AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 Jeg har fått tilbud om å kjøpe et brukt pipeorgel som har stått i et grendahus. Rommet det har stått i er ganske stort og gir jo en god del ekko når det spilles, så det nesten høres ut som en kirke. Men hvor mye har rommet å si for lyden det vil gi? Huset vårt er en helt enkel enebolig med vanlige soverom og stue med 240cm takhøyde, og trange ganger som leder til de kjipeste trappene som finnes mellom kjeller og 2. etg. Så det er ingen "Mansion" med stor åpning mot de øvrige etasjene akkurat. Tror dere rommet vil ha mye å si for lyden det gir? Dette er et "ekte" pipeorgel med piper, og ikke et falsk "keyboard" med digital lyd. Anonymkode: 819ea...112
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #2 Skrevet 19. juli 2021 Spør de som driver med orgel på musikkhøgskolen i Oslo. Anonymkode: 2d8b1...dd7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Nå var vel kanskje dette en litt spontan ide, men etter å ha stukket fingeren i jorda så blir det antagelig ikke noe av dette likevel. Jeg spiller litt piano innimellom og ungene er ofte borte og prøver seg litt. De fikk prøve seg litt på dette orgelet og viste ganske stor entusiasme der og da. Men jeg er redd at interessen kanskje vil dabbe av etter en kort tid. Da blir dette litt for stort, dyrt og rålekkert til slik "amatørmessig" bruk. De skal jo ha rundt 200.000kr for det, og det havner gjerne fort på et roterom. Vi får gå videre, og så får det heller ligge til den dagen de faktisk viser en reell interesse og begynner på spilletimer. Anonymkode: 819ea...112
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå