AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #1 Skrevet 17. juli 2021 Noen som vet om dimethicone og andre silikoner i hudpleieprodukter legger seg som et lag utenpå huden? Ser at dimethicone er på 4.plass i ingredienslisten i kremen jeg har kjøpt nylig. Anonymkode: 3ca03...938
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #2 Skrevet 17. juli 2021 Noen sier at det hjelper andre aktive ingredienser å trenge inn i huden, og at det virker smørene på huden. I tillegg har det jo en sånn smooth effekt og gjør produktet lett å jobbe med og får en silkaktig følelse. Det påstår også at det ikke tetter porene. Som regel bruker man jo et rensemiddel med sulfat når man vasker ansiktet og dermed også fjerner dimethicone og silikoner og får derfor ikke bildups. Jeg unngår ikke dimethicone i hudpleieprodukter, men prøver å bruke de som har det lengre ned på lista. I hårpleie inngår jeg det så og si totalt da jeg også bruker slsfri sjampo. Anonymkode: f8ef5...a11 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Dimethicone kan også bidra til å legge seg som en hinne og «låse» de gode ingrediensene inne i huden din. Det funker ofte bra for dehydrert hud. Anonymkode: 9fd88...660 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 Jo, men det kan være en bra ting for tørr og sensitiv hud. Jeg har begge deler, men reagerer nå negativt på ingrediensen når den er høyr på lista. Man må bare teste Anonymkode: a668a...6e4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå