Gjest Thinc Skrevet 16. september 2005 #1 Skrevet 16. september 2005 Jeg har det siste året slitt med 4-5 smålån som tilsammen gir meg en veldig stor mnd utgift som kunne vært minst halvert om jeg fikk samle alle lånene i 1. Men ingen banker har så langt vært villig til å ta disse lånene. Det var derfor med stor glede jeg leste at "bank2" som ble lansert 09. sept skulle tilby lån til kunder som ikke fikk lån andre steder og de skulle, sitat: "se på historiet bak og vurdere lånet på en medmenneskelig måte". Jeg ringte de i dag og følte jeg hadde en sterk sak, fikk til svar: "vi krever pant i eiendom/kausjonists penger for å gi forbrukslån". hmm.. Hvilken bank er det man IKKE får lån i hvis man har pant i eiendom eller penger? Billig PR triks? Jeg ble ihvertfall skuffet, høre på min historie eller forhøre seg om jobb/inntekt gjorde hun heller ikke.
Gjest Turi Skrevet 19. september 2005 #2 Skrevet 19. september 2005 Bank2 er en nødløsning for mennesker som ikke har styring på økonomien. Derfor må banken sikre seg med pant i annen manns eiendom, ellers ville de jo garantert gå konk innen kort tid. Ja - jeg syns det er en vits. I beste fall lurer de kundene til å betale skyhøye renter, i verste fall overfører de problemene til stakkarne som stiller pant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå