Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg har akkurat blitt kjent med en fyr og han har invitert meg på vin og sushi i morgen kveld. Men jeg har ikke lappen så jeg skal ta tog.. og han sa han kunne betale og så sa han etterpå at vi kan spise sushi til vinen. Normalt at han betaler tog, mat osv…??

trenger råd

Anonymkode: 19dda...e1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei,

jeg har akkurat blitt kjent med en fyr og han har invitert meg på vin og sushi i morgen kveld. Men jeg har ikke lappen så jeg skal ta tog.. og han sa han kunne betale og så sa han etterpå at vi kan spise sushi til vinen. Normalt at han betaler tog, mat osv…??

trenger råd

Anonymkode: 19dda...e1d

Normalt? Tja, ikke godt å si hva han betrakter som normalt.

Jeg har selv gjort slikt i ny og ne med «fremmede».

Så kan ikke si at det høres unormalt ut.

• Liker 2
Skrevet

Mat og vin er uproblematisk.

Men tog er litt snålt…Har du ingen penger selv, siden han tilbød seg det? Jeg ville vært litt varsom mtp hva han tror han betaler for her.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har penger til toget, så ville jeg nok betalt for det selv. Mat og vin er helt normalt at han betaler for 😊

Anonymkode: 1dc03...d8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tog betaler du selv, maten byr han på tydeligvis. Men du kan gjerne ha med noe snacks bare for å være hyggelig.

Lykke til!

Anonymkode: 4e269...477

• Liker 1
Skrevet

Og her maser man om likestilling. Han har sagt han kan betale maten. Da er du ikke lite frekk om du maser om at han kan betale toget også. Du er vel også der for å møte han?

...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du betaler selvfølgelig togbilletten selv! Sushi og vin spanderer han men det er normal høflighet at du også tar med en flaske vin og evt noe snack. 

Anonymkode: 0ab5b...2df

• Liker 4
Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)

Med så dårlig råd,ville jeg utsatt hele daten.  Greit at han byr på vin og sushi. Men med togtur, så ligger det i kortene at det blir overnatting? 

På en 1.Date bør du ha penger til å komme deg frem og tilbake selv. Du fremstår litt stakkarslig med å la ham betale det. Og hva hvis kjemien ikke er der? Må du overnatte uansett? Tenk om han blir sur for ikke å få sex eller noe annet oppstår....da sliter du litt med å komme deg hjem ( om du ikke har tur/retur bestilt i forkant) Ikke kan han kjøre deg på toget heller om dere har drukket vin 🤪 ,,, er han så grei at han betaler taxi,,eller må du haike? 

Herregud,så at daten har vært allerede. Hvordan gikk det TS?

Endret av Skogsalv
AnonymBruker
Skrevet

Golddigger alert..

Anonymkode: e175f...452

• Liker 1
Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Golddigger alert..

Anonymkode: e175f...452

I så tilfelle,så kan det gå begge veier...innbyr til mulig overnatting virker det som. Sånn oppurtonistisk sett 🙃 Gold diggere pleier å ha råd til kollektiv transport i oppsparte midler,dersom en ny gylden mulighet er på horisonten. Gjør de ikke? 

AnonymBruker
Skrevet

For å gå på date må du ha penger. Delvis for å komme deg ut av evt uønskede situasjoner, delvis for å bevare selvrespekten. Du betaler toget ditt selv, pusher han på deg penger tilbake for tog er det ok å ta i mot. Du tilbyr deg og betale halve vin/sushi. Og du reiser hjem igjen/sover på hotell etc i utgangspunktet, så kan du heller ombestemme deg om han er veldig ok. Håper ikke dere skal møtes hjemme hos han! 

Anonymkode: 60bc3...369

• Liker 1
Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For å gå på date må du ha penger. Delvis for å komme deg ut av evt uønskede situasjoner, delvis for å bevare selvrespekten. Du betaler toget ditt selv, pusher han på deg penger tilbake for tog er det ok å ta i mot. Du tilbyr deg og betale halve vin/sushi. Og du reiser hjem igjen/sover på hotell etc i utgangspunktet, så kan du heller ombestemme deg om han er veldig ok. Håper ikke dere skal møtes hjemme hos han! 

Anonymkode: 60bc3...369

Ja ,ikke sant. Og hva er greia med at JENTA skal kjøre langveis til en fremmed mann for et første møte ,uten mulighet til retrett ? 🤪

Dengang jeg var på typ tinder et par måneder, var det en" frier " fra Vestlandet ( jeg bor på Østlandet) som ville treffes .Han ville kjøre bortover og legge seg inn på hotell,og vi kunne treffes ute i allmennheten.  Det er riktig måte å gjøre det på ❤ Det skjedde ikke da ! Det viste seg at ekskona delte bolig med han på ubestemt tid,til hun skulle finne seg noe nytt 🤣😆

Endret av Skogsalv
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2021 den 1.57):

Men jeg har ikke lappen så jeg skal ta tog.. og han sa han kunne betale

Spesifiserte han ikke hva han skulle betale? 🤔 Er det derfor du spør her? Er det på restaurant eller hjemme hos han? Jeg ville nå ihvertfall hatt med penger til begge deler og ikke bedt om penger til noen av delene. Virker kjipt å be om penger til togbilletten ihvertfall! Og potensielt farlig å ikke ha penger til å komme deg hjem selv med!!

Anonymkode: b0635...64b

AnonymBruker
Skrevet

Tenk om en mann hadde troppet opp på date og best om refusjon for reiseutgifter 😂

Anonymkode: 5e8a6...9ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...