Gå til innhold

Hvorfor sier damer med brunt hår at de er blonde når de oppfører seg dumt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hører aldri blondiner som snakker sånn, kun damer med brunt hår. «Nå var jeg blond, hehe, jeg forstår ikke hvordan dette virker». Nei, du er ikke blond, du er dum! 

Anonymkode: faf6c...314

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:fnise:

Anonymkode: da9c0...c2a

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hvorfor smiler blondinene når det lyner og tordner?

- De tror det blir tatt bilder av dem..

Sorry måtte bare :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Takk for info.

Anonymkode: b8825...a49

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de innerst inne har lav selvtillit og må rakke ned på blondiner samtidig. 

Anonymkode: 9ec07...edc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fake blondiner liker ikke vi brunetter

Anonymkode: 0f1c4...0f6

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg ikke hørt noen si dette på 20 år snart. Få deg venner som ikke gjør narr av hårfargen din du.

Anonymkode: d2060...39d

AnonymBruker
Skrevet

Så du har hørt en dame med brunt hår si dette og det betyr at alle damer med brunt hår sier og mener det samme? Hårfarge sier ikke noe om en person, men slike absurde tolkninger tilsier at man ikke tenker rasjonelt. 

Anonymkode: 6c0a5...685

AnonymBruker
Skrevet

Google "stereotype", så kommer du tilbake hit hvis du fortsatt ikke forstår. 

Life hack: når du finner noe du ikke forstår, så bruker du situasjonen til å lære noe nytt. :) 

Anonymkode: a84b4...425

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så du har hørt en dame med brunt hår si dette og det betyr at alle damer med brunt hår sier og mener det samme? Hårfarge sier ikke noe om en person, men slike absurde tolkninger tilsier at man ikke tenker rasjonelt. 

Anonymkode: 6c0a5...685

Nei. Jeg har hørt minst ti brunetter si det, og aldri en blondine. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Google "stereotype", så kommer du tilbake hit hvis du fortsatt ikke forstår. 

Life hack: når du finner noe du ikke forstår, så bruker du situasjonen til å lære noe nytt. :) 

Anonymkode: a84b4...425

Jeg googler heller life hack. 🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå har jeg ikke hørt noen si dette på 20 år snart. Få deg venner som ikke gjør narr av hårfargen din du.

Anonymkode: d2060...39d

Jeg er ikke blond (og ikke brunette). Som sagt sier damene det om seg selv, at de er «blonde» når de mener dumme. Men du har rett i at det nok først og fremst er damer på 45+ som sier det. 

AnonymBruker
Skrevet

Steriotypen er som følger: Blonde damer ansees som penest, derfor blir de skjemt bort og hjulpet av omgivelsene sine. Dette gjør at de ikke trenes opp til å bli like hardtarbeidende og smarte som andre kvinner. De kan sitte på rumpa og bli vartet opp av menn.

Anonymkode: 1d143...334

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Steriotypen er som følger: Blonde damer ansees som penest, derfor blir de skjemt bort og hjulpet av omgivelsene sine. Dette gjør at de ikke trenes opp til å bli like hardtarbeidende og smarte som andre kvinner. De kan sitte på rumpa og bli vartet opp av menn.

En annen ting er at i land utenfor nord-europa/russland er nesten alle blondiner falske. Når man bruker så mye tid og penger på utseende er man som regel overfladisk og enkel i hodet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En annen ting er at i land utenfor nord-europa/russland er nesten alle blondiner falske. Når man bruker så mye tid og penger på utseende er man som regel overfladisk og enkel i hodet.

Men de fleste brunetter er jo også «falske». Og rødhårede. Og i Norge, definitivt svarthårede. Men man bruker ikke synonymer for dum om deres hårfarge. Syns jeg ser det, « å nå var jeg svart igjen, hoho». 

AnonymBruker
Skrevet

Forskning har vist at blondiner har lavest IQ. Er nok derfor vi sier slikt.

Anonymkode: 8397a...0f9

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Blondinevitsene har nok ingenting med hårfargen å gjøre. Skjønner ikke hvor de kommer fra, men kan ikke holde meg for å le av dem heller.

Det er jo bare en stor vits at noen tror på dette

http://www.delbart.no/2014/06/blondiers-iq/

Endret av Hvemsomhelst
AnonymBruker
Skrevet

Har faktisk en blond venninne som kan si det om seg selv også; «huff, nå var jeg litt blond..» 

Vet ikke hvorfor man sier det, hun snakker jo veldig nedlatende om seg selv..🤷🏻‍♀️ 

Men et virkelig de fleste brunetter også «falske»? Ikke mitt inntrykk, men mulig jeg tar feil.

Hilsen helt ekte brunette.😉

Anonymkode: 9eb1f...5ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forskning har vist at blondiner har lavest IQ. Er nok derfor vi sier slikt.

Anonymkode: 8397a...0f9

Kilde? 

Anonymkode: 9eb1f...5ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2021 den 20.33):

Hører aldri blondiner som snakker sånn, kun damer med brunt hår. «Nå var jeg blond, hehe, jeg forstår ikke hvordan dette virker». Nei, du er ikke blond, du er dum! 

Datteren min er naturlig blond, og hun kan si "huff, nå hadde jeg et blondt øyeblikk" når hun har sagt eller gjort noe dumt.

Som @Hvemsomhelst sier, blondinevitser handler ikke om en hårfarge, men om en spesifikk type oppførsel. 

Anonymkode: e3a4d...7dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...