Gå til innhold

Billig eller dyrere laminat. Ser du forskjell og bryr du deg hva andre har?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er usikker på om jeg ser forskjell på superbillig og noe dyrere laminat. Men det er stor forskjell på laminat i nedre prisskikte og fin laminat som faktisk ser ut som treverk. Dyr, fin laminat koster jo det samme som parkett, og da er det ikke alltid lett å se forskjell på laminat og parkett. 

Anonymkode: 291a9...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ser og kjenner forskjell, men det kan for all del være holdbart likevel, men det kommer jo an på hvilket utrykk du ønsker, dyrere ser som oftest mer for seg gjort ut, så sant det blir lagt sikkelig. Det er veldig kjedelig å bruke 10 000,- på noe som du ikke blir helt fornøyd med, for 10 000 er mye penger. Vi har lagt Pergo Laminatgulv, kjøpt på tilbud på obs, 50 kvm for 15000,- ekstra brede og lange bord, et veldig fint resultat, godt å gå på, lang garanti, og det tåler både hund og harde leker som daglig blir kastet i gulvet.

Anonymkode: 12f6d...d2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gidder ikke bruke energi på andres gulv, og bryr meg midt i ræven hvilket gulv folk har. 

Så velg et gulv du synes er fint, prisvennlig og slitesterkt. 

Anonymkode: 33e90...dd7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg driter i hva slags gulv folk har. Har selv lagt både det billigste laminatet og et til ca 350/kvm. 
Selv om de ikke ser så veldig ulike ut når de er nye, er det vanvittig stor forskjell på hva de tåler mtp slitestyrke, hvor lett de får hakk/riper etc.

Du skriver at du ønsker at gulvet skal vare i 60 år, og tåle bikkjer og barn.

Da er mitt råd soleklart: ikke kjøp det billigste drittlaminatet, det lever ikke opp til forventningene dine.

Vent til du kan bruke 300-350 pr kvm - det er faktisk SÅ mye bedre. 

Anonymkode: 619f1...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stan skrev (På 2021-7-17 den 20.44):

Jeg ser ikke forskjell. Det gjør heller ikke alle fagfolk. 

Men billig varer ofte kortere. 

Har ei venninne med laminat i denne prisklassen. Er veldig lett å se forskjell. For det første er det ikke struktur i gulvet, noe det er på laminaten vi har fra et anerkjent merke. Mønsteret er også veldig gjentagende og ser ikke like naturlig ut, så på hennes er det veldig lett å se at den er billig. Det værste er at det ikke tåler noe som helst fukt slik at det sveller i skjøtene nesten umiddelbart hvis man søler. Den får også veldig lett hakk og riper som der igjen sveller om det kommer vann på. Gulvet har ligget i under 2 år og det ser ikke ut. De har hund og barn og burde definitivt ha lagt mer penger i det. 

Anonymkode: 6a061...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2021-7-17 den 23.05):

Supert, takk! Da tror jeg jeg hiver meg rundt og tar det i år! De 10 000 er ikke inkl de verktøy jeg trenger, ullpapp eller skum, så det fordyrer litt. 

Anonymkode: a6d48...385

Mest sannsynlig den dårligste avgjørelsen du har tatt, snakkes om 2 år når du må bytte gulvet igjen fordi du veltet et glass. 

Anonymkode: 6a061...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...