AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 Vaksinert med en dose, men uten vaksinepass. Har vært på reise i grønt land og lander på Gardermoen i ettermiddag. Ser at det kommer 7-8 utenlandsfly i halvtimen rundt min flight. Noen som har reist de siste dagene som kan fortelle hvor lang tid det tar å komme seg ut av flyplassen når man må teste seg? Anonymkode: 51080...db2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #2 Skrevet 18. juli 2021 For oss tok det ca en time. Anonymkode: 19bc5...438
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #3 Skrevet 18. juli 2021 Kan informere om at det tok 3 timer fra vi landet til vi var ute fra flyplassen😂 Anonymkode: 51080...db2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #4 Skrevet 19. juli 2021 Jeg fatter ikke hvorfor Gardermoen er så elendig på dette! Jeg og min mann reiste nettopp fra norge til et annet land. Pga jobb reiste vi på ulike dager men vi fikk samme erfaring; brukte maks 15 minutter på å bli sluset igjennom registreringskø samt passkontroll. Vi måtte ikke teste oss da vi har fått en dose. Dette var på en stor internasjonal flyplass. Det kan umulig være at det går så tregt på Gardermoen fordi folk ikke har alt av papirer klart? Folk har vel fått med seg det nå?? Anonymkode: bc51d...3a0 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #5 Skrevet 19. juli 2021 Må legge til at vi ble anbefalt å teste oss gratis etter 3 dager her hvor vi er noe vi kommer til å gjøre. Frivillig karantene frem til det. Anonymkode: bc51d...3a0 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #6 Skrevet 19. juli 2021 Jeg forstår virkelig ikke poenget med at vi skal bli testet på Gardermoen. Vi tester oss ett par dager før vi drar og vi tester oss noen dager etter hjemkomst. Der virkelig ingen grunn til at man da skal testes på flyplassen... Anonymkode: bc51d...3a0 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #7 Skrevet 19. juli 2021 Fatter virkelig ikke at så mange må reise utenlands når det ikke er anbefalt. Hadde det bare vært de som virkelig må reise som hadde vært på flyplassene, så hadde det ikke vært noe problem. Anonymkode: 50a14...a72 7
Archer Skrevet 19. juli 2021 #8 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fatter virkelig ikke at så mange må reise utenlands når det ikke er anbefalt. Hadde det bare vært de som virkelig må reise som hadde vært på flyplassene, så hadde det ikke vært noe problem. Anonymkode: 50a14...a72 Kanskje fordi mange vill leve, ikke bare sitte hjemme og vente på att viruset forsvinner? 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #9 Skrevet 19. juli 2021 Archer skrev (6 minutter siden): Kanskje fordi mange vill leve, ikke bare sitte hjemme og vente på att viruset forsvinner? Går det ikke an å leve i Norge altså? Anonymkode: 82265...000 4
Archer Skrevet 19. juli 2021 #10 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Går det ikke an å leve i Norge altså? Anonymkode: 82265...000 Dyrt, kjedelig, ekstremt dårlig utvalg i butikker sjenerellt,og dyrt atter en gang. Norge er som ett random øststats-land på 90-tallet. Men joda, går fint an å leve her hvis du bortser fra tingene jeg nevnte. 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #11 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fatter virkelig ikke at så mange må reise utenlands når det ikke er anbefalt. Hadde det bare vært de som virkelig må reise som hadde vært på flyplassene, så hadde det ikke vært noe problem. Anonymkode: 50a14...a72 Jeg er TS, og det er altså ikke lenger frarådet å reise til enkelte EU-land! Jeg reiste til et såkalt grønt land. Det er på tide å åpne opp igjen, ekstremt mange mennesker det ute er avhengig av turisme for å overleve. Skal love deg at jeg KOSTE meg med å være turist igjen😄❤️ Anonymkode: 51080...db2 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #12 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det kan umulig være at det går så tregt på Gardermoen fordi folk ikke har alt av papirer klart? Folk har vel fått med seg det nå?? Jeg ankom OSL for en uke siden, fra grønt land. Det var faktisk en del som hadde feil papirer eller manglet papirer. Så bl.a. en som hadde printet de norske koronapassene og ikke EU/EØS passet som er det som benyttes til grensepassering og en luring som manglet legitimasjon. Så noe av køene er nok forårsaket av at folk ikke har med seg nødvendige papirer. Folk er dessuten utrolig somlete. Jeg fant frem passet og logget inn på coronapasset mens jeg stod i kø, så jeg bare kunne vise det til grensekontrollen da det ble min tur, men observerte at det var mange som begynte å lete frem papirer etc. først når det ble deres tur i kontrollen. Det tar kanskje ikke mange sekundene, men når det er tusenvis av mennesker som skal gjennom mølla skal det ikke mye til før køene vokser. Anonymkode: 8d238...5c0
