AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #1 Skrevet 17. juli 2021 (endret) Hei. Jeg er i et forhold, men vi bor ikke sammen. Jeg bor sammen med min datter og jeg vil mest sannsynlig bli uføretrygda pga epilepsi og arvelig hjertefeil. Kjæresten min støtter ikke uføretrygd og jeg får hele tiden høre hvor lite jeg hjelper han i leiligheten hans og hvor mye han har hjulpet meg. Han vil ikke engang hjelpe meg å henge opp et speil, jeg har aldri bedt han ta oppvasken eller noe annet når han er hos meg. Jeg har malt grunnmuren hans 3 ganger, gjerdet hans, uthuset hans, gutterommet til sønnen, booket servicer m.m.. Jeg har og vært gjennom rettssaker siden 2005, far til barnet har stevnet meg 4 ganger og klarte å vinne omsorgen når hun var 10 år gammel, jeg klarte heldigvis å få ho hjem etter 4 år, så jeg er utbrent, det har vært en lang kamp og mange traumer. Jeg gjorde mye hos kjæresten min i den tiden datteren min bodde hos faren, for ellers ville han ikke hjelpe meg og jeg ville aldri klare å få ho hjem uten hans hjelp. Når det gjelder helsen min, så får jeg høre jeg ikke akkurat ligger på sofaen min og holder på å dø. Mor til kjæresten min sier titt og ofte stakkars deg til han og han sier det selv og, for han jobber og sliter (selvnæringsdrivende og styrer tidene selv..) Han har massevis av tid å ta et tak selv i leiligheten sin, men det første han gjør når han har fri er å legge seg på sofaen med tv på og når han kommer hjem fra jobb.. hvis det ikke er middag hos moren da, da drar han dit og spiser, får servert is og kaffe, og sover på sofaen der etterpå. Jeg får ofte høre han ikke har noen til å lage middag til han hver dag han kommer hjem fra jobb, hjelper han å vaske, male, klippe plenen osv.. Jeg er blitt skjelt ut av han og moren hans 2 ganger og det av begge to samtidig, det var helt grusomt. Moren har omtalt meg som "det kvinnfolket", overhørt ho si det 2 ganger i telefonen til han. Jeg har prøvd å si til han jeg har egen leilighet å ta meg av, følge opp datteren min hver dag, og jeg føler meg ikke bra , derfor anbefalte legen uføretrygd nå. Jeg har også noen ganger prøvd å få han med på gåturer, men sier han må hvile fordi han jobber så masse og har ingen som kan hjelpe han. Han har ansatte, moren kommer ofte på døra med mat eller inviterer han, også har han ettermiddagene og helgene han kan rydde i leiligheten sin selv eller klippe plenen i helgene etc.. Jeg vet om mange som har tyngre jobber, som henter unger i barnehagen, lager middag, tar oppvasken og klipper plenen på sommer kveldene, eller maler. Jeg makter ikke hjelpe han med noe mer, jeg har nok med vårt hjem. Anonymkode: 2e4b2...2f6 Tittel endret etter TS' ønske. Edie, adm. Endret 22. juli 2021 av Edie 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 17. juli 2021 Gud. Lag avsnitt. Anonymkode: d0d1f...941 65
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 17. juli 2021 Ingen som tvinger deg til å være sammen med han. Anonymkode: 7c620...0ab 50
Populært innlegg Blikkboks Skrevet 17. juli 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 17. juli 2021 Litt usikker på kva du lurer på? Men er du sikker på at dette er ein mann du vil satse på vidare? Høyres ikkje ut som de har det noko fint ilag? 56
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #5 Skrevet 17. juli 2021 Han er en manmagutt. Vil du være mammaen hans? Anonymkode: fd158...f2a 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 17. juli 2021 Altså, denne mannen eier jo ikke respekt for deg. Han respekter deg ikke. Punktum. Les dette om igjen, og helst det du selv skrev også. Du er mer verdt enn dette. Og du vil få det langt bedre uten han. Jeg lover. Anonymkode: 6c944...d71 58
MapleSirup Skrevet 17. juli 2021 #7 Skrevet 17. juli 2021 «Støtter ikke uføretrygd»= 0 respekt og forståelse for deg som menneske. Kom deg ut av det der! 49
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #8 Skrevet 17. juli 2021 Hva vil du med innlegget? Hva er spørsmålet? Anonymkode: bfed2...97e 12
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #11 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): . Jeg er blitt skjelt ut av han og moren hans 2 ganger og det av begge to samtidig, det var helt grusomt. Moren har omtalt meg som "det kvinnfolket", overhørt ho si det 2 ganger i telefonen til han Gjør det slutt med den mannen, så du blir kvitt disse giftige menneskene i livet ditt. Anonymkode: eebdd...1ed 25
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #12 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Gud. Lag avsnitt. Anonymkode: d0d1f...941 Ok beklager, første gang jeg er her Anonymkode: 2e4b2...2f6 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #13 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ingen som tvinger deg til å være sammen med han. Anonymkode: 7c620...0ab Jeg vet. Det er kun meg og min datter som bor her, vi har ingen annen familie her vi bor. Foreldrene mine er døde begge to. Anonymkode: 2e4b2...2f6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #14 Skrevet 17. juli 2021 Vil du vi skal si dette er et bra forhold? Anonymkode: b523c...4c8 7
Gjest theTitanic Skrevet 17. juli 2021 #15 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hei. Jeg er i et forhold, men vi bor ikke sammen. Jeg bor sammen med min datter og jeg vil mest sannsynlig bli uføretrygda pga epilepsi og arvelig hjertefeil. Kjæresten min støtter ikke uføretrygd og jeg får hele tiden høre hvor lite jeg hjelper han i leiligheten hans og hvor mye han har hjulpet meg. Han vil ikke engang hjelpe meg å henge opp et speil, jeg har aldri bedt han ta oppvasken eller noe annet når han er hos meg. Jeg har malt grunnmuren hans 3 ganger, gjerdet hans, uthuset hans, gutterommet til sønnen, booket servicer m.m.. Jeg har og vært gjennom rettssaker siden 2005, far til barnet har stevnet meg 4 ganger og klarte å vinne omsorgen når hun var 10 år gammel, jeg klarte heldigvis å få ho hjem etter 4 år, så jeg er utbrent, det har vært en lang kamp og mange traumer. Jeg gjorde mye hos kjæresten min i den tiden datteren min bodde hos faren, for ellers ville han ikke hjelpe meg og jeg ville aldri klare å få ho hjem uten hans hjelp. Når det gjelder helsen min, så får jeg høre jeg ikke akkurat ligger på sofaen min og holder på å dø. Mor til kjæresten min sier titt og ofte stakkars deg til han og han sier det selv og, for han jobber og sliter (selvnæringsdrivende og styrer tidene selv..) Han har massevis av tid å ta et tak selv i leiligheten sin, men det første han gjør når han har fri er å legge seg på sofaen med tv på og når han kommer hjem fra jobb.. hvis det ikke er middag hos moren da, da drar han dit og spiser, får servert is og kaffe, og sover på sofaen der etterpå. Jeg får ofte høre han ikke har noen til å lage middag til han hver dag han kommer hjem fra jobb, hjelper han å vaske, male, klippe plenen osv.. Jeg er blitt skjelt ut av han og moren hans 2 ganger og det av begge to samtidig, det var helt grusomt. Moren har omtalt meg som "det kvinnfolket", overhørt ho si det 2 ganger i telefonen til han. Jeg har prøvd å si til han jeg har egen leilighet å ta meg av, følge opp datteren min hver dag, og jeg føler meg ikke bra , derfor anbefalte legen uføretrygd nå. Jeg har også noen ganger prøvd å få han med på gåturer, men sier han må hvile fordi han jobber så masse og har ingen som kan hjelpe han. Han har ansatte, moren kommer ofte på døra med mat eller inviterer han, også har han ettermiddagene og helgene han kan rydde i leiligheten sin selv eller klippe plenen i helgene etc.. Jeg vet om mange som har tyngre jobber, som henter unger i barnehagen, lager middag, tar oppvasken og klipper plenen på sommer kveldene, eller maler. Jeg makter ikke hjelpe han med noe mer, jeg har nok med vårt hjem. Anonymkode: 2e4b2...2f6 Skjønner at du sitter i klisteret fordi du trengte hans hjelp med rettsaken, men trenger du han nå lenger? For denne mannen gjemmer seg i sin mors skjørt og vil ha en kopi til av henne. Hun behandler han som om han ennå er 4 og det liker han visst, og ønsker seg det samme av deg. Du har null ansvar for hans hjem, barn eller velvære. Et slikt forhold er så usunt som det kan få blitt. La hans mor ta tilbake jobben med han.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #16 Skrevet 17. juli 2021 Hva er det du lurer på? Hvorfor er du sammen med ham? Hva ser du i ham? Kom deg ut av dette destruktive forholdet - ærlig talt..! Anonymkode: 1ca38...6ef 11
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #17 Skrevet 17. juli 2021 Blikkboks skrev (12 minutter siden): Litt usikker på kva du lurer på? Men er du sikker på at dette er ein mann du vil satse på vidare? Høyres ikkje ut som de har det noko fint ilag? Beklager, føler meg bare alene og trenger vel noen å snakke med. Jeg lure vel egentlig på hva dere tenker og du tenker vi ikke har det fint sammen. Jeg vet moren ikke liker meg fordi det er synd på han, men jeg vet han klarer seg fint. Anonymkode: 2e4b2...2f6 3
Duraton Skrevet 17. juli 2021 #18 Skrevet 17. juli 2021 (endret) Ta og reflekter over hvilken gode sider han har. (Aunt Edit: Gode sider som han har per dags dato, ikke som han en gang hadde.) Må jo være noe ved ham som får deg til å holde på vedkommende. Hvis du ikke kommer på noe, så er det vel bedre å la ham kose seg med sin mor. Endret 17. juli 2021 av Duraton 13
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #19 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet. Det er kun meg og min datter som bor her, vi har ingen annen familie her vi bor. Foreldrene mine er døde begge to. Anonymkode: 2e4b2...2f6 Har du og din datter mulighet til å flytte nærmere andre i din familie hvis dette er mennesker som du ønsker å bruke mer tid sammen med og som respekterer deg og er gode mennesker? Anonymkode: eebdd...1ed 5
Blikkboks Skrevet 17. juli 2021 #20 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Beklager, føler meg bare alene og trenger vel noen å snakke med. Jeg lure vel egentlig på hva dere tenker og du tenker vi ikke har det fint sammen. Jeg vet moren ikke liker meg fordi det er synd på han, men jeg vet han klarer seg fint. Anonymkode: 2e4b2...2f6 Eg tenker at dette høyres giftig og lite trivelig ut. At han rakkar ned på deg i staden for å bygge deg opp. At svigermor er med på å trykke deg ned. Og at du verken blir verdsatt eller heia på. Og at du sannsynligvis tenker at det berre er slik det skal vere,men at du likevel innerst inne veit at dette ikkje er bra. Eg er sikker på at du kan få det betre uten han. ❤️ 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå