Gå til innhold

Noen her som har fått kjæreste over nett og blitt forvillet inn i et mareritt? Kjærlighetssvindel, vold, nettovergrep, narkotikasmugling..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man hører historier om mennesker som treffer en person på nett og inngår et forhold, hvor de blir lurt av en person de egentlig ikke vet hvem er. Noen har blitt utsatt for kjærlighetssvindel, andre for digital vold eller nettovergrep, og noen har blitt ribbet for opp til flere millioner kroner. Noen har også reist til andre land for å skulle treffe en kjæreste, og så helt uskyldig blitt dratt inn i en narkotikasak og endt opp i fengsel. 

Er det noen her som har blitt kjæreste med en person over nett, og blitt utsatt for noe av dette? Hva enn, men at historien endte i et mareritt? Enten det er økonomisk utnyttelse, narkotikasmugling eller ulike former for vold og emosjonelt misbruk?

Anonymkode: dd72e...37d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man er ikke særlig klok om man blir «kjæreste» med en man aldri har møtt for og gir ut personlig informasjon osv

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (Akkurat nå):

Man er ikke særlig klok om man blir «kjæreste» med en man aldri har møtt for og gir ut personlig informasjon osv

Ikke vær for sikker. Det kan skje hvem som helst. Mennesker med manipulative, og psykopatiske, trekk vet akkurat hvordan de skal hekte et menneske på kroken. De vet akkurat hva de skal si og hvordan de skal lure ofrene sine.

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke vær for sikker. Det kan skje hvem som helst. Mennesker med manipulative, og psykopatiske, trekk vet akkurat hvordan de skal hekte et menneske på kroken. De vet akkurat hva de skal si og hvordan de skal lure ofrene sine.

Nei det skjer ikke hvem som helst. Det skjer folk som blir «sammen» med en de aldri har møtt og dermed ikke kjenner. Håper de fleste forstår at man IKKE kjenner folk på ekte via nett. Disse ofrene er vel naive og lettlurte

man ber jo om det hvis man gir penger eller personlig info til en man ikke har møtt før

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (1 minutt siden):

Nei det skjer ikke hvem som helst. Det skjer folk som blir «sammen» med en de aldri har møtt og dermed ikke kjenner. Håper de fleste forstår at man IKKE kjenner folk på ekte via nett. Disse ofrene er vel naive og lettlurte

man ber jo om det hvis man gir penger eller personlig info til en man ikke har møtt før

Slutt med victimblaming. 

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk bakgrunnen til vedkommende før en involverer seg i en ny partner. 
Råd fra en politimann en gang i tiden 

Anonymkode: d61df...471

• Liker 8
Skrevet (endret)

..

Endret av Charlie Amberson
Skrevet

Nei, så lettlurt er jeg ikke.

• Liker 6
Skrevet
Milky skrev (11 minutter siden):

Enig. Det skjer virkelig IKKE hvem som helst! Det kunne IKKE skjedd meg. Helt enkelt.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
MapleSirup skrev (1 minutt siden):

Enig. Det skjer virkelig IKKE hvem som helst! Det kunne IKKE skjedd meg. Helt enkelt.

Jo, det kan skje hvem som helst. Hvem som helst kan bli fanget i garnet av en psykopat. Det sier til og med jurister og politiet. Sånne personer tiltrekker seg ofte de som er ekstra sårbare, men hvem som helst kan også falle for det. Det er en farlig tanke å tenke "det skjer ikke meg", men kanskje det er mer behagelig for folk å tenke slik, for da tar de ikke innover seg at fare faktisk kan skje. Lettere å tenke at andre er "dumme" og "det skjer ikke meg" enn å ta innover seg at man aldri kan være trygg.

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, det kan skje hvem som helst. Hvem som helst kan bli fanget i garnet av en psykopat. Det sier til og med jurister og politiet. Sånne personer tiltrekker seg ofte de som er ekstra sårbare, men hvem som helst kan også falle for det. Det er en farlig tanke å tenke "det skjer ikke meg", men kanskje det er mer behagelig for folk å tenke slik, for da tar de ikke innover seg at fare faktisk kan skje. Lettere å tenke at andre er "dumme" og "det skjer ikke meg" enn å ta innover seg at man aldri kan være trygg.

