Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på venteliste på alle studier jeg søkte. Plass nr.39 på 3 valget som er nærmeste sjansen jeg har til å komme inn. Er egt helt fortvilt nå off.  Er på venteplass nr 123 på 1 valget. Ser ikke for meg at jeg kommer inn noe sted men krysser jo fingra. Bare veldig skuffet. Skønner at det er umulig å si om jeg kommer inn eller ikke, men vil gjerne vite hvordan ventelistene blir behandlet og sånt, hvis noen har noe peiling.

Anonymkode: b3990...dcb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut restetorget når plasser blir lagt ut der. På mindre steder (som for eksempel Hammerfest, Alta, Harstad etc.) kan du finne interessante studier med ledige plasser. Har flere venninner som har fått plass på sykepleier, sosialt arbeid ol. gjennom restetorget

Anonymkode: 32be1...e19

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med AB over. Den 20.juli ser du liste over ledige plasser på samordna opptak. Jeg vet at det høres litt skummelt ut, og kanskje også uaktuelt å søke så langt borte fra hjemstedet men det er gode sjanser for å komme inn på studiet når du søker oppi nord. 

Anonymkode: e8afd...d3f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om du har sjans eller ikke avhenger jo veldig av hva du har søkt på. Men du har vel sett på poengsummene i fjor og sett om det er sjans for å komme inn ut fra det? Er jo som regel ikke så voldsom endring fra år til år. Anbefaler som andre her å sjekke ut restetorget, er riktignok mange år siden man fant f.eks sykepleiestudier der, men det pleier å være en del å velge mellom likevel. 

Anonymkode: f61ab...ee6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

*hvor du har søkt skulle det stå over, stor variasjon på hvor mye overbooking det er de ulike stedene

Anonymkode: f61ab...ee6

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for alle svar så langt. Rykket opp til 36 på 3.valget og til 111 på 1.valget hittil. Krysser fingre, har igjen noen dager så. Ser at det varierer hvor mange som får tilbud på suppleringsopptak til sykepleie i Elverum som er mitt 3 valg. Tenker å ta en telefon dit og se hvordan de gjør det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

TS her. Takk for alle svar så langt. Rykket opp til 36 på 3.valget og til 111 på 1.valget hittil. Krysser fingre, har igjen noen dager så. Ser at det varierer hvor mange som får tilbud på suppleringsopptak til sykepleie i Elverum som er mitt 3 valg. Tenker å ta en telefon dit og se hvordan de gjør det. 

Hvordan ser du hvor mange som får tilbud på suppleringsopptak?

Anonymkode: 46438...592

AnonymBruker
Skrevet

Hei☺️
jeg har veldig gode karakterer og er også på venteliste nr 74. Så vil bare si at du ikke er alene, jeg ble veldig fortvilet i dag når jeg har jobbet så hardt for toppkarakterer og de hjalp meg ikke noe som helst. 
den skolen jeg har lavest tall på ligger jeg som nr. 25

Anonymkode: 700ca...49c

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at det er lite bevegelse på ventelistene på populære studier som feks sykepleien. Plass nr 123 er 4-5 klasser som må si ifra seg plassene sine for at du skal komme inn. Men, ikke mist håpet. Se etter ledige plasser på steder som ikke er så populære. Storbyene har mange søkere men alle småbyen, spesielt i nord, har gjerne langt lavere karakterkrav og færre søkere. Om ikke det går i år, prøv å finne de mindre skolene og søk igjen neste år. Er det drømmeyrket er det verdt å vente på og verdt å studere på rare steder. Små høyskoler har ofte bedre miljø enn de kjempestore studentfabrikkene.

Anonymkode: 17b69...7a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan ser du hvor mange som får tilbud på suppleringsopptak?

Anonymkode: 46438...592

Nederst på So nettsider: 2020, søkertall, statistikk på studiet

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Hei☺️
jeg har veldig gode karakterer og er også på venteliste nr 74. Så vil bare si at du ikke er alene, jeg ble veldig fortvilet i dag når jeg har jobbet så hardt for toppkarakterer og de hjalp meg ikke noe som helst. 
den skolen jeg har lavest tall på ligger jeg som nr. 25

Anonymkode: 700ca...49c

Vi får bare krysse fingre vi🥺.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nederst på So nettsider: 2020, søkertall, statistikk på studiet

Hvor mange kom inn på suppleringsopptaket i fjor der du søkte? Jeg kom inn på sykepleie ved Elverum, og står på ventelisteplass nr 11 til en annen skole. Krysser fingra!!

Anonymkode: 3bc65...9c9

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor mange kom inn på suppleringsopptaket i fjor der du søkte? Jeg kom inn på sykepleie ved Elverum, og står på ventelisteplass nr 11 til en annen skole. Krysser fingra!!

Anonymkode: 3bc65...9c9

Supplering 2019 Elverum 19stk og 2020 31 stk

• 2 uker senere...
Skrevet

Har dere fått svar på suppleringsopptaket enda? Har gått opp til nr. 7 på ventelista, men nå står det stille..

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, jordbær, said:

Har dere fått svar på suppleringsopptaket enda? Har gått opp til nr. 7 på ventelista, men nå står det stille..

Har rykket opp en del, men ikke fått svar enda. Ikke noe svar betyr jo ikke plass så jeg har egt vært på kanten i hele dag as. Men ser at det flere som har fått svar på en annen tråd her på KG

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har rykket opp en del, men ikke fått svar enda. Ikke noe svar betyr jo ikke plass så jeg har egt vært på kanten i hele dag as. Men ser at det flere som har fått svar på en annen tråd her på KG

Tror ikke alt håp er ute enda. Eg er nr 2 på venteliste til sykepleien. Håper det går. I fjor var det 9 som kom inn der på supplering. 

Anonymkode: 4f09d...77b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tror ikke alt håp er ute enda. Eg er nr 2 på venteliste til sykepleien. Håper det går. I fjor var det 9 som kom inn der på supplering. 

Noen som søkte sykepleien og var på venteliste som nå har kommet inn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...