AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 Hei! Jeg har kommet inn på USN campus Ringerike (Bachelor IT). Bor i Oslo (Holmlia) og lurer på om det er noen som har pendlet frem og tilbake Oslo-Hønefoss. Har det gått fint? Pga mann og barn kan jeg ikke flytte nærmere. Blir dette her for tungvint? Anonymkode: d2ea0...cdc
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #2 Skrevet 18. juli 2021 Det går helt fint for en periode på 3 år. Særlig når du faktisk ikke trenger å dra hver dag slik jeg måtte for jobb. Men til gjengjeld var min pendling 2 år. Savner faktisk togturene. Det ble mitt fristed. Anonymkode: acc7e...23d
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #3 Skrevet 18. juli 2021 Det vil være VELDIG tidkrevende. Bare reisetiden Holmlia-Hønefoss t.r. vil være nærmere fire timer hver gang du skal dit, og da er ikke transport fra hjemmet ditt til stasjonen, og fra stasjonen til undervisningsstedet innregnet. Heller ikke det at togtider og forelesninger ikke bestandig vil passe like godt overens, og at det også vil medføre venting. Nå har jeg ikke sjekket hvor mye obligatorisk oppmøte det er på ditt studium, men selv om det er lite, kan det være arbeidskrav som skal gjøres og framføres, og noe av dette kan forventes å være gruppearbeid. Om dette funker vil være avhengig av hvor gamle og selvgående barna dine er, at du og mannen din har avklart forventningene deres til hverandre, og hvor mye arbeid du trenger å legge i studiene. Personlig mener jeg det er uansvarlig å gi et svar som AB over, som sier at det går "helt fint", for det er ikke gitt at det gjør det. Hvis du har muligheter til å komme inn på noe som ligger nærmere, gå for det. Anonymkode: f98de...379 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #4 Skrevet 18. juli 2021 Her snakker vi ikke bare om Oslo-Hønefoss, men Holmlia-Hønefoss. Du skal først krysse absolutt hele Oslo, før du begir deg i retning Hønefoss. Jeg hadde ikke gjort det. Anonymkode: 84539...cfd 3
mereo Skrevet 18. juli 2021 #5 Skrevet 18. juli 2021 Det kan gå fint og det kan være at du synes det er skikkelig slitsom. pendlet omtrent lik avstand bare inn til Oslo i 4 år, men jeg gikk på bussen rett utenfor døren min og av rett utenfor døren til jobb. Det er slitsomt i lengden om man må det hver dag, men likevel er det mange som synes det er uproblematisk. Så det er veldig personavhengig og mange faktorer spiller inn.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #6 Skrevet 18. juli 2021 Uproblematisk slik jeg ser det. 1 time og 50 minutters togtur. Med bytte på Oslo S. Håper stasjonen i Hønefoss ikke ligger langt fra campus da! Anonymkode: e8e87...4d1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #7 Skrevet 18. juli 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Uproblematisk slik jeg ser det. 1 time og 50 minutters togtur. Med bytte på Oslo S. Håper stasjonen i Hønefoss ikke ligger langt fra campus da! Anonymkode: e8e87...4d1 TS vil ikke gå på toget på endestasjonen. Det vil si at hen neppe får sitteplass inn til Oslo S. Anonymkode: 84539...cfd
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #8 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Her snakker vi ikke bare om Oslo-Hønefoss, men Holmlia-Hønefoss. Du skal først krysse absolutt hele Oslo, før du begir deg i retning Hønefoss. Jeg hadde ikke gjort det. Anonymkode: 84539...cfd Du vet at Holmlia er i Oslo? Å krysse «absolutt hele» Oslo er det minst problematiske ved denne turen. Det tar 19 minutter å krysse Oslo med tog fra øst til vest (Holmlia - Skøyen). Anonymkode: e8e87...4d1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #9 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS vil ikke gå på toget på endestasjonen. Det vil si at hen neppe får sitteplass inn til Oslo S. Anonymkode: 84539...cfd Det er det bare 12 minuter inn til Oslo S. Viktigere å få sitteplass de resterende 1 time og 40 min. Anonymkode: e8e87...4d1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #10 Skrevet 18. juli 2021 Hvis det er et studie med få samlinger hadde jeg satsa på det. Er det derimot samlinger/forelesninger med obligatorisk fysisk oppmøte nesten hver dag, så hadde jeg styrt unna. En ting er å være singel, barnløs og ha tiden for seg selv, men å ha mann og barn og i tillegg pendle fra Holmlia til Hønefoss, nei det tror jeg blir tungvint. Jeg snakker av erfaring og jeg holdt ikke ut. Anonymkode: 2f94c...742 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #11 Skrevet 18. juli 2021 Glemte å skrive at jeg har tenkt å kjøre (elbil). Ser at det er forelesning hver dag, 4 timer om dagen. Tror ikke det er obligatorisk oppmøte, men har skjønt at det blir mye gruppearbeid. Takk for alle svar 🙂 TS Anonymkode: d2ea0...cdc
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #12 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Glemte å skrive at jeg har tenkt å kjøre (elbil). Ser at det er forelesning hver dag, 4 timer om dagen. Tror ikke det er obligatorisk oppmøte, men har skjønt at det blir mye gruppearbeid. Takk for alle svar 🙂 TS Anonymkode: d2ea0...cdc Har du tenkt å prøve? Anonymkode: cbd2d...975
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #13 Skrevet 18. juli 2021 Jeg bor i Drammen og studerte på Hønefoss. Jeg studerte jus, og det var nesten ikke noe obligatorisk undervisning. Hadde litt gruppearbeid, men da gikk jeg i gruppe, med andre som bodde i Drammen. Så da jobbet vi på biblioteket i Drammen. Vi hadde noen som bodde i Oslo og. Så prøv å bli kjent med andre fra Oslo, for da kan dere ta gruppearbeid i Oslo. Anonymkode: e2bd0...033 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #14 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du tenkt å prøve? Anonymkode: cbd2d...975 Må nesten være sikker, siden jeg må si opp min nåværende jobb for å gjennomføre utdanning. Har også kommet inn på master i mitt nåværende felt (i Oslo) så prøver å bestemme hva som blir riktig 🙂 Ts Anonymkode: d2ea0...cdc 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #15 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bor i Drammen og studerte på Hønefoss. Jeg studerte jus, og det var nesten ikke noe obligatorisk undervisning. Hadde litt gruppearbeid, men da gikk jeg i gruppe, med andre som bodde i Drammen. Så da jobbet vi på biblioteket i Drammen. Vi hadde noen som bodde i Oslo og. Så prøv å bli kjent med andre fra Oslo, for da kan dere ta gruppearbeid i Oslo. Anonymkode: e2bd0...033 Takk for svar 🙂 Anonymkode: d2ea0...cdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå