AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #1 Skrevet 17. juli 2021 Hei. Noen andre som opplever/opplevd forskjellsbehandling fra egne foreldre? Mine foreldre har vært så kalde og strenge med meg når jeg var liten. Aldri følt meg trygg, aldri fikk jeg støtte, eller hjelp med lekser. Moren min pleide også å slå meg, når hun var veldig sint på meg. Hun har klemt meg en gang, og det var da jeg ble operert. Jeg er voksen nå, og har min egen familie, så det går bra nå da. Og så er de helt annerledes med min 14 år gamle lillesøster. De klemmer henne, kysser, gir masse komplimenter, rydder på rommet hennes, mens hun ser på Netflix. Mens jeg måtte vaske hele huset vårt når jeg var liten, og det var aldri bra nok for de uansett.😅 Jeg får liksom sjokk av dette. Anonymkode: dccf9...d9a
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #2 Skrevet 17. juli 2021 Her ville jeg bare ha tenkt at det er bra for lillesøsteren din at foreldrene dine har forandret seg. Også ville jeg ha hatt så lite kontakt med de som mulig. Anonymkode: 3573d...5b0 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #3 Skrevet 17. juli 2021 Ts. Var på besøk hos dem forrige uke, faren var litt sur på søsteren og de diskuterte noe. Han var så rolig og kjærlig med henne, selv om han var sur på henne. Så sier jeg: Jøss, hadde dere vært sånn med meg også, hadde jeg kanskje ikke hatt angst nå. Så snur han mot meg og sier: hun er liten.😅 Anonymkode: dccf9...d9a
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #4 Skrevet 17. juli 2021 Var du en krevende unge? Anonymkode: 1c39d...7b0
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #5 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her ville jeg bare ha tenkt at det er bra for lillesøsteren din at foreldrene dine har forandret seg. Også ville jeg ha hatt så lite kontakt med de som mulig. Anonymkode: 3573d...5b0 Enig. Jeg er utrolig glad at de er snille med henne, og jeg er kjempe glad i henne. Men ble der og da litt trist. Anonymkode: dccf9...d9a 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #6 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var du en krevende unge? Anonymkode: 1c39d...7b0 Absolutt ikke. Jeg var 7-8 år da jeg vasket hele huset og passet på søskene mine. De var sånn med broren min også, ikke bare meg. Anonymkode: dccf9...d9a
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #7 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Absolutt ikke. Jeg var 7-8 år da jeg vasket hele huset og passet på søskene mine. De var sånn med broren min også, ikke bare meg. Anonymkode: dccf9...d9a Jøss, det høres ut som litt av noen foreldre.... 😮 Bra du har klart deg bra i livet, TS Anonymkode: 9657d...2a5 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #8 Skrevet 17. juli 2021 Kanskje foreldrene dine ar unge da de fikk deg, og har utviklet seg til det bedre med tiden? Ellers så er det sånn at barn behandles forskjellig etter personlighet de allerede har ved fødsel og ikke selv kan gjøre noe med. Anonymkode: 94568...469 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #9 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje foreldrene dine ar unge da de fikk deg, og har utviklet seg til det bedre med tiden? Ellers så er det sånn at barn behandles forskjellig etter personlighet de allerede har ved fødsel og ikke selv kan gjøre noe med. Anonymkode: 94568...469 De var ikke så veldig unge, men foreldrene kranglet mye, kanskje det sier noe.. vet ikke jeg. Anonymkode: dccf9...d9a
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #10 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje foreldrene dine ar unge da de fikk deg, og har utviklet seg til det bedre med tiden? Ellers så er det sånn at barn behandles forskjellig etter personlighet de allerede har ved fødsel og ikke selv kan gjøre noe med. Anonymkode: 94568...469 En får jo ikke barn for at den eldste skal bli hushjelp Anonymkode: 2e304...053
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #11 Skrevet 17. juli 2021 Ofte får det eldste barnet den verste utgaven av sine foreldre. Anonymkode: 1caf7...d5d 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #12 Skrevet 17. juli 2021 Just now, AnonymBruker said: De var ikke så veldig unge, men foreldrene kranglet mye, kanskje det sier noe.. vet ikke jeg. Anonymkode: dccf9...d9a Dersom du ble utsatt for omsorgssvikt/vold er det liten sjans for at ikke småsøsken opplever det samme. Anonymkode: 94568...469
Aureka Skrevet 17. juli 2021 #13 Skrevet 17. juli 2021 Trist når foreldre ikke kan se at de har gjort feil. Her kunne de sagt noe om at de skulle ønske de hadde vært annerledes når du var barn. Har du tatt opp med dem at du opplevde å få lite kjærlighet som barn? Nevnt dette med klemmer?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #14 Skrevet 17. juli 2021 Aureka skrev (Akkurat nå): Trist når foreldre ikke kan se at de har gjort feil. Her kunne de sagt noe om at de skulle ønske de hadde vært annerledes når du var barn. Har du tatt opp med dem at du opplevde å få lite kjærlighet som barn? Nevnt dette med klemmer? Jeg har snakket om det med min mor. Hun sier bare at det var vanskelig tid, osv. jeg sier at jeg føler at jeg har hatt et tøft barndom, siden hun og pappa pleide å slå meg, de var så kontrollerende og strenge. At det er vanskelig for meg å klemme de, når jeg kommer på besøk, siden det se uvant for meg å klemme dem. Hun skyver bort tema, og sier at de er uansett glad i alle oss, og gjort alt for oss. Og så ber hun meg å ikke nevne dette til faren, da han kommer til å bli «lei seg». Anonymkode: dccf9...d9a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå