her. Hvorfor ikke tørre å prøve da? Kan jo være det går kjempebra. Barna er 5 og 7 og tilpasser seg nok. Godt å komme hjem til den andre siden av familien også tenker jeg. Skal jeg holde ut til dem er 18-20 da blir det mye verre for dem tenker jeg da. Anonymkode: 41dd8...c13 Så små barn, da er det bare å flytte så lenge mannen også er enig. 5 og 7-åring har ikke bestemmelsesrett her. (Hvorfor er de i det hele tatt spurt?? De har ikke evnen til å forstå hva det betyr). Anonymkode: aeccb...d54 8
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #8 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Barna er 5 og 7 og tilpasser seg nok. Det sa mine foreldre også, jeg var 7-8 første gangen vi flyttet. Ja, jeg tilpasset meg, men skulle gjerne vært det foruten. Anonymkode: 1f3ac...3ec
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #9 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ts her. Hvorfor ikke tørre å prøve da? Kan jo være det går kjempebra. Barna er 5 og 7 og tilpasser seg nok. Godt å komme hjem til den andre siden av familien også tenker jeg. Skal jeg holde ut til dem er 18-20 da blir det mye verre for dem tenker jeg da. Anonymkode: 41dd8...c13 Det er ‘kan jo være’ som holder meg igjen. Det kan gå bra og det kan ikke gå bra. Jeg vet det går bra her vi bor nå. Jeg vet ikke om det vil gå bra dit vi flytter. Så da velger jeg å være voksen og sette barna først. Anonymkode: e8e73...d80
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #10 Skrevet 18. juli 2021 Blir verre og verre for dem å flytte jo eldre de blir, så skal dere gjøre det, så gjør det nå før de setter for dype røtter der dere er nå. Anonymkode: d09ba...bfc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå