Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I januar flyttet jeg og en jente jeg ikke kjente fra før av sammen inn i en leilighet. Vi er 23 og 24 år, begge studenter. Vi er gode romkamerater og har det fint sammen. 

på onsdag hadde hun bursdag. Jeg kjøpte et kakestykke fra butikken til henne og Pepsi Max, og skrev et lite kort som jeg satt på spisebordet før jeg dro på jobb tidlig på morgenen.

jeg fikk ikke en melding med takk, og hun sa ingenting da hun kom hjem. 
i går kveld sa hun «hahahah den kaken jeg fikk fra deg var gått ut på dato» på en litt hånlig måte 

kjente jeg ble litt fornærmet. Jeg syns jeg gjorde en koselig gest, og den ble ikke satt pris på. At den var utgått skulle jeg kanskje sett men den sto på fullpris i butikken så jeg tok det for gitt…

Anonymkode: 63a6f...00d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her synes jeg hun var uhøflig. Klart man sier takk! 

Anonymkode: 890e7...1d7

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Noe ufint ja.. 

Anonymkode: d55ad...d48

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Enten er hun av typen som hater oppmerksomhet, og synes slikt er kleint, og da reagerer klossete.

Eller hun tror du er forelsket, og prøver derfor å være avvisende når det kommer til slike oppmerksomheter.

Eller hun trodde det var en spøk i og med at kaken var utgått på dato. 

Eller hun er rett og slett uhøflig. 

Om hun ellers er grei og dere går godt sammen ville jeg ikke lagt noe mer i dette overhodet. 

Anonymkode: 96010...4ce

• Liker 6
Skrevet

Det kan jo hende hun har tolket det som en spøk når kaken var gått ut på dato. 

Likevel, så var det noe ufint ja. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I en sånn situasjon hadde jeg sagt "oi. Beklager, det visste jeg ikke. Prøvde bare å gjøre noe hyggelig for deg på bursdagen din"

Anonymkode: e4c4d...540

• Liker 25
Skrevet

Her glapp det vel litt for begge? Romkameraten din var nok litt vel kjapp med sin hånlige tilbakemelding. Samtidig hadde jeg heller ikke blitt så glad for å få et kakestykke med utgått dato. 

Lurt å ta sånt ansikt til ansikt etterpå for å få det ut av verden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg synes kombinasjonen er litt merkelig.. pepsi max og kake? Men jeg hadde vel ikke blitt fornærmet over å få det. 

Utgått dato var jo uheldig - noe hun kanskje tok ille opp. 

Anonymkode: 26e21...257

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

jeg synes kombinasjonen er litt merkelig.. pepsi max og kake? Men jeg hadde vel ikke blitt fornærmet over å få det. 

Eh ja? Brus til kake, det er da vel helt innafor?

• Liker 9
Skrevet

Jeg håper du sier "Beklager, jeg så ikke på datostemplingen" til henne. Jeg skjønner det ikke var med vilje og at du ikke så at kaken var gått ut på dato, men fra hennes synspunkt så  kan det i verste fall se ut som du prøvde å gi henne en matforgiftning. Tanken bak var hyggelig men det kom litt feil ut. Hun fortjener en oppklaring/unnskyldning sånn at hun skjønner det ikke var gjort med vilje. 

Du sitter og er littegrann fornærmet pga. du ikke fikk "takk". Hva tror du hun føler som fikk en kake hun i verste fall kunne blitt syk av? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

jeg mener, pepsi max er vel den uten sukker. Kanskje er det mange som liker det og at det er meg som er merkelig. Men jeg synes ikke den kombinasjonen passer. Eller smaker godt. Men som sagt - det kan være meg som er uttafor

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun tenkte at du hadde kjøpt deg selv kake, deretter funnet ut den var gått ut på dato og gitt den til henne istedenfor.

Anonymkode: c9477...754

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Men herregud, man trenger da ikke å drikke pepsi sammen med kaka. Det er vel så enkelt som at ts vet at venninna elsker pepsi max og kjøpte det derfor til henne som hun kan kose seg med. Hun kunne jo selv laget seg en kopp kaffe eller te til kaken. 

Jeg hadde selv blitt veldig overrasket og veldig GLAD hvis jeg hadde våknet opp til en sånn overraskelse. Aldri noen som har gjort noe sånt for meg, så jeg hadde satt veldig stor pris på det. 

At en kake har gått ut på dato synes jeg er tåpelig å ta opp. For det første var sikkert kaka fullt spiselig likevel, og for det andre får hun det jo til å høres ut som ts bevisst kjøpte kake utgått på dato for å være jævlig med henne. Det er jo litt vondt å få slengt opp i trynet når det eneste man har prøvd på er å gjøre litt stas på venninnen sin når hun har bursdag. 

Anonymkode: cb09f...0f7

• Liker 12
Gjest Blondie65
Skrevet

Dette var uhøflig av romkameraten din. Det hun burde gjort var å si takk og samtidig gjort oppmerksom på at kaken var utgått på dato slik at du kunne gått tilbake til butikken og fått igjen pengene.

Eller hun kunne gjort et mindre nummer av at kaken var utgått på dato og bare sagt takk.

Jeg hadde aldri - med mindre jeg visste at romkameraten min var en komplett ubrukelig idiot - antatt at noen med vilje hadde ønsket å forgifte meg. Jeg er introvert, og selv om jeg ikke kan fordra å bli stilt i sentrum for oppmerksomhet, er det stor forskjell på det og å være uhøflig når noen prøver seg på en hyggelig gest.

AnonymBruker
Skrevet

Troll

Anonymkode: c0779...0f8

• Liker 1
Skrevet
Cata skrev (5 timer siden):

Jeg håper du sier "Beklager, jeg så ikke på datostemplingen" til henne. Jeg skjønner det ikke var med vilje og at du ikke så at kaken var gått ut på dato, men fra hennes synspunkt så  kan det i verste fall se ut som du prøvde å gi henne en matforgiftning. Tanken bak var hyggelig men det kom litt feil ut. Hun fortjener en oppklaring/unnskyldning sånn at hun skjønner det ikke var gjort med vilje. 

Du sitter og er littegrann fornærmet pga. du ikke fikk "takk". Hva tror du hun føler som fikk en kake hun i verste fall kunne blitt syk av? 

Hvis hun virkelig trodde at romkameraten bevisst skulle gi henne matforgiftning høres hun litt paranoid ut og må gå i seg selv tenker jeg.

syns det er uhøflig av henne å ikke si takk, og jeg forstår at når man kjøper noe på butikken til full forventer man at det ikke er gått ut på dato. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kjøpte Pepsi Max siden hun elsker det. 

Anonymkode: 63a6f...00d

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig koselig gjort av deg, jeg hadde blitt super glad og sendt en snap med en gang jeg oppdaget det (for å vise at jeg satte pris på det). Hadde takket da vi møttes også.

Mest sannsynlig hadde jeg ikke lagt merke til datoen (så lenge smaken var grei), men hadde jeg lagt merke til den hadde jeg enten kastet den og ikke nevnt noe om datoen, eller gitt beskjed om datoen på en eller annen måte, og da kanskje med forespørsel om hvor den ble kjøpt slik at den kunne bytte i en ny.

Hadde blitt irritert om jeg hadde gjort en slik hyggelig gest og det der var takken jeg fikk.

Anonymkode: cf198...913

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

jeg mener, pepsi max er vel den uten sukker. Kanskje er det mange som liker det og at det er meg som er merkelig. Men jeg synes ikke den kombinasjonen passer. Eller smaker godt. Men som sagt - det kan være meg som er uttafor

Man sier da vel takk allikevel. 

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig sier man takk for gaven. jeg blir alltid like overrasket over de som ikke takker. Det er tanken som teller.  At kaken var gått ut på dato overser man, med mindre man er paranoid og tenker at andre vil forgifte en. Jeg ville ikke lagt vekt på det. Jeg liker verken brus, og spiser ikke kaker, men ville likevel blitt kjempeglad for at noen gjorde stas på meg og husket dagen min. Maten hadde jeg nok gitt til noen andre, uten å si noe om det. 

Jeg mistenker at reaksjonen handler om at det for noen er ubehagelig å takke. De blir flaue over å få en presang og slike kommentarer er måten de uttrykker det på. Synd. Jeg ville ikke gitt henne noe mer oppmerksomhet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...