zemer Skrevet 17. juli 2021 #1 Skrevet 17. juli 2021 Så har sykehusene plutselig fått bedre kapasitet? Vi stengte jo ned sist for at ikke sykehusene skulle bli overfylt. Dette henger ikke helt sammen for meg. 5
rosemarin Skrevet 18. juli 2021 #2 Skrevet 18. juli 2021 zemer skrev (5 timer siden): Så har sykehusene plutselig fått bedre kapasitet? Vi stengte jo ned sist for at ikke sykehusene skulle bli overfylt. Dette henger ikke helt sammen for meg. Fordi de fleste er vaksinert og dermed er den ikke så farlig? (De vaksinerte blir ikke smittet eller iallefsll ikke alvorlig syke) 15
mordi Skrevet 18. juli 2021 #3 Skrevet 18. juli 2021 (endret) rosemarin skrev (11 minutter siden): Fordi de fleste er vaksinert og dermed er den ikke så farlig? (De vaksinerte blir ikke smittet eller iallefsll ikke alvorlig syke) Problemet er visst det oppstår en variant som faktisk blir STYRKET av antistoffene. Dette er ikke en teori. Det har allerede skjedd med dengufebervaksinen. Vaksinen gjorde sykdommen verre på grunn av ADE. Endret 18. juli 2021 av mordi 3
rosemarin Skrevet 18. juli 2021 #4 Skrevet 18. juli 2021 mordi skrev (2 minutter siden): Problemet er visst det oppstår en variant som faktisk blir STYRKET av antistoffene. Dette er ikke en teori. Det har allerede skjedd med dengufebervaksinen. Vaksinen gjorde sykdommen verre på grunn av ADE. «Det er et problem hvis det oppstår». At det har skjedd med en annen vaksine/sykdom betyr ikke at det samme vil skje nå. Det er mye som er farlig «hvis» det skjer. Og det i seg selv er ingen grunn til å stenge, som dette innlegget handlet om 8
zemer Skrevet 18. juli 2021 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2021 rosemarin skrev (2 timer siden): Fordi de fleste er vaksinert og dermed er den ikke så farlig? (De vaksinerte blir ikke smittet eller iallefsll ikke alvorlig syke) Er flere fullvaksinerte innlagt I Spania nå, også en I respirator. 3
Archer Skrevet 18. juli 2021 #6 Skrevet 18. juli 2021 zemer skrev (4 minutter siden): Er flere fullvaksinerte innlagt I Spania nå, også en I respirator. 47 miljoner mennesker i spania og én i respirator? Hysteri much?👀💩 13
zemer Skrevet 18. juli 2021 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2021 Archer skrev (2 minutter siden): 47 miljoner mennesker i spania og én i respirator? Hysteri much?👀💩 Flere innlagte hvor mange sa de ikke. Men, de sier jo hele tiden at en ikke blir så syk når en er vaksinert. 2
rosemarin Skrevet 18. juli 2021 #8 Skrevet 18. juli 2021 zemer skrev (5 minutter siden): Flere innlagte hvor mange sa de ikke. Men, de sier jo hele tiden at en ikke blir så syk når en er vaksinert. De fleste gjør jo ikke det. Men statistisk sett, når nesten alle er vaksinert så vil jo noen få bli det. 7
MorTil2 Skrevet 18. juli 2021 #9 Skrevet 18. juli 2021 rosemarin skrev (8 minutter siden): De fleste gjør jo ikke det. Men statistisk sett, når nesten alle er vaksinert så vil jo noen få bli det. Utrolig hvordan det alltid finnes formildende omstendigheter når det gjelder vaksinen. Hver dag har min lokal avis oppdatering på hvor mange som er smittet i landet, hvor mange som er smittet i Oslo (merkelig nok er dette fortsatt mer interessant enn hvor mange andre steder i landet), og hvor mange som er innlagt. Ikke en gang har de differensiert og skilt mellom hvor mange som er smittet og vaksinert, hvor mange som er smittet og ikke vaksinert. Jeg tenker det kunne være av allmenn interesse å vite det, nå som de snakker om at unge, friske helt ned til 16 år skal få tilbudet. 10
zemer Skrevet 18. juli 2021 Forfatter #10 Skrevet 18. juli 2021 MorTil2 skrev (10 minutter siden): Utrolig hvordan det alltid finnes formildende omstendigheter når det gjelder vaksinen. Hver dag har min lokal avis oppdatering på hvor mange som er smittet i landet, hvor mange som er smittet i Oslo (merkelig nok er dette fortsatt mer interessant enn hvor mange andre steder i landet), og hvor mange som er innlagt. Ikke en gang har de differensiert og skilt mellom hvor mange som er smittet og vaksinert, hvor mange som er smittet og ikke vaksinert. Jeg tenker det kunne være av allmenn interesse å vite det, nå som de snakker om at unge, friske helt ned til 16 år skal få tilbudet. Selvsagt bør det være en allmenn interesse! 4
Gjest Sitronmelisse Skrevet 18. juli 2021 #11 Skrevet 18. juli 2021 MorTil2 skrev (42 minutter siden): Utrolig hvordan det alltid finnes formildende omstendigheter når det gjelder vaksinen. Hver dag har min lokal avis oppdatering på hvor mange som er smittet i landet, hvor mange som er smittet i Oslo (merkelig nok er dette fortsatt mer interessant enn hvor mange andre steder i landet), og hvor mange som er innlagt. Ikke en gang har de differensiert og skilt mellom hvor mange som er smittet og vaksinert, hvor mange som er smittet og ikke vaksinert. Jeg tenker det kunne være av allmenn interesse å vite det, nå som de snakker om at unge, friske helt ned til 16 år skal få tilbudet. Ja. Nå er det på tide det kommer fram statistikk over 1) Hvor mange som er smittet og vaksinert, 2) Hvor mange som er smittet og har gjennomgått covid-19 tidligere (reinfeksjon) og 3) Hvor mange som er smittet og ikke vaksinert. Tallene som kommer inn fra rundt omkring i verden viser at reinfeksjon blant de som har gjennomgått covid-19 er svært lav, også av Delta, mens uvaksinerte og nå også i økende grad vaksinerte blir smittet (med Delta). Så kan man også sammenligne i hvilken grad de smittede blir syke (mild-tung).
