AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #1 Skrevet 17. juli 2021 Du som teller kalorier hvor nøye er du? Tenker da spesielt på middag der det er litt styrete å måle alle gram og finne ut hvor mye man spiser... Anonymkode: 762b0...d54
Omnidomni Skrevet 17. juli 2021 #2 Skrevet 17. juli 2021 Jeg teller kcal, men er ikke veldig nøye med veiing. Mest fordi jeg ikke vil at mine barn skal se dette. Har innsett at det vil ta tid uansett, så har det ikke travelt. Har loggført alt av mat med denne innstillingen siden april og det fungerer veldig bra😊
Cata Skrevet 17. juli 2021 #3 Skrevet 17. juli 2021 Ikke supernøye. Jeg veide opp en del da jeg startet så nå "ser" jeg sånn noenlunde hva vekta er.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #5 Skrevet 17. juli 2021 Veier alt bortsett fra sånne ting jeg vet det er lite kalorier i, sånn som tomat, agurk, spinat, løk osv. Da legger jeg bare inn 1/2 rødløk feks. Alt annet veies, styrete som f ja, men det virker. Jeg er også elendig på øyemål, så jeg klarer aldri å lære meg hvor mye havregryn 40 gram er uten veiing. Da har jeg plutselig 80! Anonymkode: d71b5...02a 1
Dundre Skrevet 17. juli 2021 #6 Skrevet 17. juli 2021 På hverdager veier jeg alt, og holder meg strengt innafor kcal-grensen min. Nå når det er ferie registrerer jeg mer på øyemål (har ikke vekt tilgjengelig over alt), og er ikke like streng på kcal-grensen. Nå registrerer jeg mer for å ha litt oversikt, og for å lære.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2021 #7 Skrevet 18. juli 2021 Jeg må være ganske nøye. Hvis jeg begynner med "sånn cirka", begynner jeg bare å jukse og lure meg selv, snike til meg ekstra kalorier og "glemme" og logge ting. Men jeg er ganske vanedyr. Og jeg bor alene og lager bare mat til meg selv. Jeg spiser f.eks. alltid to brødskiver til frokost. Jeg gidder ikke å veie dem, jeg har veid dem ofte nok til å vite at de alltid kommer på ca. 80-100 gram. Så jeg logger 100 gram hver gang. To osteskiver blir alltid 30-35 gram, så jeg logger dem som 33 gram uten å veie osv. Jeg bruker Myfitnesspal til å logge. Når jeg legger inn brødskrivene mine der, foreslår den påleggene jeg pleier å bruke i den faste mengden, så jeg bare haker av for det som stemmer den dagen. Ikke stress. Når jeg lager en ny rett til middag, registrerer jeg den i appen første gang jeg lager den. Da veier jeg opp alt og er nøye, så det er litt styrete. Men da ligger den klar der neste gang jeg lager det samme. Jeg er ikke så glad i å lage mat og eksperimentere da, så jeg følger som regel samme oppskrift hver gang. Jeg logger salat og grønnsaker også. Jeg spiser ganske mye av det, så det blir fort 2-300 kalorier på en dag. Men jeg gidder ikke å veie dem. Jeg skriver f.eks. "isbergsalat" også kommer myfitnesspal med ei liste med alt det andre jeg pleier å ha i salat, så haker jeg bare av. Noen ting, f.eks. pasta og revet ost, MÅ jeg veie. Det som ser ut som passelig mengde for meg er egentlig altfor masse. Men jeg vet at jeg skal ha 75 g pasta, så jeg bare veier opp det før jeg koker den. Ikke stress. Anonymkode: 7460c...639 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå