Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en baby som nettopp ble 5 måneder, og som har sovet dårlig på natta i ganske lang tid nå. Han sover i dobbelsenga sammen med meg, pappaen sover på gjesterommet for å stå opp med eldre søsken. 

Han kaver noe voldsomt om natta, ruller over på magen, gråter og virrer med hodet når han havner på magen. Veiver med armer og bein og blir like irritert om jeg holder ham eller legger noe i veien så han ikke får rullet. Det eneste som roer ham ned, er pupp. Forsøk på å roe med kos og smokk har eskalert i den sykeste skrikinga du kan tenke deg, baby brekker seg av gråt og han "mister seg selv" såpass at du ikke får kontakt oppi all skrikinga. Vi vet ikke hvor lenge han kan holde på, maks vi har klart å holde ut er 45 min. Dette klarer ikke jeg stå i på natta, så da får han puppen. 

Jeg vil egentlig ha ham over i egen seng, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal gå frem for å få til det når han kun roer seg med pupp. Han kan bysses i søvn, men våkner momentant og begynner å sutre i det han legges ned. Han er nesten 9 kilo, så er tung å bysse, ofte må vi gjøre dette i over 30 min. 

Er dette vanlig? Hva kan jeg gjøre for å prøve å roe ham ned uten puppen? Han er alltid på toppen av "trøstetrappa", hvis noen av dere kjenner til den. Må ha maks tiltak bestandig dor å roe ned, dvs. pupp og byssing. Har prøvd smokk, klut som lukter som meg, White noise og å varme senga litt før han legges der. 

Det skal sies at han er utrolig blid og fornøyd på dagtid, lett å få til å sove i vogna og alltid i godt humør. Det er om natta og på kvelden at han er så sår, sutrete og "vrang". 

Leter etter deres tanker her jeg sitter med 3 timers søvn innabords og midt i dagens fjerde kaffekopp 😅

Anonymkode: 6bca7...f1b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker da mini her i huset alltid har sovet greit på natta, men såklart så var det noe å gå fra samsoving med pupp og til egen seng.

Begynte med babynest i dobbeltsenga, etter en stund så flyttet jeg babynestet i barnesenga som sto rett atmed dobbeltsenga. Når det gikk fint så flyttet vi barnesenga lengre unna vår seng, og til slutt inn på eget rom når jeg var klar for det. Jeg gjorde dette før mini begynte å rulle, kanskje ikke så ideelt med nest hos en som ruller når jeg tenker meg om.

den første tiden handlet om å sove første etappe i egen seng, også ble det gradvis til hele natten. Skal sies at vi gikk over til flaske etterhvert som lettet hele situasjonen med soving i egen seng, hadde jeg ammet så er jeg redd vi fortsatt hadde samsovet 😂

Anonymkode: 01329...309

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan samsover man med baby i sengen? Ved siden av deg? Lurer oppriktig

Anonymkode: 3b07e...684

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Søvntrening. Du må lære babyen din å sovne på egen hånd og roe seg selv ned. Dette er ikke noe som kommer av seg selv dersom du ikke tilrettelegger for det.

Anonymkode: 96062...13a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Søvntrening. Du må lære babyen din å sovne på egen hånd og roe seg selv ned. Dette er ikke noe som kommer av seg selv dersom du ikke tilrettelegger for det.

Anonymkode: 96062...13a

Søvntrening kan jo være så mangt, kan du være litt mer spesifikk på hva som har fungert for deg?

Anonymkode: 6bca7...f1b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...