AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 Vi er 3 familier som tilbringer tid sammen. Den ene familien skaffet seg hund for noen år siden. De reiser mye så, da ble det spørsmålet om å passe hund. Hun andre sa at sønnen er allergisk, så de kan ikke passe den. Så vi har passet hunden litt, før korona. Nå reiser de ikke. Men de 2 andre familiene dannet en kohort. Nå feirer de jul, nyttår,17 mai sammen. Hunden også. Er ikke snakk om allergi da. Og den som er allergisk er med de på hytten ofte. Er ikke snakk om allergi da heller. Jeg vet at når korona er over blir det spørsmål om å passe hund igjen. Er det dumt at jeg svarer nei da? Og sier at den andre familien kan vel også passe hunden? Anonymkode: bfd5e...aec
Million Skrevet 18. juli 2021 #2 Skrevet 18. juli 2021 Det er en del mennesker som ikke har lyst til ting og derfor lyver for å unngå det. En venninne av meg synes sjømat er ekkelt, og vil derfor ikke spise det. Siden vi er voksne, er det ikke helt innafor å si "neitakk, jeg vil ikke ha rekecocktail fordi jeg synes reker er ekle". Så istedet har hun i alle år gått rundt og sagt i forskjellige sammenkomster osv at hun er "allergisk mot skalldyr". Hun lyver om det uten å fortrekke en mine. En svigerinne av meg påsto at jeg ikke kunne ta med hunden min på besøk der en gang fordi ektefellen hennes var allergisk. Det hun glemte i farten da, var at ektefellen hennes er jo min bror, som jeg er vokst opp med, og han var aldri allergisk mot verken hund eller katt... vi hadde både hund og katt da vi vokste opp. Jeg visste jo derfor at hun løy. Jeg sa ikke noe, bare sa at jeg ikke kunne komme. To år senere kjøper de seg hund selv. Da hadde hun nok glemt det hun påsto overfor meg.... dumme neket. Jeg hater at folk lyver. 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #3 Skrevet 18. juli 2021 Du liker ikke å passe hunden? Eller er du irritert på at de var Kohort uten deg? Anonymkode: 6369a...db2 1
Rararara Skrevet 18. juli 2021 #4 Skrevet 18. juli 2021 Jeg er allergisk mot hund, så jeg passer ikke hund. Jeg blir likevel med på hytta med svigers som har hund. Jeg bruker tabletter og øyedråper så det går greit nok, men det hadde ikke gått greit nok å ha en hund hjemme hos meg med hundreår som setter seg i mine møbler. 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #5 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du liker ikke å passe hunden? Eller er du irritert på at de var Kohort uten deg? Anonymkode: 6369a...db2 Jeg liker å passe hunden. Men ikke i hver ferie. Er ikke sur pga de er en kohort. Jeg har min egen kohort. Liker folk som er ærlige... Anonymkode: bfd5e...aec 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #6 Skrevet 18. juli 2021 Rararara skrev (1 minutt siden): Jeg er allergisk mot hund, så jeg passer ikke hund. Jeg blir likevel med på hytta med svigers som har hund. Jeg bruker tabletter og øyedråper så det går greit nok, men det hadde ikke gått greit nok å ha en hund hjemme hos meg med hundreår som setter seg i mine møbler. Skjønner det. Men de har besøk av familien med hund ofte. Og hunden er med og er overalt i huset Anonymkode: bfd5e...aec
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #7 Skrevet 18. juli 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg liker å passe hunden. Men ikke i hver ferie. Er ikke sur pga de er en kohort. Jeg har min egen kohort. Liker folk som er ærlige... Anonymkode: bfd5e...aec Da får du passe hunden når du vil da. Er bare å si "nei, ikke denne gangen" Er faktisk ikke verre Anonymkode: be490...f58 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #8 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg liker å passe hunden. Men ikke i hver ferie. Er ikke sur pga de er en kohort. Jeg har min egen kohort. Liker folk som er ærlige... Anonymkode: bfd5e...aec Men da sier du bare nei. Hvorfor passer du en hund når du ikke ønsker det? Anonymkode: 6369a...db2 1
BethB Skrevet 18. juli 2021 #9 Skrevet 18. juli 2021 En ganske rar ting å henge seg opp i.. Men som tidliger nevnt, man kan overleve en dag med allergi hvis man tar tabletter ol. Ikke det samme som å ha dyret i huset i flere dager eller uker.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #10 Skrevet 18. juli 2021 BethB skrev (7 minutter siden): En ganske rar ting å henge seg opp i.. Men som tidliger nevnt, man kan overleve en dag med allergi hvis man tar tabletter ol. Ikke det samme som å ha dyret i huset i flere dager eller uker. Men kan være på hyttetur med hunden i 1 uke? Alt dette er merkelig Anonymkode: bfd5e...aec 1
BethB Skrevet 18. juli 2021 #11 Skrevet 18. juli 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Men kan være på hyttetur med hunden i 1 uke? Alt dette er merkelig Anonymkode: bfd5e...aec Det kommer Ann på hvor hunden er osv. Igjen: Rar ting å henge seg opp i. Men du får ikke noe mer svar her uansett, enten får du konfrontere dem (vil bli oppfattet rimelig spesielt tror jeg) eller la det ligge. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #12 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men kan være på hyttetur med hunden i 1 uke? Alt dette er merkelig Anonymkode: bfd5e...aec Det får jo være opp til dem hvorfor de ikke passer. Og opp til deg om du sier nei/ja. Jeg har folk med katteallergi som gjerne passer kattene. Fordi de slipper nærkontakt/kos. Men som ikke kan sette seg ned i sofaen her hjemme. Kan se for meg at å droppe kos, nærkontakt og turer ikke er like greit med en hund. Anonymkode: 6369a...db2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #13 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Vi er 3 familier som tilbringer tid sammen. Den ene familien skaffet seg hund for noen år siden. De reiser mye så, da ble det spørsmålet om å passe hund. Hun andre sa at sønnen er allergisk, så de kan ikke passe den. Så vi har passet hunden litt, før korona. Nå reiser de ikke. Men de 2 andre familiene dannet en kohort. Nå feirer de jul, nyttår,17 mai sammen. Hunden også. Er ikke snakk om allergi da. Og den som er allergisk er med de på hytten ofte. Er ikke snakk om allergi da heller. Jeg vet at når korona er over blir det spørsmål om å passe hund igjen. Er det dumt at jeg svarer nei da? Og sier at den andre familien kan vel også passe hunden? Anonymkode: bfd5e...aec Skjønner at du har vært flink til å stille opp som dyrepasser. Man hjelper gjerne vennene sine når man kan😊 Mulig du tar ansvar for noe som ikke er ditt ansvar? Det er ikke ditt ansvar å stille opp som dyrepasser, dette er ikke din hund. Du har ikke ansvaret for å finne en annen løsning, det er eierene som skal finne pass til hunden sin. Det er heller ikke ditt ansvar å sørge for at de den andre familien stiller opp. Du har heller ikke ansvaret for å avsløre at de ikke er så villige til å stille opp. Mitt råd er å bare si nei når det ikke passer, uten å nevne den andre familien. Hva som er grunnen til at det ikke passer har ingen noe med. Hvis du ikke har lyst er det god nok grunn😊 Anonymkode: d89d4...975
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå