Flamme Skrevet 17. juli 2021 #1 Skrevet 17. juli 2021 Hei, flere som prøver på nr 2 nå? 🙂 Tenkte vi kanskje kunne samles her. Sluttet på prevansjon for 1 mnd siden og har siste mnd hatt mensen hver uke. Veldig spent på når det stabiliserer seg og om det blir like lett å bli gravid med nr 2 som det var med første. 🙂 Velger å ikke kjøre pp med eggløsningstester osv, heller bare følge menskalender og ha ubeskyttet sex, så får man se hvordan det går. Få høre litt om deres prøving og taktikk? 1
Sequoia Skrevet 18. juli 2021 #2 Skrevet 18. juli 2021 Skal til å begynne igjen etter vaksinering nå i august! Gleder meg, og det er så lenge å vente! Egentlig ville jeg begynt før, men korona, vaksine osv.. Eldste er snart 3 så føler det begynner å haste litt! Men samtidig glad vi har ventet så lenge for jeg setter så stor pris på tiden vi har sammen, og det er så stor utviling som skjer om dagen! Mye mer selvstendig enn bare et halvt år siden 😊 Så prøver å fokusere på det, selv om jeg helst skulle ønske lillebror/søster allerede var på vei. Litt redd for at det vil ta tid, så er så utålmodig for å komme igang!
Mammatilsukkertopp Skrevet 18. juli 2021 #3 Skrevet 18. juli 2021 Hei😊 Vi er i gang med å prøve på nummer to. Forrige mnd fant jeg aldri EL ved eggløsningstester, men i dag ble testen positiv..tror jeg. Legger ved bilde i tilfelle noen av dere kan dette bedre enn meg. Den øverste er fra i overigår, den i midten fra i går, og den nederste fra i dag. Alle tatt kl 19. Spennende med flere her som prøve på nummer to. Vår gutt er 4,5 år, og han spør hver dag om han ikke blir storebror snart. Han har tilogmed fortalt i barnehagen at mamma har baby i magen. Mamma har altså ikke det..enda😂 gleder meg til å følge dere❤️ 2
Twilight_Sparkle Skrevet 18. juli 2021 #4 Skrevet 18. juli 2021 Vi har også akkurat begynt å prøve på nr 2 - går inn i PP2 nå. (Som i seg selv er et nytt konsept for meg, da vi prøvde på første ble jeg gravid PP1, mistet, og ble gravid PP1 igjen. Var 33 da, nå har jeg akkurat fylt 36, og regner med at det tar lengre tid denne gangen siden jeg er eldre. Men prøver å ikke stresse alt for mye over at jeg har passert 35.) Fikk ikke tilbake mensen før 13 måneder etter fødsel, og den har vært noe uregelmessig (som regel 26-28 dagers syklus men har vært både så kort som 24 og så lang som 33, da med henholdsvis tidlig og sen eggløsning). Tester ikke etter eggløsning og slikt foreløpig, men kartlegger syklusen i appen Clue. Jeg har ganske tydelig eggløsningsslim dagene opp mot (antatt) eggløsning, som jeg håper vil være nok til at vi treffer. Kommer kanskje til å revurdere utover høsten, ettersom hvor lang tid det tar. Eldste fyller to om noen uker, og ser at mange av barnehage-kompisene enten akkurat har fått småsøsken, eller har småsøsken på vei. Jeg håper vi alle fall får det til så det blir 2022-baby. 😊 1
#nofilter# Skrevet 18. juli 2021 #5 Skrevet 18. juli 2021 Vi prøver også på nummer 2. Eldste er 3 år. Vi har ventet litt ekstra med å begynne på'n igjen, fordi jeg sliter med sterk fødselsangst etter forrige fødsel. Men så har vi såå lyst på en til likevel ❤️, og tenker at vi bør hoppe i det før aldersforskjellen blir "for stor". Tror at denne PP-en utgår, fordi vi har mye besøk i hele juli. Håper det klaffer i august/september/oktober. Vi tar det også litt rolig nå i begynnelsen, fordi det føles litt mindre skummelt. Men vi går nok til innkjøp av eggløsningstester om det drøyer. Har uregelmessige sykluser (28-40 dager), så det er litt tungvint. Lykke til, dere andre! 1
Frøken_lurepave Skrevet 19. juli 2021 #6 Skrevet 19. juli 2021 Hei. Vi har prøvd på nr.2 i snart 1.5 år. Eldste er 3 år nå og vi er begge i 30årene. Føler tida løper fra oss.. Har gått på hormontabletter og eggløsningssprøyte to ggr, men ikke klaffet enda.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #7 Skrevet 21. juli 2021 Vi prøver også på nr. 2. Eldste er 2,5 år. Full klaff i pp1, men endte i SA. Akkurat det samme skjedde når vi prøvde på eldste, ble da gravid på første eggløsning som kom kun 2 uker etter SA. Så håper det samme skjer denne gangen, men er på dpo 11 og ser kun en usynlig strek på test. Skulle ikke stresse denne gangen, men etter en SA blir en veldig opphengt i å bli gravid igjen. Har hatt 3 SA totalt, håper jeg slipper flere. Anonymkode: 85e7c...83d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå