AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 Har passert 50 år, vært skilt i 12 år. Ikke hatt en partner på alle de årene, og levd greit med det. Frem til nå. Nå er barna voksne, og jeg begynner å merke savnet og trives ikke med tanken på å ikke ha noen å dele hverdagene med i mange år fremover. Jeg er ufør, men i ganske ok form. Men det betyr at arbeidsplassen ikke er et aktuelt sted for en partner å dukke opp. Venninnene mine er alle gifte, så det blir ikke akkurat aktuelt med byturer i helgene, og ikke er det noe jeg trives med heller. Jeg har vurdert om jeg skulle skaffe meg en hund, og kanskje bli kjent med noen via hundeklubb, ulike hundekurs osv. Jeg liker å gå tur i fjellet og vurdert turgrupper, men pga litt funksjonsproblemer må jeg gå i mitt tempo. Redd for å bli et haleheng og egentlig en de andre ser på som et problem å ha med. Hva med nettdating? Aldri prøvd før, og det virker litt tenåringsaktig på meg. Føles rett og slett litt kleint for en over 50 år? Noen andre lik meg? Hva har dere gjort? Hva har fungert, ikke fungert? Anonymkode: 756af...db4 5
TLR Skrevet 18. juli 2021 #2 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har passert 50 år, vært skilt i 12 år. Ikke hatt en partner på alle de årene, og levd greit med det. Frem til nå. Nå er barna voksne, og jeg begynner å merke savnet og trives ikke med tanken på å ikke ha noen å dele hverdagene med i mange år fremover. Jeg er ufør, men i ganske ok form. Men det betyr at arbeidsplassen ikke er et aktuelt sted for en partner å dukke opp. Venninnene mine er alle gifte, så det blir ikke akkurat aktuelt med byturer i helgene, og ikke er det noe jeg trives med heller. Jeg har vurdert om jeg skulle skaffe meg en hund, og kanskje bli kjent med noen via hundeklubb, ulike hundekurs osv. Jeg liker å gå tur i fjellet og vurdert turgrupper, men pga litt funksjonsproblemer må jeg gå i mitt tempo. Redd for å bli et haleheng og egentlig en de andre ser på som et problem å ha med. Hva med nettdating? Aldri prøvd før, og det virker litt tenåringsaktig på meg. Føles rett og slett litt kleint for en over 50 år? Noen andre lik meg? Hva har dere gjort? Hva har fungert, ikke fungert? Anonymkode: 756af...db4 Hei jeg er omtrent på din alder og synes at det er kjedelig å være alene. Men jeg tror ikke at netdating er tingen da bør man unngå de useriøse sidene. Du kan godt prøve nettet men vær obs på signalene 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #3 Skrevet 18. juli 2021 Hund, turgruppe med andre som heller ikke er i toppform og generelt komme deg ut og delta på ting. Da har du det bedre, kjæreste eller ei. De jeg kjenner over 50 som fant ny kjæreste, møttes på: Dansekurs Turgruppe Var hyttenaboer Nett Anonymkode: cd5db...42a 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #4 Skrevet 18. juli 2021 Jeg er 53 frisk og rask skilt på 12 året og … savner og en å dele hverdagen med. Samtidig er jeg sikker på hva jeg ikke vil ha i en mann. Poenget for meg er å finne en som kan tilføre mitt liv noe positivt. Så vil ikke ha en partner for en hver pris. Har krav. Men det er utrolig vanskelig å finne en kjæreste, selv som frisk og rask så kan jo tenke meg det ikke er enklere som ufør. Det er utrolig mye rart der ute. Mye sex fiksering osv osv. jeg har holdt på i 4 år nå uten hell. Men ønsker deg all mulig lykke til skriv deg inn i tråden her på kg … vi som sksl finne kjærligheten i 2021. Et sted en kan dele erfaringer, få ut fustrasjon osv Anonymkode: d1d60...458 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #5 Skrevet 18. juli 2021 Tinder kan være en mulighet. En venn på 60 år fant seg en dame på 62 år der etter bare noen måneder som singel. Så det går an. Det skader i hvert fall ikke å prøve. Anonymkode: 909dc...22a 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #6 Skrevet 18. juli 2021 Jeg er 53, vært singel i fire år nå. De to siste jeg var i forhold med, traff jeg på nett. Den ene på Nettby (ahhh, savner den plassen!), og han siste på Møteplassen, tror jeg. Anonymkode: 9f75f...29e 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #7 Skrevet 18. juli 2021 Bestemor ble enke i en alder av 58 år. Hun møtte sin nye flamme når hun var 65 år på caravantreff😊 Sleng deg med på gågrupper og annet moro som kroppen tillater og som er av interesse. Dansekurs, matlagingskurs, turgrupper osv 😊 Aldri for sent å finne ny kjærlighet🥰 Anonymkode: 86f31...1ed 6
Gjest Skogsalv Skrevet 18. juli 2021 #8 Skrevet 18. juli 2021 Nettdating kan gi deg et lykketreff eller bakoversveis. Spesielt om det er en ny arena. Så der bør du ha tunga i munnen og skille klinten fra hveten. Mye rart og mange useriøse. Men noen gullkorn. Kan anbefale deg å starte i et kor,om du liker å synge. Kjempesosialt og gøy. Mange godt voksne ,som finner hverandre der. 🙂
Gjest Acer Skrevet 18. juli 2021 #9 Skrevet 18. juli 2021 (endret) Kjøp deg en bobil, og dra på dansegallaer og du vil garantert bli kjent med mange mennesker. Dersom du ikkje kan danse så meld deg på eit svingkurs, valskurs. (Selvsagt ein forutsetning at du har intrs. av å danse) Ønsker deg hjartligst velkomen når pandemien er over ! Endret 18. juli 2021 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #11 Skrevet 18. juli 2021 Jeg har mest trua på hund, evt turer i eget selskap. I tillegg til å melde deg inn i foreninger eller annet sosialt som kan interessere deg. Selv er jeg 48, og merker at det sitter langt inne hos meg å skulle ha åpen profil på nettdating. Føler meg litt for voksen for det, altså. Ønsker å møte IRL, men skjønner at jeg da må være aktiv selv. Anonymkode: a3f20...74b 4
TLR Skrevet 18. juli 2021 #12 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Afrika Anonymkode: ffcd5...e5f Tror ikke at det er så lurt. 7
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #13 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Afrika Anonymkode: ffcd5...e5f Jeg vil ha en partner. Det betyr bl.a. at han snakker språket mitt. Og at vi har noe å snakke om. Anonymkode: adede...b16 7
TLR Skrevet 9. august 2021 #14 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-7-18 den 18.04): Jeg vil ha en partner. Det betyr bl.a. at han snakker språket mitt. Og at vi har noe å snakke om. Anonymkode: adede...b16 Hør på ditt indre sinne. Ingen vits i å melde seg inn i sy klubb eller lignede. Enig i at han bør snakke språket ditt. Samme kjemi viktig. 1
Gjest Alterego666 Skrevet 9. august 2021 #15 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (På 18.7.2021 den 9.02): Hva med nettdating? Aldri prøvd før, og det virker litt tenåringsaktig på meg. Føles rett og slett litt kleint for en over 50 år? I følge mine single venner er Tinder breddfullt av 50+. Bare å hive seg på karusellen.
TLR Skrevet 9. august 2021 #16 Skrevet 9. august 2021 Alterego666 skrev (2 minutter siden): I følge mine single venner er Tinder breddfullt av 50+. Bare å hive seg på karusellen. Tinder har ikke noe godt rykte på seg?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #17 Skrevet 9. august 2021 TLR skrev (48 minutter siden): Tinder har ikke noe godt rykte på seg? Tinder speiler nok samfunnet ellers. Det skader ikke å prøve, du bør jo maksimere kontaktflaten, og bruke de sjansene du har. Jeg har dessverre ikke oversikt over fordelingen i denne aldersgruppen, men det tipper mot å bli enklere for mannfolk i den alderen. Jeg har vært litt av og på, men jeg ser at mange av de samme kvinnene er der veldig lenge. Anonymkode: c708d...e74 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #18 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har vært litt av og på, men jeg ser at mange av de samme kvinnene er der veldig lenge. Tror nok der er en del av begge kjønn som bare leker seg litt ja. Det er helt ok, så lenge man er åpen om det. Selv har jeg forsøkt å finne ei dame 50+ som særboer. Men når jeg sier at jeg vil ha seksuell frihet når vi ikke er sammen, så er det helt umulig. Anonymkode: c2c9e...e49 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #19 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): ...Selv har jeg forsøkt å finne ei dame 50+ som særboer. Men når jeg sier at jeg vil ha seksuell frihet når vi ikke er sammen, så er det helt umulig. Anonymkode: c2c9e...e49 Ja,det er klart det er vanskelig med mindre du søker i polymiljø. Anonymkode: cd5db...42a 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #20 Skrevet 9. august 2021 Er i samme situasjon og synes det er veldig vanskelig. Har prøvd nettdating av og på i 4 år. Både Møteplassen, Sukker, Match og det siste året Tinder. Virker helt umulig å finne en mann som både er jevnaldrende, seriøs og oppegående. Det er mulig det kan være noen flere muligheter IRL? Var jo noen gode forslag i denne tråden med turgrupper, matlagingskurs, dansekurs eller annet. Hund er sikkert fint, men det krever mye også. Det å bare kjøpe en bobil er jo ikke så enkelt for oss som ikke er søkkrike da. Når det gjelder Tinder er jeg veldig usikker på om det er mange av oss over 50? Jeg synes ikke jeg ser så mange på vår alder der inne. Virker som det er mest for de mellom 20 og 45. Noen som vet noe om aldersfordelingen på Tinder og hvor mange som er 50+ der inne? Anonymkode: 4dcfa...c24 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå