AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 Slutt med kjæreste. Jeg bodde i 11 år hos han. Stort hus på gård. Nå har jeg måttet flytte og nøye med meg det jeg fikk råd til. Det ble en utrolig liten leilighet, som kan vel regnes mer som en hybel. Bodd her i vil 2 mnd nå og synes det er så stusselig. Skal ta meg en runde på IKEA for å kjøpe inn litt å prøve å få det hjemmekoselig. Prøve å være litt mer hjemme og bo meg inn. Leiligheten har potensiale til å bli fin men...er ikke vant med å bo slik trangt og alt er i ett dvs er du i stua er du også på kjøkkenet på en måte. Men hvordan få det hjemmekoselig i en leilighet som er så liten at det er helt latterlig 😭 Anonymkode: a845b...871 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #2 Skrevet 18. juli 2021 Les noen interiørblader og se på Instagram for å lære hva du liker. Innred med små, nette møbler. Anonymkode: 5ff51...64c 1
Gjest TheCatLady Skrevet 18. juli 2021 #3 Skrevet 18. juli 2021 Hvor liten snakker vi? Er det toroms?
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #4 Skrevet 18. juli 2021 Det finnes så masse god inspirasjon til små leiligheter Det kan absolutt bli kjempekoselig! Har stort sett alltid bodd på 15-35 kvm og nå som jeg bor i hus så er det bare altfor mye plass å innrede, det var lettere på liten plass! Anonymkode: 072b3...0e2 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #5 Skrevet 18. juli 2021 Hvor mange kvm er leiligheten din? Jeg synest at der er mange små leiligheter som er råflotte🤩 Se på insta eller Pinterest, på farger, møblering osv. Anonymkode: 5ada3...550 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #6 Skrevet 18. juli 2021 Gleden over å ha mindre å vaske😊 Helgevasken er gjort på 20minutter. Og med det får du også gleden av mer tid til overs👍🏻🤩 Anonymkode: c3ee1...872 14
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #7 Skrevet 18. juli 2021 Vi bodde to stk et par år i leilighet på 30kvm. Fordelen var at vi alltid hadde det gullende rent. På en time vasket jeg hele boligen inkludert inni kjøkkenskap og bak komfyr 😂 så vi var alltid klar for besøk med hvite hansker. Det var også så godt å ha så få ting. Det var jo rett og slett nødvendig. Nå har vi tre barn og stort hus. Men skulle jeg vært alene og barnløs så hadde jeg definitivt foretrukket en liten leilighet igjen. Anonymkode: 926bd...396 11
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #8 Skrevet 18. juli 2021 Pass på at du ikke har for mange ting så det ser rotete ut Reduser antall eiendeler og ikke heng noe på alle vegger. Blomster, lys, og lyse møbler kan være lurt. Anonymkode: c214f...bc3 9
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #9 Skrevet 18. juli 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Vi bodde to stk et par år i leilighet på 30kvm. Fordelen var at vi alltid hadde det gullende rent. På en time vasket jeg hele boligen inkludert inni kjøkkenskap og bak komfyr 😂 så vi var alltid klar for besøk med hvite hansker. Det var også så godt å ha så få ting. Det var jo rett og slett nødvendig. Nå har vi tre barn og stort hus. Men skulle jeg vært alene og barnløs så hadde jeg definitivt foretrukket en liten leilighet igjen. Anonymkode: 926bd...396 Min er 35 kvadratmeter. Jeg har kvittet meg med mye ting ja og har nesten ingenting i leiligheten nå for jeg gjør meg klar til å innrede. Er flau over å bo slik, har ikke orket å ta mot besøk enda fordi det er så flaut å bo i en så knøttliten leilighet. Føler meg tilbake til studie årene som fattig student. Det er liksom ingenting å vise frem her for du går et skritt inn i leiligheten og du har sett alt 😭 Huff flaut. Leiligheten gjør at livskvaliteten er på bunn. Eksen hadde ledd seg i hjel. Skal se på bilder og bli inspirert ja. Får håpe jeg finner noe jeg kan like. Anonymkode: a845b...871 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #10 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min er 35 kvadratmeter. Jeg har kvittet meg med mye ting ja og har nesten ingenting i leiligheten nå for jeg gjør meg klar til å innrede. Er flau over å bo slik, har ikke orket å ta mot besøk enda fordi det er så flaut å bo i en så knøttliten leilighet. Føler meg tilbake til studie årene som fattig student. Det er liksom ingenting å vise frem her for du går et skritt inn i leiligheten og du har sett alt 😭 Huff flaut. Leiligheten gjør at livskvaliteten er på bunn. Eksen hadde ledd seg i hjel. Skal se på bilder og bli inspirert ja. Får håpe jeg finner noe jeg kan like. Anonymkode: a845b...871 Men kjære deg, hva slags omgangskrets har du, og hva slags tanker om deg selv? Det er da ikke tragisk å bo på færre kvadratmeter! Det er helt normalt i storbyer, og selv om jeg skjønner at det er en omstilling så lurer jeg på hva du tenker om andre som bor smått? Syns du de er tragiske og er du flaue på deres vegne? I så fall er det på tide å ta et lite oppgjør med deg selv... Hvorfor tenker du på hva eksen hadde ment? Det er jo ikke relevant en plass Hvorfor er det viktig for deg å vise frem? Hvorfor er det viktig å ha et stort hus? Tenk litt over det for deg selv. Høres ut som at du er opptatt av fasade, og det er det ingen som har særlig godt av. Jeg har selv skilt meg, og gikk fra rekkehus til liten leilighet. Jeg var lykkelig der, for jeg hadde det endelig bra igjen, og jeg kunne gjøre hva jeg ville. Bare meg selv å bry meg om, og jeg hadde plass til besøk. Det var det viktigste for meg. Men jeg har aldri brydd meg om hva andre mener, det tror jeg er en viktig faktor her for deg. Anonymkode: c214f...bc3 34
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #11 Skrevet 18. juli 2021 35 kvadratmeter er godt over hybel i størrelse. For sammenligningens del, jeg bodde i flere år på 13 kvm, inkludert bad og kjøkken. Jaggu bodde vi ikke to stk der og i 5-6 måneder 😆 Det verste for deg er nok at du er vant til mye større. Selg unna halvparten av tingene dine, du trenger dem neppe uansett, og lag deg gode oppbevaringsløsninger for resten. Det er en brutal overgang, men når du er kvitt en god del ting så blir livet litt enklere. Husvasken er null stress, du vet hva du har, du vet hvor ting er. Og skulle det vise seg at det ikke funker for deg, så er det alltids mulig å oppgradere om noen år 😊 Men gjør det da fordi DU ikke trives, hva andre mennesker (og særlig Eksen) mener om saken er ikke viktig. Anonymkode: bf442...9ca 17
Nikitaspin Skrevet 18. juli 2021 #12 Skrevet 18. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Min er 35 kvadratmeter. Jeg har kvittet meg med mye ting ja og har nesten ingenting i leiligheten nå for jeg gjør meg klar til å innrede. Er flau over å bo slik, har ikke orket å ta mot besøk enda fordi det er så flaut å bo i en så knøttliten leilighet. Føler meg tilbake til studie årene som fattig student. Det er liksom ingenting å vise frem her for du går et skritt inn i leiligheten og du har sett alt 😭 Huff flaut. Leiligheten gjør at livskvaliteten er på bunn. Eksen hadde ledd seg i hjel. Skal se på bilder og bli inspirert ja. Får håpe jeg finner noe jeg kan like. Anonymkode: a845b...871 Er du seriøs? Vi er to personer på 39 kvm, begge over 40 med god lønn. Vi har bra livskvalitet pga mye tid og penger til hobbier ol, størrelsen på bolig har da ingenting med livskvalitet å gjøre. Mindre å vaske, mindre vedlikehold, lett å gjøre koselig. Endret 18. juli 2021 av Nikitaspin 19
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #13 Skrevet 18. juli 2021 Vet jeg er sutrete nå, bare uvant etter å ha bodd mange år i stort hus hvor jeg hadde flygel til og med. Å masse spennende kriker å kroker og trapper. Her: Er så lite at jeg får følelsen av at jeg sover, spiser og driter omtrent på samme sted hvis du skjønner. Derfor det med livskvalitet på bunn. Er sur på leiligheten nå. Takk. Anonymkode: a845b...871 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #14 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Slutt med kjæreste. Jeg bodde i 11 år hos han. Stort hus på gård. Nå har jeg måttet flytte og nøye med meg det jeg fikk råd til. Det ble en utrolig liten leilighet, som kan vel regnes mer som en hybel. Bodd her i vil 2 mnd nå og synes det er så stusselig. Skal ta meg en runde på IKEA for å kjøpe inn litt å prøve å få det hjemmekoselig. Prøve å være litt mer hjemme og bo meg inn. Leiligheten har potensiale til å bli fin men...er ikke vant med å bo slik trangt og alt er i ett dvs er du i stua er du også på kjøkkenet på en måte. Men hvordan få det hjemmekoselig i en leilighet som er så liten at det er helt latterlig 😭 Anonymkode: a845b...871 For meg: Nette møbler, ikke ha flere ting enn nødvendig og bruke hyller på vegger til oppbevaring. God løsning på eventuell søppelsortering. Praktiske møbler med plass til tingene man har. Anonymkode: 87221...dd8 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #15 Skrevet 18. juli 2021 Søk på pinterest etter "organizing ideas" for å finne ut hvordan du kan ha et organisert hjem. Skaff deg smarte oppbevaringsmøbler for å ha mulighet til å rydde unna tingene dine. Ha færrest mulig ting og tang, ha det lyst og prøv å legge fra deg fokuset på fasade. Anonymkode: 5d373...9a3 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #16 Skrevet 18. juli 2021 13 minutter siden, Nikitaspin said: Er du seriøs? Vi er to personer på 39 kvm, begge over 40 med god lønn. Vi har bra livskvalitet pga mye tid og penger til hobbier ol, størrelsen på bolig har da ingenting med livskvalitet å gjøre. Mindre å vaske, mindre vedlikehold, lett å gjøre koselig. Trenger ikke spydige tilbakemld. Takk. Så må du huske at din livskvalitet ikke kan måles med min når dere er to og jeg er single og forlatt. Du får så mye seks du bare ønsker av din partner. Så spar deg dette. Anonymkode: a845b...871 1
Zenobia Skrevet 18. juli 2021 #17 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vet jeg er sutrete nå, bare uvant etter å ha bodd mange år i stort hus hvor jeg hadde flygel til og med. Å masse spennende kriker å kroker og trapper. Her: Er så lite at jeg får følelsen av at jeg sover, spiser og driter omtrent på samme sted hvis du skjønner. Derfor det med livskvalitet på bunn. Er sur på leiligheten nå. Takk. Anonymkode: a845b...871 Jeg skjønner deg Etter noen forandringer i livet, bodde jeg vel halvannet(?) år på veldig få kvadratmeter. Det funket IKKE for meg, selv om det var relativt sentralt. Jeg forsaket beliggenhet for å få flere kvadratmeter. Nå bor jeg en time unna det jeg vil kalle sentralt, men trives i et toetasjes hus. Hvis jobbsituasjonen din krever at du er fysisk tilstede på arbeid, er det jo ikke bare å flytte uti hutiheita. Men kan det være mulig å "få plass til flygelet" ved å leie øvingslokale? Altså, om det er aktiviteter du har vært vant til å gjøre hjemme (eget treningsrom -> treningssenter, musisere -> øvingslokale osv.) Vet ikke hvilke aktiviteter som gir deg/har gitt deg trivsel i livet; kan de gjøres utenfor hjemmet? 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #18 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Trenger ikke spydige tilbakemld. Takk. Så må du huske at din livskvalitet ikke kan måles med min når dere er to og jeg er single og forlatt. Du får så mye seks du bare ønsker av din partner. Så spar deg dette. Anonymkode: a845b...871 Hva hadde innlegget med sex å gjøre? Uansett, har du kjøpt leilighet? Eller leier du? Hvis du virkelig ikke ville bo så lite hvorfor har du satt deg selv i kvinnefella? Anonymkode: 87221...dd8 15
Gjest TheCatLady Skrevet 18. juli 2021 #19 Skrevet 18. juli 2021 Jeg forstår deg litt siden jeg selv nettopp har flyttet til en mindre leilighet. Min er 40 kvm, men samtidig så synes jeg at det er akkurat passe til en person. Man har også mye mindre å rengjøre. Jeg hadde ikke orket å ha et helt hus alene i hvert fall. Det å ikke ha for mye ting og tang synes jeg er viktig. Ellers er møblering og det å gjøre det koselig og til sitt eget viktig for meg. Du har vel ikke tilfeldigvis en balkong eller lignende også? Da blir det jo et ekstra rom på en måte. Jeg tenker at dette ikke er noe å skamme seg over. Det er mange single og par også som må bo på færre kvm i de større byene.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #20 Skrevet 18. juli 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hva hadde innlegget med sex å gjøre? Uansett, har du kjøpt leilighet? Eller leier du? Hvis du virkelig ikke ville bo så lite hvorfor har du satt deg selv i kvinnefella? Anonymkode: 87221...dd8 Har ikke nevnt sex. Men siden vi er inne på tema. Tenk deg at jeg får en date med hjem i hjemmet jeg skammer meg over. Jeg tenker med gru på hvordan det blir å avbryte akten fordi jeg må gjøre om sofaen til seng. Blir nok hotellopphold hvis jeg skal på date. Kan aldri vise frem dette. Anonymkode: a845b...871
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå