Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke klart å få napp i arbeidslivet og til butikkjobber og lignende får jeg høre at jeg er overkvalifisert. Vi har utsatt prøvingen lenge på grunn av dette. Mannen sier at vi kan begynne å prøve uansett, men jeg har alltid ønsket meg stabilitet og fast jobb først. Men nå begynner jeg å revurdere alt...

Hva tenker dere?

Anonymkode: 4404b...51c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymkode: aaad8...e0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gammel er du?

Anonymkode: aaad8...e0a

Dette! Alder er jo veldig relevant her. Har du tid til å vente?

Anonymkode: e7e4a...867

• Liker 12
Gjest Chroma
Skrevet

Alderen din og deres økonomiske situasjon spiller en stor rolle her. 

AnonymBruker
Skrevet

Viktigste er at du har en jobb, samme hvilken - om den er fast eller ikke.

Personlig er jeg gravid med nummer to nå, og har ikke fast jobb enda. Jeg har dog en utdanning og yrke hvor jeg vet at jeg er sikret arbeid i ettertid. 

Jeg ville ikke hoppet ut i en graviditet og babytid (som er kostbar) uten økonomisk stabilitet. Kommer jo selvfølgelig an på situasjonen deres sånn generelt. Har dere bolig og god nok inntekt til å forsørge dere selv og et barn? Kjør på - jobber kommer alltid 🤗😍

Anonymkode: 365db...d86

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alder er jo ganske vesentlig. Er du 25 kan du jo alltids vente, men er du 35 hadde jeg ikke ventet, alt ordner seg stort sett. 

Anonymkode: a6aa4...b1d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 28... 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Viktigste er at du har en jobb, samme hvilken - om den er fast eller ikke.

Personlig er jeg gravid med nummer to nå, og har ikke fast jobb enda. Jeg har dog en utdanning og yrke hvor jeg vet at jeg er sikret arbeid i ettertid. 

Jeg ville ikke hoppet ut i en graviditet og babytid (som er kostbar) uten økonomisk stabilitet. Kommer jo selvfølgelig an på situasjonen deres sånn generelt. Har dere bolig og god nok inntekt til å forsørge dere selv og et barn? Kjør på - jobber kommer alltid 🤗😍

Anonymkode: 365db...d86

Vi har bolig og mannen har god inntekt. Men jeg skulle så gjerne hatt fast jobb selv :( kommer jobber virkelig alltid? Håper det, jef er bare redd at kompetansen min med årene blir "utdatert"?

ts

Anonymkode: 4404b...51c

Gjest Chroma
Skrevet

Siden du er 28 ville jeg ventet litt til, ett år eller to. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i ca. din situasjon, vi valgte å gå for baby 😅 Var seint ferdig med utdanning og korona++ gjorde det vanskelig for meg å få jobb. Var 29 da jeg ble gravid, babyen er 6mnd. Fikk meg midlertidig stilling som jeg begynner i snart da, håper å få fast etterhvert. Mannen min tjener bra så vi klarer oss økonomisk, men det har jo litt konsekvenser for meg da. Så viktig at jeg får jobbet litt før et evt. barn nr.2.

Anonymkode: e7e4a...867

• Liker 4
Skrevet

Venter selv nummer to, har ikke fast jobb. Skulle gjerne ventet til jeg fikk det, men vet også at jeg risikerer å gå i vikariat i flere år før det dukker opp noe. Er dog ikke vanskelig å få jobbet nok..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jobb først. Det er det aller viktigste

Anonymkode: 4b893...24b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo ikke ha fast jobb så lenge du har inntekt, så jeg ville prøvd å utvide søket litt og se på vikariater og deltidsstillinger. 

Anonymkode: 0d336...5de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er viktigst for deg, å starte familie eller jobb? Du har faktisk flere rettigheter som mor om du søker jobb etter å ha fått barn og skal da bli prioritert i søkeprosessen, enn barnløs. Dette pga du har et barn å forsørge. Jeg valgte barn, for meg var det det riktige :) Kjenn etter hva du føler er best for deg! 

Anonymkode: 91775...a4d

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke ta en butikkjobb eller lignende, og så kan dere begynne prøvingen? Når du står utenfor arbeidslivet, så er det jo en del rettigheter man mister. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er viktigst for deg, å starte familie eller jobb? Du har faktisk flere rettigheter som mor om du søker jobb etter å ha fått barn og skal da bli prioritert i søkeprosessen, enn barnløs. Dette pga du har et barn å forsørge. Jeg valgte barn, for meg var det det riktige :) Kjenn etter hva du føler er best for deg! 

På hvilken måte da?

Vi har aldri prioritert en kandidat opp fordi de har barn. Heller ikke utelukket, men ansatt den beste kandidaten. Hvis en søker har hatt flere år utenfor arbeidslivet - og permisjon i forlengelse skal CV bevise at dette er en person som er verd å satse på. 

Jeg hadde prioritert jobbsøking - og jobb først. Du er fremdeles ung TS. Hva med å si at dere starter prøving om 1 år? Så søker du, og har sikkert fått jobb før det 😊

Anonymkode: b9a2e...972

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

På hvilken måte da?

Vi har aldri prioritert en kandidat opp fordi de har barn. Heller ikke utelukket, men ansatt den beste kandidaten. Hvis en søker har hatt flere år utenfor arbeidslivet - og permisjon i forlengelse skal CV bevise at dette er en person som er verd å satse på. 

Jeg hadde prioritert jobbsøking - og jobb først. Du er fremdeles ung TS. Hva med å si at dere starter prøving om 1 år? Så søker du, og har sikkert fått jobb før det 😊

Anonymkode: b9a2e...972

Er visst slik at arbeidsgiver skal ta det til etterretning og at man da prioriteres. Men godt mulig ikke alle arbeidsplasser følger dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på ca samme alder som deg (29 nå nettopp) og vi venter. Jeg ble ferdig med utdannelsen for 2 år siden og har søkt aktivt etter den tid. Nå har jeg endelig fått en prosjekt-stilling ut året som kanskje leder til noe fast. Tenkte i så fall jobbe der et par år før vi begynner prøvingen. Fast jobb er viktig for meg før jeg alternativt setter barn til verden. :)

Anonymkode: 7af64...3f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er visst slik at arbeidsgiver skal ta det til etterretning og at man da prioriteres. Men godt mulig ikke alle arbeidsplasser følger dette. 

Det har jeg aldri hørt om? Står det i noe lovverk?

Anonymkode: 90623...2c0

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Gi meg gjerne lovhjemmel på det. En ting er at man ikke skal diskrimineres grunnet graviditet/barn, men hvor står det at folk med barn skal prioriteres for jobb? 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gi meg gjerne lovhjemmel på det. En ting er at man ikke skal diskrimineres grunnet graviditet/barn, men hvor står det at folk med barn skal prioriteres for jobb? 

Høres meget merkelig ut. 

Anonymkode: 90623...2c0

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...