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #13 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fatter virkelig ikke at så mange må reise utenlands når det ikke er anbefalt. Hadde det bare vært de som virkelig må reise som hadde vært på flyplassene, så hadde det ikke vært noe problem. Anonymkode: 50a14...a72 Fordi noen av oss har nær familie i utlandet som vi ønsker å se for første gang på over 1 år. Anonymkode: bc51d...3a0 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #14 Skrevet 19. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg forstår virkelig ikke poenget med at vi skal bli testet på Gardermoen. Vi tester oss ett par dager før vi drar og vi tester oss noen dager etter hjemkomst. Der virkelig ingen grunn til at man da skal testes på flyplassen... Anonymkode: bc51d...3a0 Nå har du gjentatt deg selv i flere innlegg etter hverandre - We get it. Send en klage til staten...🙄 Anonymkode: 66975...af8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #15 Skrevet 19. juli 2021 Archer skrev (7 timer siden): Dyrt, kjedelig, ekstremt dårlig utvalg i butikker sjenerellt,og dyrt atter en gang. Norge er som ett random øststats-land på 90-tallet. Men joda, går fint an å leve her hvis du bortser fra tingene jeg nevnte. Sjenerellt eller generelt?🤦🏼♀️ Hvorfor er rettskriving så vanskelig for folk🤦🏼♀️ Anonymkode: 66975...af8 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #16 Skrevet 19. juli 2021 Archer skrev (12 timer siden): Dyrt, kjedelig, ekstremt dårlig utvalg i butikker sjenerellt,og dyrt atter en gang. Norge er som ett random øststats-land på 90-tallet. Men joda, går fint an å leve her hvis du bortser fra tingene jeg nevnte. Snakk om å overdrive 😆. Jeg tror ikke du vet særlig mye om hvordan utvalget var i butikker i tidligere østblokkland på 90-tallet (sannsynligvis var det betraktelig bedre enn på 80-tallet). Og er meningen med livet å shoppe? Tviler nemlig litt på at du snakker om utvalget i matbutikker, der kan jeg være enig i at utvalget er bedre i utlandet. Anonymkode: 489da...932 2
Pølsevann Skrevet 20. juli 2021 #17 Skrevet 20. juli 2021 Grunnen til at det er tregt er jo at alle (som ikke er fullvaksinert) skal testes før de slipper gjennom. Og etter det må de vente 30 min på resultatet.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #18 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 19.7.2021 den 20.15): Snakk om å overdrive 😆. Jeg tror ikke du vet særlig mye om hvordan utvalget var i butikker i tidligere østblokkland på 90-tallet (sannsynligvis var det betraktelig bedre enn på 80-tallet). Og er meningen med livet å shoppe? Tviler nemlig litt på at du snakker om utvalget i matbutikker, der kan jeg være enig i at utvalget er bedre i utlandet. Anonymkode: 489da...932 Prøvd shopping av klær i London? Vesentlig bedre utvalg enn du finner i butikker her hjemme (for oss som liker å shoppe i fysiske butikker). Anonymkode: ee8dc...e68
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #19 Skrevet 20. juli 2021 On 7/19/2021 at 7:43 AM, AnonymBruker said: Jeg forstår virkelig ikke poenget med at vi skal bli testet på Gardermoen. Vi tester oss ett par dager før vi drar og vi tester oss noen dager etter hjemkomst. Der virkelig ingen grunn til at man da skal testes på flyplassen... Anonymkode: bc51d...3a0 Kan jo være greit å få stoppet positive før de reiser videre innenlands på buss, tog, fly og skal på bryllup eller begravelse eller familiebesøk hvor de rekker å smitte 1.5 personer som hver av disse smitter 1,5 personer. For jo, r tallet har vært oppe i det. Hvis du tester positivt på Gardermoen blir du ikke sendt hjem med bussen, du blir kjørt direkte til isolering på Gardermoen og tro meg, det er MANGE som har vært på den isoleringen. Det er også mange som tester neg på hurtigtester for å så teste positivt på pcr-testen etter 3 døgn. Men da kan vi bare håpe at de har vært på karantenehotell eller utrolig ansvarlige og tatt hjemmekaranten som de skal. Det finnes grunn til regelen og det er ikke for å ha kontroll over friske folk, det er for å stoppe smitte. Slutt og reis hvis du syns det er vanskelig å følge reglene som er. Anonymkode: 28811...741
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #20 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kan jo være greit å få stoppet positive før de reiser videre innenlands på buss, tog, fly og skal på bryllup eller begravelse eller familiebesøk hvor de rekker å smitte 1.5 personer som hver av disse smitter 1,5 personer. For jo, r tallet har vært oppe i det. Hvis du tester positivt på Gardermoen blir du ikke sendt hjem med bussen, du blir kjørt direkte til isolering på Gardermoen og tro meg, det er MANGE som har vært på den isoleringen. Det er også mange som tester neg på hurtigtester for å så teste positivt på pcr-testen etter 3 døgn. Men da kan vi bare håpe at de har vært på karantenehotell eller utrolig ansvarlige og tatt hjemmekaranten som de skal. Det finnes grunn til regelen og det er ikke for å ha kontroll over friske folk, det er for å stoppe smitte. Slutt og reis hvis du syns det er vanskelig å følge reglene som er. Anonymkode: 28811...741 Jeg følger reglene. Men jeg synes allikevel noen av reglene er håpløse. Er forøvrig en artikkel om akkurat dette på VG nå. Anonymkode: bc51d...3a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå