Gå til innhold

Moderne spisebord med lang åpning, hva legger dere over.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer kjøp av dette el den typen bord. Det er en lang åpning på langs og det er flere bord med den typen løsning. 

Hva bruker dere over, duk/løper/plexiglass ev hva annet kan brukes når spisebordet skal brukes. 

Har noen en løsning som de kan anbefale? Gjerne med link, som jeg kan sjekke ut. 

9DB64277-888B-4660-9446-CC8645161CC3.jpeg

Anonymkode: eb078...264

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du legge noe over?

Anonymkode: 4feda...91a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger ingenting over. 

Anonymkode: a2f1d...786

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting? Syns det er fint som det er ☺️

Anonymkode: 8ea01...0b7

• Liker 4
Skrevet

Hva er vitsen med å kjøpe et bord man føler man må dekke til? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke brukt noe. Kanskje et langt trefat hvis jeg skulle ha mye småskåler og sånt på.

Anonymkode: 7ee88...8f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting.

Er 40, og har aldri eid en duk 😅

Anonymkode: b83b5...a3f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke spørsmålet....  Hvor er det en åpning?  Tenker du på at man ser at bordplaten består av to deler?  Jeg ser ikke noe galt med bordene på bildet i alle fall.   (Duk er forresten helt ut 😜)

Anonymkode: 48b07...f77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner egentlig ikke spørsmålet....  Hvor er det en åpning?  Tenker du på at man ser at bordplaten består av to deler?  Jeg ser ikke noe galt med bordene på bildet i alle fall.   (Duk er forresten helt ut 😜)

Anonymkode: 48b07...f77

Dette bordet. Mellomrommet er litt stor syns jeg. Men om det er noe som kan gjøres, når bordet er under aktiv bruk. 

TS 

AF2C1AC7-E45E-4F84-ACC6-4DD838CAE6F1.jpeg

Skrevet

Det er da ingenting som ramler nedi der eller lignende, nei… det er laget for å heve designen rett og slett, trenger ikke å dekkes til, men siden det er på midten, er det jo naturlig at enkelte ting blir plassert på sprekken

Skrevet

Hmm. Om dette sees på som et problem (og det kan jeg i grunnen forstå) så hadde jeg valgt et bord med hel ubrutt flate. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
skrue skrev (15 minutter siden):

Hmm. Om dette sees på som et problem (og det kan jeg i grunnen forstå) så hadde jeg valgt et bord med hel ubrutt flate. 

Vel. Jeg (mor) syns bordet var "grei", men åpningen var en anelse litt stor. De andre (far og barn) syns det var et kult bord. Så da er den anskaffet. 

Lurte bare på om folk brukte noe over bordet, under bruk

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Sånn ser mellomrommet ut. 7mm. Lite praktisk spør du meg. Så jeg spør igjen. Bruker dere som har lignende mellomrom noe spesielt når bordet er i aktiv bruk. 

73F0B929-0D35-48AF-A29B-79E44A0FB69B.jpeg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro at de som har et slikt bord ønsker at designet også skal vises under bruk, og at de dermed ikke har noe over ved bruk.

Jeg har arvet et pent bord, som dessverre ikke tåler aktiv bruk. Mens jeg venter på større og mindre klissete barn, har jeg lagt en blank voksduk over. Kan det være et alternativ?

Anonymkode: e6544...f03

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

(Men jeg må si det er en smule passiv aggressivt å ikke si skikkelig ifra om at man virkelig ikke vil ha et bord, for så heller å demonstrere ved å ødelegge de andres opplevelse av bordet, når det vel er kommet i hus.)

Anonymkode: e6544...f03

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Vel. Jeg (mor) syns bordet var "grei", men åpningen var en anelse litt stor. De andre (far og barn) syns det var et kult bord. Så da er den anskaffet. 

Lurte bare på om folk brukte noe over bordet, under bruk

Ts

Det er da mange her som allerede har svart at de ikke bruker noe over bordet. Nå må du høre!

Herlighet, kan tenke meg du er litt av ei solstråle å ha i hus nå som du ikke fikk viljen din og er åpenbart pottesur.....

Anonymkode: e98b4...6f0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Sånn ser mellomrommet ut. 7mm. Lite praktisk spør du meg. Så jeg spør igjen. Bruker dere som har lignende mellomrom noe spesielt når bordet er i aktiv bruk. 

73F0B929-0D35-48AF-A29B-79E44A0FB69B.jpeg

Nei, jeg bruker ikke  noe over en slik åpning når bordet er i aktiv bruk :)

Anonymkode: 928fd...401

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er da mange her som allerede har svart at de ikke bruker noe over bordet. Nå må du høre!

Herlighet, kan tenke meg du er litt av ei solstråle å ha i hus nå som du ikke fikk viljen din og er åpenbart pottesur.....

Anonymkode: e98b4...6f0

Jeg har stilt samme spørsmål hele veien. De første spørsmålene så fikk jeg inntrykk av at folk ikke helt skjønte hva slags sprekk el mellomrom jeg mente. De trodde, kanskje, at jeg mente vanlig deling av bordet på kortsiden, hvor man vanligvis legger illeggsplate. Dette trodde jeg ihvertfall, at de kanskje trodde. Så la til bilder fra nettet. Ikke noe galt i det. Nå som bordet er i hus, så jeg at den "kule" sprekken var større enn jeg husket. Så stilte samme spørsmål igjen med bilde av det. Fortsatt ikke noe galt i det. 

Jeg har forstått hele veien at folk muligens ikke bruker noe over det, men samtidig ønsket å vite at de som faktisk brukte noe over, hva var det de brukte. Skjønner nå at folk flest lar det være som den er. 

Hvorfor virker jeg pottesur på deg? Bordet er fin syns jeg og, men jeg som mor er også opptatt av hvordan det praktisk er å bruke det og om noen har opplevd noen praktiske problemer med det. Derfor landet jeg på at det var "grei" nok. 

Takk for svar alle sammen. Nå starter vi med å bruke det, og ser om det faktisk blir noen praktiske problemer under bruk, og finne ut egen måte å løse det på. Takk for svar og ønsker God Sommer videre for alle sammen. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå har ikke jeg sprekk i bordet mitt, men det er gammelt så jeg må beskytte det. Jeg bruker både løpere og duker, alt etter hvilket servise jeg ønsker og hvilken årstid det er. Jeg liker variasjon. Skal du ha duk anbefaler jeg teflon, enkelt å tørke av ved søl og ser bedre ut enn voksduk. 

Anonymkode: 83357...2fa

AnonymBruker
Skrevet

Eneste problemet jeg kan se med bord med mellomrom mellom platene, er matrester som ender opp i mellom og ikke blir vasket bort umiddelbart, eller plastelina etc. Men regner med du bruker voksduk ved lek på bordet, og vasker skikkelig etter middag. At det er litt stort mellomrom er bare bra for å få vasket i mellom.

Anonymkode: 2024b...786

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...