AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #1 Skrevet 17. juli 2021 Bruker du det? Mannen har så lyst på, men vi har to barn under 3 år, ser for meg at vi ikke får brukt dette på 10 år😅 for ordens skyld det er et vestvendt soverom i en annen etg. Enn kjøkken. Ser for meg at det bare blir flying opp og ned? Anonymkode: 91d2c...df0
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #2 Skrevet 17. juli 2021 Vi har nettopp flyttet i et hus hvor vi har slik balkong. Har kontor på det rommet da, ikke soverom. Har ikke brukt den enda og vi har bodd her en måned. De som bodde her før oss sa at de aldri hadde brukt den, de bodde her i fem år. Vi har også balkongen i en annen etasje enn kjøkken. Tenker det kan være koselig å ta en kaffepause ute i sola når jeg har hjemmekontor, men det kjedelige er at vi har terrasse i 1. etasje på samme side, så det er mer naturlig å bruke den 😅 svigers har balkong på soverommet på motsatt side av terrassen sin, og de sitter der oppe og nyter kveldssola av og til. Anonymkode: 19e98...daf 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #3 Skrevet 17. juli 2021 Balkong ut fra soverom er faktisk helt ubrukelig for de fleste. Brukte den ikke en eneste gang de tiårene jeg bodde i et hus med slik balkong. Nå bor vi et annet sted og bruker balkongen masse, men den er rett ut fra stua, altså en mer praktisk plassering for en balkong. Anonymkode: 76492...19c 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #4 Skrevet 17. juli 2021 Vi hadde en stor terrasse rett utenfor hovedsoverommet før. Pest og plage, for gjestene måtte enten gå rundt hele huset for å komme dit, eller gå gjennom soverommet. Det skal sies at huset var slik da vi kjøpte det. Å lage noe slikt frivillig, ville jeg aldri ha gjort. Anonymkode: 5b5f7...c10 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #5 Skrevet 17. juli 2021 Jeg kunne virkelig tenkt meg balkong utenfor soverommet 😍 Bare å hive dyner og puter ut på lufting, kunne ha en hel dør åpen på natten nå, drikke kaffe på morgenen. Anonymkode: bba15...ed3 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #6 Skrevet 17. juli 2021 Fin plass å tørke klær😂 Anonymkode: 2d084...1b1 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #7 Skrevet 17. juli 2021 Vi har, fantastiske solforhold! Bodd her i 3 år - aldri brukt! 😂 Anonymkode: 43bd8...254 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #8 Skrevet 17. juli 2021 Mine foreldre har stor vestvendt terrasse utifra sitt soverom. De har bodd 30 år i huset og har kun gått ut dit for å lufte dyner og male husveggen 🙈 Den kunne sikkert ha blitt brukt til klestørk, men vaskerommet er i kjelleren to etasjer ned så det er upraktisk. Anonymkode: a18c5...849
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #9 Skrevet 17. juli 2021 Vi har en, men vi bruker den ikke i det hele tatt Har to verandaer til, og det er de som brukes. Kunne nok ha tørket litt klær der, men det er ikke noe poeng å dra dem gjennom hele huset. Kunne like gjerne vært foruten rett og slett Anonymkode: 334c6...a07
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #10 Skrevet 17. juli 2021 Vi har, men det er ikke den eneste balkongen, men denne har morgensol. Har kaffemaskin på soverommet og drikker ofte morgenkaffe der! Og lufte hele natta og lufte sengetøy og dyner. Bare det å gå ut der og møte dagen. Elsker den bittelille balkongen ❤️ Anonymkode: 35626...953 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #11 Skrevet 17. juli 2021 Ser ut dom de fleste er enig med meg. Mannen har en romantisk idé om å ha en kapselmaskin stående på soverommet og så ta morgenkaffe der, eller å nyte et glass vin der om kvelden. Men det er jo ikke morgensol der, og for å få den vinen må vi gå igjennom hele huset. Jeg ser ikje helt poenget… ts Anonymkode: 91d2c...df0 2
Ullvott Skrevet 17. juli 2021 #12 Skrevet 17. juli 2021 Vi har en sånn balkong. Ingen av oss har noensinne sittet der ute, men balkongen brukes flittig til lufting av dyner, til å skape litt ekstra lufting i sommervarmen, og til tørking av tøy. Derfor er jeg glad den er der.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #13 Skrevet 17. juli 2021 I den leiligheten vi bodde i før, var det utgang til veranda fra både soverom og stue. Den ble selvfølgelig brukt mye. Her vi bor nå er det utgang via stua til verandaen i 2 etage. Og utgang til hage fra det største soverommet. Anonymkode: c295e...d67
MapleSirup Skrevet 17. juli 2021 #14 Skrevet 17. juli 2021 Jeg bruker den til å tørke klær, lufte dyner o.l. Tror jeg har drukket kaffe der en gang🙅🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #15 Skrevet 18. juli 2021 Vi har balkong utenfor hovedsoverommet og har brukt den to ganger til å tørke klær. Vi har bodd her i syv år. Vi har stor terrasse med utgang fra kjøkkenet og platting og plen med utgang fra stua, så det er dem som blir brukt. Det eneste nyttige balkongen gjør er å skape et lite tak over utgangen til terrassen, der vi har hengt en huske. 😄 Anonymkode: 2002a...47b 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #16 Skrevet 18. juli 2021 Vi har en på 10kvm og den har ikke blitt brukt mest pga masse innsyn fra husene rundt. Nå har mannen startet å bytte rekkverk så det blir mindre innsyn sier han. Også han har plan å kjøpe og plassere sånne sacco sekker der for å sitte / ligge lavt og da skal han bruke den hele tiden. Vi får se. Ellers balkong er vendt sørover. Er snakk om enebolig. Anonymkode: f0dc7...8c5 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #17 Skrevet 18. juli 2021 Poenget med balkong utenfor soverommet var vel opprinnelig kun at det skulle være en luftebalkong, altså et sted man enkelt kunne lufte dyner og puter (og til klestørk). Selv har jeg aldri skjønt greia med å legge opp til å oppholde seg på luftebalkongen, ei heller kaffemaskin på soverommet (man må jo uansett ut av soverommet for å fylle på ferskt vann når man skal lage kaffe, samt for bl.a. renhold av maskinen? Men det er kanskje ikke alle som er så nøye på det...) Anonymkode: 101a0...35f
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #18 Skrevet 18. juli 2021 Jeg har balkong utenfor soverommet. Liker den veldig godt, selv om jeg ikke bruker den så ofte. Da jeg var gift satt jeg og (eks)mannen der noen ganger å drakk vin på kvelden. Lufter også dyner eller nyter morgenkaffen der på ekstra varme sommerdager (den har ikke morgensol). Tidligere har jeg bodd i ett hus med en liten balkong ut fra kjøkkenet (2 etg). Den likte jeg også veldig godt Anonymkode: 0ab5a...333
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå