Gjest moiii Skrevet 16. september 2005 #1 Skrevet 16. september 2005 Derfor lurer jeg på hvilke andre prevensjonsmidler dere kan anbefalle Å evt hvorfor? (kondom er ikke så veldig aktuelt i lengden) Nå trenger jeg tips før jeg skal tile legen
Gjest Milah Skrevet 16. september 2005 #3 Skrevet 16. september 2005 P-plaster eller P-ring. Er det slik at det bare er P-piller du ikke kan bruke, eller gjelder det alle hormonelle prevensjonsmidler?
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2005 #4 Skrevet 16. september 2005 trenger litt forklaring på virkemåte/osv.. har ikke så veldig peiling Bør unngå hormonelle prev.midler ja. i alle med bivirkninger, og det er det vel på de fleste
Gjest Xavia Skrevet 16. september 2005 #5 Skrevet 16. september 2005 Da er det vel kanskje bare kobberspiral som er alternativet... Og det tror jeg de helst ikke setter inn med mindre du har født tidligere.
Gjest Milah Skrevet 16. september 2005 #6 Skrevet 16. september 2005 Og så har du jo pearly og slik. Er mange som snakker varmt om de på forumet, men jeg har ingen erfaring med de.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2005 #7 Skrevet 16. september 2005 Du må finne ut mer/si mer om hvorfor du ikke kan bruke p-piller. P-piller består av to hormoner. Jeg skal ikke ha den ene. Derfor bruker jeg minipiller som har bare dete ene hormonet. Det er også flere andre prevensjonstyper som kun har det ene hormonet, blant annet stav til å ha i armen. Ville sjekket med legen og bedt om alternativer over hva du kan bruke.
Gjest Gjesta Skrevet 16. september 2005 #8 Skrevet 16. september 2005 P-pillen Cerazette inneholder ikke østrogen, og kan ofte brukes av folk som ikke tåler hormonell prevansjon så godt.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2005 #9 Skrevet 16. september 2005 Det beste er jo faktisk å ta opp dette med legen din eller gynekologen.. Men siden du ikke vil ha hormonprevansjon er det vel bare kobberspiralen som er alternativet ja. Jeg trodde det var hormonspiralen de helst vil vente med å sette inn til etter du har fødet en gang, ikke kobberspiralen? Men dette er jeg ikke helt sikker på. Ellers finnes det jo midler med veldig lav hormontilførsel da. Et ganske nytt p-pille merke har en veldig lav grad av det, men det forutsetter at man har ganske lav kroppsmasse slik jeg har forstått det. Tror de heter Loette.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2005 #10 Skrevet 16. september 2005 pga store humørsvigninger med de merkene jeg har prøvd, kan jeg ikke ha p-piller.. Mulig jeg kan ha noe med hormoner, hvis det ikke påvisker humøret.. Hva er forskjellen på de to hormonene som ble nevnt?
Gjest *Snart medlem* Skrevet 16. september 2005 #11 Skrevet 16. september 2005 Det finnes jo noen små apparater man bruker til å måle temperatur eller hormoninnhold i urinen hver morgen for å finne ut om man kan bli gravid eller ikke. Ladycomp eller noe slikt tror jeg det heter? Det burde jo være et godt alternativ hvis du ikke kan ta noe som forstyrrer hormonene.
Gjest Xavia Skrevet 16. september 2005 #13 Skrevet 16. september 2005 Pessar. ← Det hadde ikke jeg tenkt på engang. Er det fortsatt noen som bruker det? Det høres så gammeldags ut...
Gjest GreenSky Skrevet 16. september 2005 #14 Skrevet 16. september 2005 Joda, har faktisk tenkt på å bruke det selv.
Gjest Gitte Skrevet 16. september 2005 #15 Skrevet 16. september 2005 Da er det vel kanskje bare kobberspiral som er alternativet... Og det tror jeg de helst ikke setter inn med mindre du har født tidligere. ← Er mange leger som setter inn spiral nå, selv om man ikke har født. Mye fordi man ikke tåler hormonelle prevensjonsmidler.
Gjest gjest1 Skrevet 16. september 2005 #16 Skrevet 16. september 2005 Er mange leger som setter inn spiral nå, selv om man ikke har født. Mye fordi man ikke tåler hormonelle prevensjonsmidler. ← Ja, det med fødsel er bare noe gammelt vrøl.. Det eneste er at klamydia får lettere tilgang til eggstokkene, så det bør man ikke gå med. Av den grunn så anbefaler de helst spiral (begge typer) til kvinner i faste forhold. Personlig kunne jeg ikke vært mer fornøyd med spiralen min. Fikk tydeligvis en del bivirkninger av hormonelt prevensjon.. Jeg blør mindre nå enn jeg gjorde med p-piller, men en dag lengre. Ellers merker jeg ingenting til den.
aMan4U Skrevet 16. september 2005 #17 Skrevet 16. september 2005 Min elskede bruker hormonspiral og det har for henne (og forsåvidt for meg og fungert perfekt. Hun har mye mindre, om i det hele tatt noen, mensplager. Hun merker ikke at den er der og så er det ingenting å huske på annet enn en årlig legekontroll. Og det har vel de fleste likevel. Hormonspiral anbefales aMan4U
lillesky Skrevet 17. september 2005 #18 Skrevet 17. september 2005 Det finnes jo noen små apparater man bruker til å måle temperatur eller hormoninnhold i urinen hver morgen for å finne ut om man kan bli gravid eller ikke. Ladycomp eller noe slikt tror jeg det heter? Det burde jo være et godt alternativ hvis du ikke kan ta noe som forstyrrer hormonene. ← Jeg kjenner ei som bruker Ladycomp, og hun er (foreløpig!) fornøyd med det. Kanskje du kan søke litt på internett?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå