AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #1 Skrevet 17. juli 2021 En trivelig fyr jeg datet kontakter meg ca under 1 gang i mnd for å låne penger frem til lønna kommer. Jeg er laget av marsmellow og annet søtt og litt idioti og greier ikke si nei. Gamle flammer skylder meg nå sammenlagt 1500 kr. Jeg er overhodet ikke rik. Har et barn og nok av regninger. Han ene kontakta meg og takka for at nå kunne han dra ut og være sosial siden jeg sponsa det. Han betaler meg tilbake så det er jo greit. Men jeg blir samtidig irritert. Tenkte liksom han skulle kjøpe mat eller noe. De er begge voksne menn. Over 40 og eldre enn meg. 🤦♀️ Anonymkode: 9c23a...f24
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #2 Skrevet 17. juli 2021 Du sier "Jeg vil ikke låne deg penger", og så respekterer du grensene dine, deg selv, barnet du forsørger, og lar være låne ut penger. Anonymkode: a1934...2c9 22
MapleSirup Skrevet 17. juli 2021 #3 Skrevet 17. juli 2021 Seriøst? Hva med «jeg kan dessverre ikke. Jeg trenger pengene selv»? 14
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #4 Skrevet 17. juli 2021 Ja seriøst. Fordi jeg har "mye", og om noen jeg kjenner sitter helt blakk nå gjør det sykt vondt. Tenker at de ikke kan kjøpe mat og sånt. Jeg blir så lei meg. Anonymkode: 9c23a...f24 1
MapleSirup Skrevet 17. juli 2021 #5 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja seriøst. Fordi jeg har "mye", og om noen jeg kjenner sitter helt blakk nå gjør det sykt vondt. Tenker at de ikke kan kjøpe mat og sånt. Jeg blir så lei meg. Anonymkode: 9c23a...f24 De er 40. De får lære seg budsjett. 11
Nicathv Skrevet 17. juli 2021 #6 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja seriøst. Fordi jeg har "mye", og om noen jeg kjenner sitter helt blakk nå gjør det sykt vondt. Tenker at de ikke kan kjøpe mat og sånt. Jeg blir så lei meg. Anonymkode: 9c23a...f24 Det er ingen som sulter i Norge. Har man ikke penger til mat søker man nødhjelp av NAV. Du er ikke NAV. Det er ikke ditt ansvar. 9
GammelKaktus Skrevet 17. juli 2021 #7 Skrevet 17. juli 2021 Man kommer langt med et "nei". Du har først og fremst et ansvar for deg og ditt barn, ikke mannfolk som ikke har orden i sakene sine. Hvis det er slike mannfolk du treffer på så tror jeg at jeg ville revurdert hele datingen om jeg var deg. 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #8 Skrevet 17. juli 2021 Si "nei, du maser jo om penger hver mnd. Hva med å spare?" "Slutt med røyk snus". Anonymkode: 89e7f...738 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #9 Skrevet 17. juli 2021 FrøkenMånestråle skrev (3 minutter siden): Man kommer langt med et "nei". Du har først og fremst et ansvar for deg og ditt barn, ikke mannfolk som ikke har orden i sakene sine. Hvis det er slike mannfolk du treffer på så tror jeg at jeg ville revurdert hele datingen om jeg var deg. Et simpelt nei greier jeg ikke. Men jeg må jo si ifra. Jeg kan ikke holde på sånn... Anonymkode: 9c23a...f24
Lorieen Skrevet 17. juli 2021 #10 Skrevet 17. juli 2021 «Beklager, men det har jeg dessverre ikke mulighet til.» 5
GammelKaktus Skrevet 17. juli 2021 #11 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Et simpelt nei greier jeg ikke. Men jeg må jo si ifra. Jeg kan ikke holde på sånn... Anonymkode: 9c23a...f24 Hvorfor greier du ikke det? Det er ikke vanskelig når du først er i gang men du må jo begynne. Bruk barnet ditt som unnskyldning hvis du ikke klarer å være direkte, "sorry trenger pengene selv for mini ønsker/trenger gaming pc/sykkel/dans/fotballturkursgreier/sokker/pokemon kort et eller annet. 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #12 Skrevet 17. juli 2021 Lorieen skrev (Akkurat nå): «Beklager, men det har jeg dessverre ikke mulighet til.» Den var fin. Anonymkode: 9c23a...f24 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #13 Skrevet 18. juli 2021 Lorieen skrev (3 timer siden): «Beklager, men det har jeg dessverre ikke mulighet til.» En bekjent spurte meg om å låne penger, det var visstnok til mat etc - fordi vedkommende hadde kjøpt seg bil. Jeg svarte nøyaktig det du skriver her. Jeg måtte riktignok gå noen runder med meg selv, tenkte over hva slags relasjon jeg ønsker å ha til vedkommende fremover etc. Trolig ønsker vedkommende en nærere relasjon enn det jeg ønsker. Vi er nok svært ulike, aldri i verden om jeg hadde kjøpt meg bil om jeg ikke hadde til brød og melk den neste måneden… prioriteringer… TS - høres ut som du blir utnyttet. Du skal tåle å tape disse pengene om du låner dem bort. Har du råd til ikke å få pengene tilbake? Og, det å «sponse» overforbruk/kos høres virkelig ikke greit ut! Anonymkode: 5d912...4b5 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #14 Skrevet 18. juli 2021 «Dessverre, jeg fikk noen uventede utgifter denne måneden, så jeg har ikke så mye til overs». Hvis de spør hva utgiftene var kan du svare tannlege, reparasjon av et eller annet (bil/vaskemaskin/varmepumpe/varmtvannsbereder osv) eller at barnet plutselig har vokst fra et eller annet og trengte nytt. Anonymkode: ed66c...1d6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #15 Skrevet 18. juli 2021 Hva med å bli voksen og begynne å ta litt ansvar for dem du faktisk har ansvar for? Nemlig deg og barnet ditt? «Greier ikke å si nei» er selvsagt ingen unnskyldning, bare stå foran speilet og øv deg på å si «nei» noen ganger. Anonymkode: 0f72e...b45 4
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 18. juli 2021 #16 Skrevet 18. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): En trivelig fyr jeg datet kontakter meg ca under 1 gang i mnd for å låne penger frem til lønna kommer. Jeg er laget av marsmellow og annet søtt og litt idioti og greier ikke si nei. Gamle flammer skylder meg nå sammenlagt 1500 kr. Jeg er overhodet ikke rik. Har et barn og nok av regninger. Han ene kontakta meg og takka for at nå kunne han dra ut og være sosial siden jeg sponsa det. Han betaler meg tilbake så det er jo greit. Men jeg blir samtidig irritert. Tenkte liksom han skulle kjøpe mat eller noe. De er begge voksne menn. Over 40 og eldre enn meg. 🤦♀️ Anonymkode: 9c23a...f24 si "sorry, tenkte å spørre deg om det samme...."
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #17 Skrevet 18. juli 2021 Bare si «nei, det kan jeg dessverre ikke» Ikke unnskyld deg med at du har utgifter til ditt og datt, det har de ikke noe med. Du bestemmer over dine penger. Anonymkode: ad422...6b3 9
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #18 Skrevet 18. juli 2021 Har familiemedlemmer som støtt skal låne eller ber om penger ( som i å få ) Jeg er alenemor og har egentlig nok med meg selv. Har begynt å si nei. Fungerer som bare det. Anonymkode: be91b...29a 3
Gnå Skrevet 19. juli 2021 #19 Skrevet 19. juli 2021 Du har jo allerede fått noen gode tips. Men hva med å si noe som at det kanskje ikke er så lurt å låne mer nå, før han har vist at han kan betale tilbake? Noe med at det er en lei situasjon som du ikke vil sette ham i?
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2021 #20 Skrevet 19. juli 2021 Jeg synes det er vondt at han har det sånn. Derfor hjelper jeg. Men det er vondt å bli minnet på nytt hver måned og. Skulle ønske han vil ta tak i livet og ikke lene seg på en han knapt kjenner for økonomisk hjelp. Jeg må si nei neste gang, eller bare si ifra nå. Han er en dreven fyr som kan jobbe. Han bare gjør det ikke nå. Anonymkode: 9c23a...f24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå