Gå til innhold

Må få dette av brystet, ble beskyldt for noe jeg ikke har gjort..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For flere år tilbake var jeg i en ekstremt tung økonomisk situasjon.. var alene med barna mine, eksmann i fengsel for vold, ikke bidrag og hatt samværssak mot ham.. var helt ødelagt økonomisk, på nivå at jeg var livredd biler utenfor fordi jeg var redd det var Hafslund som skulle stenge strømmen.. hadde ingen penger, ikke mentalt overskudd eller noe. Jeg visste at situasjonen ville bli bedre med alt rettslig av banen, men at det ville ta tid. Leide en elendig liten kåk.

Vi hadde ikke vært på ferie på flere år, og en lang og varm sommer sto for tur.. med 320kr på konto 1 juli. Tlf min var stengt, og penger kom ikke på et par dager, men vi hadde mat.

Vis Facebook var det en som ville leie ut sin Airbnb, gratis, til en barnefamilie med dårlig råd.. jeg tok kontakt med henne i skam. Leiligheten hun tilbydde var ikke kjempelangt unna, gode fasiliteter og rett ved stranden. Hun sa at vi fikk veldig gjerne lov å låne den en uke :) jeg ble så glad.

vi pakket sammen ting og mat og dro av sted, og da vi ankom møtte vi verten som ga barna krabbefiskestenger etc etc. 

så dro hun og vi pakket ut. Viste seg at en del ting i leiligheten ikke var helt som forespeilet, fullt utstyrt betød virkelig ikke det. Og varmtvann betød "tidvis varmtvann" etc. Men vi dreit i det. Vi dro og badet og koste oss. Barna fisket krabber osv.

på dag 4 ble ene barnet mitt sykt, en type anfall og vi måtte reise. Jeg hadde en venninne som hentet barnet mitt og jeg ryddet og vasket og la ting pent. Kastet søppel etc. Tok bilder for sikkerhets skyld.

to uker senere får jeg en real utskjelling fra utleier, og hun legger ut på fb om hvor utakknemlige folk er. Påstår vi har ødelagt sykler, forsøplet hagen(vi hadde ikke tilgang til dette) og generelt ødelagt masse. Hun sier at krabbefiskestenger er ødelagt og at vi har kostet masse penger, hun vil anmelde meg og de "åpenbart uoppdragne" barna mine. Jeg sier at jeg tok jo bilder ved utvask, sendte deg de og alt, du sa de var ok.

Hun står på sitt og sier at J, det jeg sendte bilde av er ok, men det er alt jeg ikke tok bilde av som er problemet.

jeg ender opp med å betale henne 3500 for skader på.ting vi ikke har brukt. Hun virkelig snakker til meg med ekte forakt og avsky. Jeg følte meg så liten. Var redd lenge for å bli anmeldt etc. Så gratis ferie ble veldig dyrt den gangen

Nå så jeg på hotell for meg og samboeren i nærheten, og kom til å tenke på denne dama. Ser hun har fått dårlige anmeldelser av en del. Så kan jo tenkes at hun faktisk ikke er så grei. 

uansett måtte bare skrive det av meg, har gnagd meg i mange år

Anonymkode: 3b730...4b2

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som denne dama ikke var helt god. . Mulig hun gjør dette for å få penger allikevel. Du skreiv at du ga henne 3500 kr for noe som var ødelagt som du ikke hadde ødelagt. Ikke kan jeg skjønne hvorfor du betalte. Hun kunne fint anmeldt, så fikk hun se at det ikke er så lett

:klem:

Anonymkode: b9de8...d1f

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høres ut som denne dama ikke var helt god. . Mulig hun gjør dette for å få penger allikevel. Du skreiv at du ga henne 3500 kr for noe som var ødelagt som du ikke hadde ødelagt. Ikke kan jeg skjønne hvorfor du betalte. Hun kunne fint anmeldt, så fikk hun se at det ikke er så lett

:klem:

Anonymkode: b9de8...d1f

Det var hele måten hun snakket til meg på.. jeg hadde jo fortalt henne om vår situasjon da vi ble "valgt ut".. og jeg var så sliten av rettssaker og politi og alt.. jeg vet jeg ikke burde betalt og alt men jeg var så nedbrutt at du aner ikke. nå den dag idag tenker jeg at hun er skikkelig ond

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Å presse folk for penger er tydeligvis en inntektskilde for penger. For et forferdelig menneske. Jeg synes det er flott at folk er modige nok til å gi dette mennesket en ærlig anmeldelse. Hun har garantert svindlet flere. 

Anonymkode: 6b60d...116

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd selv å bli presset for penger,at vedkomne bløffer og forfalsket dokumentasjon av bank. Vi tok kontakt med banken og de anmeldte fyren. Det viste seg det at han skylder folk penger opp mot 35 - 50.000kr osv. 

Jeg sa i fra om hva jeg syns og sa at jeg ikke orker å se han igjen. Dette var en fyr jeg har gått i klassen med og jeg forstår ikke hvordan folk kan være så ufølsomme osv.

Har ikke vært grei av meg heller tidligere mot ei,men jeg får iallfall dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 64597...6f5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig synd du betalte. Du burde heller sagt at du hadde alt på det rene og at du vil anmelde henne om hun fortsetter. 

Anonymkode: 97ec0...c94

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her ser man hvor ødelagt selvfølelsen blir av økonomiske problemer (i tillegg alle de andre belastningene ts hadde, selvsagt). Hadde ts hatt "alt på stell" hadde hun sannsynligvis ikke tatt i mot denne behandlingen overhodet. Dette grusomme mennesket visste nok godt hva hun gjorde. Stor klem til deg, ts. Dama var psykopat. 

Anonymkode: d1396...cf5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Her ser man hvor ødelagt selvfølelsen blir av økonomiske problemer (i tillegg alle de andre belastningene ts hadde, selvsagt). Hadde ts hatt "alt på stell" hadde hun sannsynligvis ikke tatt i mot denne behandlingen overhodet. Dette grusomme mennesket visste nok godt hva hun gjorde. Stor klem til deg, ts. Dama var psykopat. 

Hei og takk for alle svar, jeg siterer deg da.

Ja, den dag idag hadde jeg ALDRI betalt og jeg hadde bare ledd av det. Men den gangen så så jeg bare for meg rettsaker, politi, barnevern og hele pakka og uflaks. Så for meg at det ville ende med total katastrofe. 3500 er ikke mye penger for meg idag. Men den gangen var det langt over halvparten av matbudsjettet mitt.

Var veldig fint å få skrevet det av seg her, jeg har ikke fortalt dette til samboeren engang. Har vært så skamfull. 

Selvfølgelig visste hun hva hun gjorde tenker jeg. Hun visste jo vår historie og alt. For ei hurpe

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, den dag idag hadde jeg ALDRI betalt og jeg hadde bare ledd av det. Men den gangen så så jeg bare for meg rettsaker, politi, barnevern og hele pakka og uflaks. Så for meg at det ville ende med total katastrofe. 3500 er ikke mye penger for meg idag. Men den gangen var det langt over halvparten av matbudsjettet mitt.

Var veldig fint å få skrevet det av seg her, jeg har ikke fortalt dette til samboeren engang. Har vært så skamfull. 

Selvfølgelig visste hun hva hun gjorde tenker jeg. Hun visste jo vår historie og alt. For ei hurpe

Hun visste nok hva hun gjorde. Skam på henne og ikke på deg. Håper du klarer å få lagt dette bak deg nå. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette hørtes jo nesten ut som en svindelmetode.

Anonymkode: 525a5...db2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sensi skrev (21 minutter siden):

Hun visste nok hva hun gjorde. Skam på henne og ikke på deg. Håper du klarer å få lagt dette bak deg nå. 

Ja, jeg tror faktisk jeg er ferdig med det nå. Hjalp å skrive det ned og fortelle om det. Nå trenger jeg ikke bære på "skammen" med det lenger. Jeg vet at hun svindlet meg og utnyttet meg. Jeg visste det jo da og, men nå når jeg har skrevet det ned så ser jeg bare hvor sykt det er. Hun er en kjeltring.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Huff! Fikk skikkelig vondt inni meg når jeg leste dette. Forstår godt hvorfor du betalte og ville få dette ut av verden. At folk kan være så stygge mot noen som allerede var langt nede. Godt å høre at du har kommet deg opp og ut! 

Anonymkode: 50f71...b24

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fint du har kommet deg ovenpå, ts. :klem:

Økonomiske vansker er helt ødeleggende og man føler seg som en liten lus. Det er du langt i fra alene om. Det er veldig skadelig. Denne dama var slem og visste at du ikke kunne " ta igjen". Godt den tiden er over. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan fortsatt gå til politiet og anmelde henne, ta screesnshots av det du har funnet og legg det ved. For alt du vet har hun svindla mange mennesker på dette viset.

Min første tanke er at det er hun selv som har ødelagt det som er ødelagt, for dere hadde umulig kunne gjort det når dere reiste derfra før dere skulle pga sykt barn.

Slike velger alltid ut personer som sliter som sine ofre, fordi de vet at mange ikke har styrke nok til å stå imot.

Bestill hotellferie og ikke la dette hindre dere i å ha en fin ferie nå.

Anonymkode: 354f3...5bd

AnonymBruker
Skrevet

Skriv din ærlige historie om henne i facebookanmeldelser. Syk dame

Anonymkode: d2210...e8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...