Nei, ærlig talt! For en fornærmelse!! Jeg tar fullstendig avstand til at jeg skulle la meg manipulere av en «kjekkas» på Internett. 
Trygg er man med vettet i behold.

Du må gjerne føle at du er i risikogruppen. Jeg er definitivt ikke det!

• Liker 23
Skrevet

Nope. Kjenner ingen. Men man kan  bli betatt, smigret av noen over nett, gjerne om man har hatt daglig kontakt over tid. Sett hverandre på videochat.

Men at man er kjærester. Nei, du. Man må møtes IRL. 

Mennesker som går på kroken sliter ofte med lav selvfølelse, selvtillit. De er ikke helt i "vater" og tar til seg alt av oppmerksomhet og sluker det rått. 

Det er trist. Mange er utsultet på kjærlighet og naive. Uerfarne. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
MapleSirup skrev (7 minutter siden):

Nei, ærlig talt! For en fornærmelse!! Jeg tar fullstendig avstand til at jeg skulle la meg manipulere av en «kjekkas» på Internett. 
Trygg er man med vettet i behold.

Du må gjerne føle at du er i risikogruppen. Jeg er definitivt ikke det!

Du er klar over at disse personene bruker de samme manipulative teknikkene som psykopater man møter fysisk? Det som skjer er akkurat det samme. Alle kan finne en kjæreste og så bli offer for vold, overgrep eller økonomisk ruin. Det er ikke offerets skyld, uansett, men den som utsetter andre for slike ting. De vet dessverre akkurat hva de skal si eller gjøre for å lokke akkurat deg eller meg på kroken. Det er det de er mestre i og det er derfor folk faller for disse personene.

• Liker 11
Skrevet
MapleSirup skrev (16 minutter siden):

Enhver idiot vet at man ikke skal stole på NOEN man treffer på nettet, eller dele sensitiv info. Det lærte jeg allerede på barneskolen, og jeg er snart 40!

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er klar over at disse personene bruker de samme manipulative teknikkene som psykopater man møter fysisk? Det som skjer er akkurat det samme. Alle kan finne en kjæreste og så bli offer for vold, overgrep eller økonomisk ruin. Det er ikke offerets skyld, uansett, men den som utsetter andre for slike ting. De vet dessverre akkurat hva de skal si eller gjøre for å lokke akkurat deg eller meg på kroken. Det er det de er mestre i og det er derfor folk faller for disse personene.

Ja, jeg unngår de også. Men det var ikke temaet her. Vi er forskjellige, vi har ulik bakgrunn, erfaring og intuisjon. Vi gjør grunnarbeider på forskjellige nivåer.

Tror du den samme politidamen som sier ar «vær forsiktig, dette kan skje alle» også tenker st det kn skje henne selv?? Nei! 

Jeg faller ikke for sånn «sjarmører». Aldri gjort og kommer aldri til å skje.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det kan IKKE skje hvem som helst. Om du lar deg lure av noen du møter på nett, er du rett og slett litt kort i topplokket.

• Liker 9
Skrevet
Lorieen skrev (Akkurat nå):

Enhver idiot vet at man ikke skal stole på NOEN man treffer på nettet, eller dele sensitiv info. Det lærte jeg allerede på barneskolen, og jeg er snart 40!

Ja, seriøst. Jeg er 48 år og skal bli belært om at dette kan skje meg…. Øh. Nei.🙄

• Liker 3
Skrevet
MapleSirup skrev (Akkurat nå):

Ja, seriøst. Jeg er 48 år og skal bli belært om at dette kan skje meg…. Øh. Nei.🙄

Hvis man er så stumpe stokke dum at man biter på sånt, så fortjener man nesten å bli svindla. Sorry ass, men da har man faen ikke vært mye våken!

• Liker 5
Skrevet
Lorieen skrev (Akkurat nå):

Hvis man er så stumpe stokke dum at man biter på sånt, så fortjener man nesten å bli svindla. Sorry ass, men da har man faen ikke vært mye våken!

Jeg vil ihvertfall ikke ha det på meg at jeg er i den samme kategorien uansett hva man kaller dem. Men jeg vil nå ikke klandre ofrene direkte, selv om jeg så absolutt tenker at det hadde vært enkelt å unngå……

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Lorieen skrev (1 minutt siden):

Så utrolig stygt sagt. Jeg sier til deg også - slutt med victimblaming.

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...