AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #1 Del Skrevet 17. juli 2021 Lyst å legge lyst laminat i hele leiligheten min, og ser jeg kan få det ned i 10 000 for de 50 kvm gulv jeg skal dekke. Da koster det ca 179 kr kvm på obs bygg for den billigste laminaten. Jeg har ikke særlig god økonomi så det er vanskelig å strekke seg lenger enn det økonomisk, hvis jeg skal få lagt det i år...evt må jeg spare et helt år for å få til noe i høyere prisklasse. Så lurer på hva dere ville prioritert. Har et lite barn og kanskje ønsker vi oss en hund på sikt. Ønsker at laminaten skal holde resten av min levetid, ca 60 år til 😆 Anonymkode: a6d48...385 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 17. juli 2021 #2 Del Skrevet 17. juli 2021 Jeg ser ikke forskjell. Det gjør heller ikke alle fagfolk. Men billig varer ofte kortere. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #3 Del Skrevet 17. juli 2021 Ser ikke forskjell, men det holder nok ikke i 60 år uansett hvor dyrt du kjøper. Anonymkode: d253d...4f7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 17. juli 2021 #4 Del Skrevet 17. juli 2021 Jeg ser ikke forskjell på dyr og billig laminat. Enig i valg av laminat fremfor parkett når du har barn og kanskje skaffer deg hund. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinte-my Skrevet 17. juli 2021 #5 Del Skrevet 17. juli 2021 Du får ikke en laminat til under 200 pr m2 til å holde i 60 år. Du ser kanskje ikke forskjellen, men den er der. Om målet er at gulvet skal vare lengst mulig, ville jeg heller spart det året det tar for å få et gulv du blir mer fornøyd med. Og i den m2-prisen, er det medregnet eventuelt underlag? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #6 Del Skrevet 17. juli 2021 Jeg ser ikke forskjell, og hvorfor skulle jeg bry meg om hva andre velger å ha i sine hus? Jeg har nylig kjøpt rimelig laminat i et rom som ikke brukes mye, og er fornøyd. Ingen barn eller hunder. Anonymkode: 520bc...ccc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suma Skrevet 17. juli 2021 #7 Del Skrevet 17. juli 2021 Jeg ser ikke forskjell, og bryr meg heller ikke om hva andre har. Bryr meg knapt hva jeg selv har. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 17. juli 2021 #8 Del Skrevet 17. juli 2021 Jeg ser ikke forskjell på dyrt eller billig laminat. Det eneste jeg legger merke til ved et gulv, er fargen og hvor glatt det er. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #9 Del Skrevet 17. juli 2021 Supert, takk! Da tror jeg jeg hiver meg rundt og tar det i år! De 10 000 er ikke inkl de verktøy jeg trenger, ullpapp eller skum, så det fordyrer litt. Anonymkode: a6d48...385 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #10 Del Skrevet 17. juli 2021 Jeg ser ikke forskjell. Uansett om folk legger merke til det eller ei så har det jo ingenting å si, det viktigste er jo at du selv er fornøyd med gulvet ditt. Anonymkode: b3a89...4a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #11 Del Skrevet 21. juli 2021 Har en del å si mtp hva det tåler av slitasje, vann osv. Jeg ser forskjell, veldig tydelig. Hadde spart opp litt. Anonymkode: e420b...610 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 21. juli 2021 #12 Del Skrevet 21. juli 2021 Det er like dyrt å legge gulvet samt montere lister etc. uavhengig gulvets pris. Jeg synes det synlig forskjell på dyr og billig laminat. Min erfaring er at billig laminat slites fortere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #13 Del Skrevet 21. juli 2021 Bryr meg overhodet ikke om hva andre har 😄 Vet ikke om jeg ser forskjell, for jeg pleier ikke å studere folks gulv må jeg innrømme. Anonymkode: 5ebc1...f88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #14 Del Skrevet 21. juli 2021 Man ser forskjell, føler forskjell og merker forskjell ifht til holdbarhet og slitestyrke. Men hvis du skal ha noe billig, hvorfor drar du ikke på Montér? De har en Opus laminat til 99,- som er kjempefin. Noen ganger er den på kampanje til 79,- også. Anonymkode: 99489...df9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #15 Del Skrevet 21. juli 2021 Ja, jeg ser tydelig forskjell på billig og dyr laminat. Anonymkode: 175f1...b14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #16 Del Skrevet 21. juli 2021 Jeg ser ikke forskjell. Mor og far som har lagt dyrere laminat enn meg, selv heller ikke forskjell. Bror som har lagt billigere enn meg, ser heller ikke forskjell. Og jeg ser ikke at hans gulv er billig. Flere har til og med spurt hvor jeg har kjøpt det, og hvor mye jeg gav, fordi de antar at det er dyrt. Anonymkode: 0b884...77f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedFox81 Skrevet 22. juli 2021 #17 Del Skrevet 22. juli 2021 Sjekk både Coop obs Bygg og Megaflis. Hver måned (virker som) kjører de en ny kampanje på sin beste og dyreste laminat - Pergo Living Sensation Long plank - men bare en modell, eller en farge hvis du vil. Så sånn sett har du to å velge imellom, og de endres. De velger blant mest kjøpte modeller også. Slik fikk vi kjøpt vårt gulv til 249 pr meter (fra 300 eller noe), og kom unna med ca 20 tusen for hele rekkehuset på 110 kvm. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #18 Del Skrevet 22. juli 2021 Vi la billig laminat i mellom gang og på soverom høsten 2019, og jeg ser så absolutt forskjell fra gulvet vi har lagt i stuen nå i sommer. Man ser at skjøtene svulmer enda vi vasker med godt vridd mopp, uten såpe, maks et par ganger i halvåret, og det har en sykt simpel overflate som nærmest bare ligner kontaktplast, kontra stuegulvet som ser ut og kjennes ut som ekte treverk. Vi betalte 349 pr kvm og la ca 90 kvm, total pris 32000 for gulvet. Man kan få hakket enklere kvalitet til 299 pr kvm, som nok duger helt fint. Men til 179kvm tipper jeg kvaliteten er av sorten som ikke tåler barn, og i hvertfall ikke hund (vi har begge deler så jeg har tenkt mye på tanken her og). Det plager meg ikke, det billige gulvet vi valgte i de andre rommene, for de brukes jo ikke til annet enn å passere og sove i, og det vil ikke koste all verden å bytte om et par år når det er utslitt (jeg gir det maks 5 år). Jeg hadde overlevd med stygt gulv i 1 år til og heller prøvd å spart opp til hakket bedre. Skal du gjøre jobben selv, eller leie inn folk? Hvis det siste - spar heller pengene og se et par youtubevideoer. Det er kjempeenkelt, om man bare er nøye og har sag/kan låne sag. Anonymkode: 9b63e...1af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #19 Del Skrevet 22. juli 2021 Dette er et helt fint gulv til bruken du nevner. Det er titt og ofte på tilbud. Som nevnt over har de av og til tilbud på en annen farge også, men det er samme type, og de selges mye av. Til 60 kvm (regner med litt kapp) blir prisen 17 940, som er 8000 mer enn det du har funnet til nå - det går kjempefort å spare opp, når du tenker over at det ikke vil måtte byttes helt med det første! Anonymkode: 9b63e...1af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #20 Del Skrevet 22. juli 2021 Bryr meg bare om at det skal se ok ut samt tåle bikkjer og barn. Anonymkode: 67fac...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå