Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter jeg ble gravid har min søte søster gjort grundig research på dette med tvillinger (det er mange tvillinger i familien vår) og har funnet ut at generasjonen som vi har ansvar for å poppe ut er det neste tvilling-leddet. Fordi jeg har greit med mage allerede (12+) er samboer helt med på tvilling-opplegget til storesøster, pappa har også begynt å slenge seg på, mens jeg mistenker at det bare skyldes 0 underhudsfett. De er ikke enige - det er tvillinger. Basta. Har ikke vært på UL enda og kjenner jeg blir litt stressa av tanken på det her. 😂

Er det egentlig noen sjans å merke om det er tvillinger eller ei? Hva kan eventuelt merkes?

Anonymkode: 2923b...e68

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Underhudsfett har da ingenting med at magen din er synlig nå å gjøre. Selvfølgelig ser man mindre forskjell på en som var tynn og en som var tjukk, men babyen blir jo ikke større av at du er tynn. I uke 12 er fosteret knøttlite og livmoren er heller ikke mye større enn normalen, så jeg tenker faktisk det kan være noe i det hvis du allerede har en tydelig kul. Jeg har selv flat mage og fikk først en kul rundt uke 20. Magen ble ikke synlig gjennom klær før rundt uke 30. Jeg var gravid med én baby som var gjennomsnittlig stor.

Anonymkode: 3c072...3f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo også være oppblåst, kom jeg på, det er jo veldig vanlig. Da er det ikke babyen eller babyene som lager kulen.

Skrevet

Jeg var i så god form, og la mindre på meg med tvillinger enn da det var en. Min søster var like stor med en. 

Var egentlig ikke tegn på to før det sparket i flere retninger.

Jeg visste det tidlig da. Ble gravid med spiral, så fikk sjokket allerede da de skulle sjekke om jeg var gravid inni eller utenfor livmoren. Ganske vanlig at det er utenfor når man har spiral, men det var ikke bare rett sted, men to. 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg var det mye stikkninger og mensmurringer gjennom hele svangerskapet. Skikkelige smerter egentlig, så feil å si murringer. Er jo egentlig ikke uvanlig, særlig i første svangerskap, men hos meg var det virkelig vondt og det varte i hele svangerskapet. Magen begynte å synes litt i uke 14. Hadde også kynnere fra uke 14 omtrent og gjennom hele svangerskapet. 

Men sånn helt tidlige tegn vet jeg ikke om jeg hadde. Var ikke kvalm i det hele tatt, som jeg har lest at mange tvillinggravide kan slite med. 

Anonymkode: 08ffb...5cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hos meg var det mye stikkninger og mensmurringer gjennom hele svangerskapet. Skikkelige smerter egentlig, så feil å si murringer. Er jo egentlig ikke uvanlig, særlig i første svangerskap, men hos meg var det virkelig vondt og det varte i hele svangerskapet. Magen begynte å synes litt i uke 14. Hadde også kynnere fra uke 14 omtrent og gjennom hele svangerskapet. 

Men sånn helt tidlige tegn vet jeg ikke om jeg hadde. Var ikke kvalm i det hele tatt, som jeg har lest at mange tvillinggravide kan slite med. 

Anonymkode: 08ffb...5cf

Har heller ikke vært kvalm, så jeg tenkte det også var et signal på at det var én.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan jo også være oppblåst, kom jeg på, det er jo veldig vanlig. Da er det ikke babyen eller babyene som lager kulen.

Kjenner på kroppen at jeg ikke er oppblåst, var veldig oppblåst de første ukene og har endelig fått en pause nå. Det er det eneste jeg kan stryke.

Jaja, vi får se hva som skjer!

AnonymBruker
Skrevet

Hold oss oppdatert da! Jeg har fått så sterke tester denne gangen, og har generelt sterkere symptomer enn med førstemann, så jeg lurer på det samme. 

Anonymkode: 6a383...5b0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tvillinger og magen vokste ikke fort i begynnelsen. 

Anonymkode: 1e95d...b45

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hold oss oppdatert da! Jeg har fått så sterke tester denne gangen, og har generelt sterkere symptomer enn med førstemann, så jeg lurer på det samme. 

Anonymkode: 6a383...5b0

Det skal jeg! Vi bestilte en privat UL til slutten av neste uke. Orker ikke gå og gruble helt til ordinær UL. 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte også tanken på tvillinger, men likevel ble det et lite sjokk (vi bestilte tidlig ultralyd).

Veldig koselig! Og utrolig sterk magefølelse på jente. Og ut kom det hele 2😂 Gravid på spiral, så ville gjerne sjekke at alt hadde gått fint, derfor bestilte vi også privat ultralyd.

Anonymkode: 40ba9...72e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenkte også tanken på tvillinger, men likevel ble det et lite sjokk (vi bestilte tidlig ultralyd).

Veldig koselig! Og utrolig sterk magefølelse på jente. Og ut kom det hele 2😂 Gravid på spiral, så ville gjerne sjekke at alt hadde gått fint, derfor bestilte vi også privat ultralyd.

Glemte å nevne at magen ikke vokste noe fortere enn andres i starten; ble synlig gravid i ca uke 18-19. Fikk ekstrem kvalme da 😬 Men det kan man jo få uansett ☺️

Lykke til!🌸 Oppdater gjerne ☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har heller ikke vært kvalm, så jeg tenkte det også var et signal på at det var én.

Kjenner på kroppen at jeg ikke er oppblåst, var veldig oppblåst de første ukene og har endelig fått en pause nå. Det er det eneste jeg kan stryke.

Jaja, vi får se hva som skjer!

Kvalme eller ikke kvalme er ett meget diffust signal.

Er i uke 26, fortsatt ekstremt kvalm og jeg bærer bare på en. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde kul i uke 12 med tvillingene. Forskjellen hos meg var veldig raskt stigende og sterke graviditetstester. Og at jeg fikk mage tidlig. Hadde også mye ligamentsmerter og menssmerter under store deler av svangerskapet, men mest de 3 første mnd. Var også dårligere lenger med to enn med en. 

Utenom det var det ikke stor forskjell. Var like dårlig med en baby, men kvalmen forsvant tidligere enn hva den gjorde med to. Og fikk mage litt senere. Men størrelsesmessig var jeg totalt større med en enn jeg var med to 🤷‍♀️

Så mitt sikreste tegn var faktisk at jeg hadde så sterke tester. Fikk 3+ I uke 4. Så skjønte fort at her er det noe som ikke stemmer 😄

Anonymkode: 7530d...a35

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde kul i uke 12 med tvillingene. Forskjellen hos meg var veldig raskt stigende og sterke graviditetstester. Og at jeg fikk mage tidlig. Hadde også mye ligamentsmerter og menssmerter under store deler av svangerskapet, men mest de 3 første mnd. Var også dårligere lenger med to enn med en. 

Utenom det var det ikke stor forskjell. Var like dårlig med en baby, men kvalmen forsvant tidligere enn hva den gjorde med to. Og fikk mage litt senere. Men størrelsesmessig var jeg totalt større med en enn jeg var med to 🤷‍♀️

Så mitt sikreste tegn var faktisk at jeg hadde så sterke tester. Fikk 3+ I uke 4. Så skjønte fort at her er det noe som ikke stemmer 😄

Anonymkode: 7530d...a35

Testene mine var også raskt stigende og sterke. 🤔

• 8 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Var det tvillinger?

Anonymkode: 5c298...8e5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...