Gjest Lija Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 (endret) Jeg er sykepleier (vært i mange år), og søkte litt for moroskyld på ergoterapiutdanning… er lei jobben som sykepleier og vil ut av turnus. Fant ut nå at jeg kom inn, men er veldig usikker. Jeg har ikke fortalt noen at jeg har søkt.. er det for seint å søke om noe støtte? Fra forbund eller kommune? Er det galskap eller verdt det, å hoppe på en ny bachelorutdanning, når det egentlig er mange videreutdanninger å velge mellom? Jeg søkte på noen videreutdanninger innen spl, men kom ikke inn der🧐 Endret 18. juli 2021 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #2 Skrevet 18. juli 2021 Du vet selv best hva du vil. Jeg syes ikke det er galskap å prøve noe mytt om du vil det. Det er kaskje mulig å prøve et år, og så gå tilbake til det du gjorde før om du ikke liker det? Valget får du ta selv. Det er sikkert vanskelig å velge men prøv å gå foor det som kjennes rett du. Anonymkode: 5fc29...a85 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #3 Skrevet 18. juli 2021 Du burde prøve ergoterapi synes jeg. Jeg er også sykepleier på 9. året. Har jobbet på både sykehus og nå sykehjem. Trives helt OK nå, men jeg begynner å bli litt lei også. Sliten av å vaske rumper etter dobesøk, samme rutiner om igjen og om igjen. De fleste kollegene mine er både greie og flinke. Men jeg føler meg kanskje litt utenfor som den eneste norske på min avdeling. På sykehjem er ofte majoriteten av ansatte innvandrere, ikke noe galt med det, men som sagt, føler meg litt utenfor av og til. Vurderer sterkt å ta videreutdanning snart. Anonymkode: b94d9...96a 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #4 Skrevet 9. august 2021 Hei ts. Lurer på hva du bestemte deg for? Anonymkode: 3897a...600
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #5 Skrevet 10. august 2021 Jeg synes du skal gjøre det. Jeg er og sykepleier, og skal ta ppu denne høsten, pluss noen andre fag. Jeg går aldri tilbake til sykepleierjobben uansett, det er jeg ferdig med. Anonymkode: d4f61...e8e 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #6 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes du skal gjøre det. Jeg er og sykepleier, og skal ta ppu denne høsten, pluss noen andre fag. Jeg går aldri tilbake til sykepleierjobben uansett, det er jeg ferdig med. Anonymkode: d4f61...e8e Hva er feil med det yrket? Jeg skal studere sykepleie nå som voksen, men har virkelig begynt å tvile på valget jeg har tatt. Anonymkode: 57fa3...060
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #7 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er feil med det yrket? Jeg skal studere sykepleie nå som voksen, men har virkelig begynt å tvile på valget jeg har tatt. Anonymkode: 57fa3...060 Jeg har begynt på ny studie da jeg ikke orker mer helsemessig. I tillegg til å ville ha mer flekisbilitet. Det er ingenting feil med selve yrket, men det er såpass mye stress de fleste steder at veldig mange får nok på et eller annet tidspunkt. Det finnes selvfølgelig arbeidplasser som er roligere men de er mer sjeldne. Har ei venninne som er intensivsykepleier, og med ansvar for kun en pasient per vakt så sier hun at hun sjelden blir sliten på jobb. Men dette etter mange års erfaring så hun vet å se etter tegn på dårligere pasienter og kan ta det litt mer med ro. Anonymkode: ce415...3d4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #8 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er feil med det yrket? Jeg skal studere sykepleie nå som voksen, men har virkelig begynt å tvile på valget jeg har tatt. Anonymkode: 57fa3...060 Det er mange sykepleiere som liker yrket sitt. Men nå svarte jeg en som er lei, akkurat som meg selv, og da vil jeg anbefale å bytte beite. Jeg valgte feil yrke for mange år siden, (har ikke nok interesse for sykepleien) så for min del har det bare vært et spørsmål om tid før jeg skulle gjøre noe annet. Anonymkode: d4f61...e8e 1
Gjest Lija Skrevet 10. august 2021 #9 Skrevet 10. august 2021 (endret) Hei, takker for svar! Jeg valgte til slutt å takke nei til ny studieplass nå😔 Hadde veldig lyst, men med to barn under 4 år og halvannen time reisevei hver vei, går det ikke nå. Så da får jeg fortsette å drømme om ny jobb en stund til🙈 Endret 13. august 2021 av Lija
spirå12 Skrevet 10. august 2021 #10 Skrevet 10. august 2021 Lija skrev (3 minutter siden): Hei, takker for svar! Jeg valgte til slutt å takke nei til ny studieplass nå😔 Hadde veldig lyst, men med to barn under 4 år og halvannen times reisevei hver vei, gikk det ikke nå. Så da får jeg fortsette å drømme om ny jobb en stund til🙈 Forsøk på nytt med videreutdanning, mange retninger å velge. Jeg er spesialsykepleier og har ikke jobba turnus på 7 år. Likte i utgangspunktet sykepleier jobben, men ble gal av turnus.
Gjest Lija Skrevet 11. august 2021 #11 Skrevet 11. august 2021 spirå12 skrev (10 timer siden): Forsøk på nytt med videreutdanning, mange retninger å velge. Jeg er spesialsykepleier og har ikke jobba turnus på 7 år. Likte i utgangspunktet sykepleier jobben, men ble gal av turnus. Ja får gjøre det☺️
Majer Skrevet 13. august 2021 #12 Skrevet 13. august 2021 Kan du gå ned i stilling og studere noe på deltid? Du kan gå på et heltidsstudie og ha lavere studieprogresjon. Jeg kan telle på tre hender hvor mange sykepleiere jeg kjenner som har omskolert seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå