Gå til innhold

Voksne familiemedlemmer som ikke svarer i felles gruppe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi opprettet en felles familiegruppe for ca 1 år siden, har 4 søsken og det er korselig å ha kontakt nå i voksen alder. Jeg har alltid vært en pådriver for å holde julebord, sommerfest osv. for oss søsken. står alltid for kaker og arrangering. Alle har syntes det har vært hyggelig med engasjementet jeg har tatt, de har vært med på å bestemme samt regelmessig svart og sendt materiale i denne gruppen inntil for ca 3 mnd siden, nå virker det som om det er full stopp og jeg forstår ikke grunnen. Har forsøkt å sende ting som å spørre hvordan det går osv. men meldingene blir bare lest men ikke besvart... Alle søsken har gitt utrykk for at det er hyggelig når sånne ting arrangeres, og det er som regel god stemning, men nå er det akkurat som om jeg blir utfryst uten at jeg forstår hvorfor...Jeg har forsøkt å spørre om jeg har gjort noe galt men ingen gir utrykk for dette... Hva skjer liksom?

Anonymkode: 02025...486

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er blitt litt mye?

• Liker 9
Skrevet

Kanskje folk er opptatt i ferien og synes det blir litt voldsomt. Er selv dritdårlig på å svare på meldinger, kan gå flere dager uten at jeg tenker over det. Og er ikke for å være slem

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (10 minutter siden):

Kanskje folk er opptatt i ferien og synes det blir litt voldsomt. Er selv dritdårlig på å svare på meldinger, kan gå flere dager uten at jeg tenker over det. Og er ikke for å være slem

Ts her. joda ser jo den, hva er medisinen liksom? Slutte å ta initiativ på en mnd el to kanskje, og se an... forstår jo at folk kanskje har nok med seg selv men har alltid vært god stemning og åpenhet for alt i gruppa som plutselig sluttet brått, bare litt trist at det er sånn..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er den som ikke er flink til å svare på gruppemelding. Det er ikke for å være gledesdreper eller uhyggelig mot noen. Synes mange ganger er det slitsomt og ha ikke humør til å følge med på alt. Ellers engasjementet er bra.

Anonymkode: 25d95...e9f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når en leser en mld kan en svare ja.. ufint å ikke svare! 
mer så ynkelig når noen prøver fase ut for å redusere aktiviteten på gruppa. Da kan de heller si at det blir litt mye etc. kan du snakke med er av søskenene dine om de synes det blir for mye? 

Anonymkode: 5cedb...a47

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Når en leser en mld kan en svare ja.. ufint å ikke svare! 
mer så ynkelig når noen prøver fase ut for å redusere aktiviteten på gruppa. Da kan de heller si at det blir litt mye etc. kan du snakke med er av søskenene dine om de synes det blir for mye? 

Anonymkode: 5cedb...a47

Ts her, har forsøkt dette med en i familien, men fikk bare til svar at "jeg svarer jo innimellom", begynner å bli så jævelig lei å bake kaker osv. når jeg aldri får en leiv tilbake... Får vel kanskje bare pause hele dritten for å se om de andre savner jobben en gjør. Har jo pleid å være en hyggelig tone hele tiden, men plutselig stopp..

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte sender du meldinger ? 
Jeg tror de har gått lei .

Sånne grupper er ok når det er noe som er midlertidig 

Anonymkode: 4ad86...285

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor ofte sender du meldinger ? 
Jeg tror de har gått lei .

Sånne grupper er ok når det er noe som er midlertidig 

Anonymkode: 4ad86...285

Ok info og ta med seg ja, de har vel bare gått lei. Får som sagt bare pause hele opplegget. Er på en måte litt skuffende også når det har vært så god tone og alle har "vært med" delt bilder osv, og nå er det full stopp...

AnonymBruker
Skrevet

Dersom gruppen eksisterer kun av ditt engasjement, sier det kanskje litt seg selv at andre mister litt av gløden for å være med på det. Skjønner at det er leit men slike gruppeting kan føles litt påtvungent om en er veldig på-på-på mens de andre kunne klart seg godt uten og ikke tenker så mye på det. 

Sånn martyraktig «er så lei av å bake kake og aldri få noe tilbake..» er litt typisk for noen typer mennesker. De skaper mye fuss i livet til andre. For sin egen grunn, men mener det er for andres glede. Men andre har ikke behov/glede/nytte av det. 

Anonymkode: 616de...c95

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dersom gruppen eksisterer kun av ditt engasjement, sier det kanskje litt seg selv at andre mister litt av gløden for å være med på det. Skjønner at det er leit men slike gruppeting kan føles litt påtvungent om en er veldig på-på-på mens de andre kunne klart seg godt uten og ikke tenker så mye på det. 

Sånn martyraktig «er så lei av å bake kake og aldri få noe tilbake..» er litt typisk for noen typer mennesker. De skaper mye fuss i livet til andre. For sin egen grunn, men mener det er for andres glede. Men andre har ikke behov/glede/nytte av det. 

Anonymkode: 616de...c95

Ts. her, det er nyttige betraktninger så takk for det. Må vel tørre å se det fra flere vinkler ja. Har vel da kanskje et annet behov for å holde kontakt og leve livet med de jeg er glad i enn det andre har, det er jo kanskje noget trist å ta innover seg da jeg synes det i bunn og grunn er korselig å bake kaker å treffes, arrangere grillings osv. men kanskje sunt å ta en pause da. For å ikke bli som "4 aur" "4 aur" dama 😄 Huff, mener jo bare godt med det også, men skjønner jo at siden alle tar avstand så må det jo være noe med meg... Det som er surt er jo at alle tilsynelatende har vært veldig på og med i alle chatter og arrangementer, koset seg max og takket meg når vi har truffest, men da har de vel gått dritt lei meg hele gjengen i det siste.. 🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...