Hedy Lamarr Skrevet 18. juli 2021 #12 Skrevet 18. juli 2021 Det er: «a pandemic of the unvaccinated," the head of the Centers for Disease Control and Prevention said Friday.» "Unvaccinated Americans account for virtually all recent COVID-19 hospitalizations and deaths," said Jeff Zients, the White House COVID-19 response coordinator. Officials said that low (vaccination) rate has created environments where the virus can spread relatively unimpeded, and they urged unvaccinated Americans to seek a shot as soon as possible. Her er min kilde, men dette skrev de fleste engelskspråklige aviser/nyhets-nettsteder om i går. Rart at dere ikke har fått det med dere. 3
enkefru Skrevet 18. juli 2021 #13 Skrevet 18. juli 2021 «Nå kommer deltavarianten»? Den har da kommet, og det for lengst… 🙄 2
MorTil2 Skrevet 18. juli 2021 #14 Skrevet 18. juli 2021 Hedy Lamarr skrev (43 minutter siden): Det er: «a pandemic of the unvaccinated," the head of the Centers for Disease Control and Prevention said Friday.» "Unvaccinated Americans account for virtually all recent COVID-19 hospitalizations and deaths," said Jeff Zients, the White House COVID-19 response coordinator. Officials said that low (vaccination) rate has created environments where the virus can spread relatively unimpeded, and they urged unvaccinated Americans to seek a shot as soon as possible. Her er min kilde, men dette skrev de fleste engelskspråklige aviser/nyhets-nettsteder om i går. Rart at dere ikke har fått det med dere. Hva får deg til å tro at ingen har fått dette med seg? Det er vel ganske selvinnlysende at uvaksinerte har større sjanse for å smittes og dermed bli innlagt enn vaksinerte. Problemstillingen er uansett, at man ikke har tilstrekkelig kunnskap og erfaring med nye varianter, til å vite i hvilken grad f eks Delta varianten evner å bryte igjennom "skjoldet" som vaksinen er ment å gi vaksinerte (virus breakthrough). Slik det er nå, så får man en klapp på skulderen for å si ja takk til vaksinen, etterfulgt av fripass til reising, større arrangementer, og, i enkelte land, hverdagslige goder som restaurantbesøk, kjøpesentre osv. Slike goder bygger opp under en naiv tiltro til at et par stikk, og du kan glemme alle smittevernstiltak. Jeg tror, og siden du er veldig opptatt av kilder, understreker jeg at dette er noen jeg TROR (altså min personlige mening), at dette vil medføre en stille spredning av smitte, som, i første omgang, de uvaksinerte vil få skylden for. Om man helt tydelig, i den daglige oppdateringen av smittede, hadde vist om det var vaksinerte eller ikke vaksinerte som ble smittet, ville det vært en vekker for også vaksinerte, at de ikke er 100% trygg fordi om de har fått fripass. 7
Gjest Sitronmelisse Skrevet 18. juli 2021 #15 Skrevet 18. juli 2021 MorTil2 skrev (1 minutt siden): Slik det er nå, så får man en klapp på skulderen for å si ja takk til vaksinen, etterfulgt av fripass til reising, større arrangementer, og, i enkelte land, hverdagslige goder som restaurantbesøk, kjøpesentre osv. Slike goder bygger opp under en naiv tiltro til at et par stikk, og du kan glemme alle smittevernstiltak. Jeg tror, og siden du er veldig opptatt av kilder, understreker jeg at dette er noen jeg TROR (altså min personlige mening), at dette vil medføre en stille spredning av smitte, som, i første omgang, de uvaksinerte vil få skylden for. Om man helt tydelig, i den daglige oppdateringen av smittede, hadde vist om det var vaksinerte eller ikke vaksinerte som ble smittet, ville det vært en vekker for også vaksinerte, at de ikke er 100% trygg fordi om de har fått fripass. Fullstendig enig med deg. FHI er nødt til å omdefinere hva som ligger i "Fullvaksinert". To stikk er ikke nok! Delta (og Gud vet hvilke andre varianter) kan fortsette å smitte vaksinerte som er vaksinert med de nåværende ineffektive vaksinene. Den beste beskyttelsen er, etter vaksinasjonen, å gjennomgå en covid-19 infeksjon. Antistoffene etter en naturlig mild Covid-19 infeksjon varer i minst ett år og beskytter også mot Deltavarianten! https://www.ds.se/om-oss/press2#/pressreleases/antikroppar-efter-mild-covid-19-haaller-i-minst-ett-aar-och-binder-ocksaa-den-nya-delta-varianten-3116980
brainstorm Skrevet 18. juli 2021 #16 Skrevet 18. juli 2021 21 hours ago, zemer said: Så har sykehusene plutselig fått bedre kapasitet? Vi stengte jo ned sist for at ikke sykehusene skulle bli overfylt. Dette henger ikke helt sammen for meg. De ser det nok an litt siden vi har relativt god kontroll med våre 17 innlagte. 1
Anbefalte innlegg